Malaysia : Tong Taik UMNO: Emel daripada budaklantis@gmail.com

Friday, January 16, 2009

Emel daripada budaklantis@gmail.com




Emel daripada budaklantis@gmail.com:-
saudara hanief,dsini sya ada bbrapa soalan kpada saudara,knapa d stiap video dlm laman ni mesti ada gmbar PM brucap,seolah mcm saudara mempersendakan pm..hormatilah sikit kerna dia adalah pemimpin kita,wlau bbrza fahaman,saudara jgn la keterlaluan,kalau besi,besi jua kan karat akhirnya saudara,mcmtu juga emas,wlau dibuang ttap berharga..ingatlah kita juga pemimpin d dalam sbuah keluarga,hari ni kita mempersendakan org,besok2 org lain pla akan persendakan kita,.,tegurlah dgn penuh berhemat,adakalanya beruk d atas pokok wlau ditiup ribut tak jatuh ke bumi,namun jatuh dgn angin sepoi2 sja...berlari mati,berjalan hidup,pilihlah mana 1 yg baik...

Jawapannya:-

Pemimpin Kotor Tidak Berjiwa Rakyat
Saya seorang manusia, Pak Lah pun sama. Bezanya? Saya sendiri tidak tahu. Apa yang saya tahu, Pak Lah ini seorang pemimpin yang diundi rakyat, di mana dia lebih cenderung bermewah-mewahan dan tidak berjiwa rakyat. SPR pun entah betul entah tidak? Media tidak bebas dan banyak menyebar fitnah bagaimana?

Barangan Kian Mahal
Hidup saya di Malaysia juga semakin terancam dengan harga barangan yang kian meningkat. Walaupun saya bukan seorang insan yang bijaksana atau ber'PhD' seperti Pak Lah dan beberapa orang daripada menara gading, saya rasa orang kelas bawahan wajib mendapat pulangan yang mampu memberikan mereka keselesaan hidup.

Orang Kelas Rendah Juga Manusia
Tak kira samada seseorang itu kerja rendah, mahu berumahtangga, mahu meneruskan pelajaran, mahu memiliki rumah sendiri dan sebagainya. Ini soal hidup, tak malukah seseorang pemimpin itu bersenang-lenang ketika rakyatnya sedang membunuh diri kerana tidak mampu membayar hutang pendidikan, hutang rumah, hutang kereta, hutang perniagaan dan keperluan hidup yang lain? Pinjaman = hutang.



Hanief: Masalah rumahtangga ni, boleh juga babitkan masalah kewangankan?
Mak: Selalunya masalah kewanganlah penyebabnya.
Hanief: Hahah!

Siapa Silap Kita Sebat, Ada PhD. Guna
Pemimpin yang diundi rakyat, diundi saudara dan diundi saya ini harus bertanggungjawab. Saya peduli apa? Anwar atau Pak Lah atau Najib kita sendakan mereka sampai mereka mengaku kesilapan mereka. Ada PhD. mesti pandai untuk mengenalpasti kesilapan diri sendiri, rasa sayalah.

22 comments:

sEmut

kepada budaklantis.

lu penganut hadhari sesat ke?

berapa gelas dah air kaki dewa hadhari tu lu minum?

ptui!

Rossaaaaaaa :)

masuk akal juga :)

ibnubahri

budaklantis... sila bukak minda anda, lihat betul2 jangan dok tgk tv kerajaan banyak sgt, baca surat khabar kerajaan banyak sgt, blog sahajalah tempat untuk rakyat macam kitorang ini meluahkan perasaan mual dengan perangai pemimpin yang sedia ada sekarang...

ali makaveli

kebiadapan pemimpin perlu kita war war kan. baru rakyat bleh jd bijak skit. kalo diam dan lemah gemalai sampai bilo nk maju beb. go hanief!

kassim

Budaklantis,
Bagus nasihat anda itu? Maklum la orang yang berfikiran sebegini sememangnya tak pandai tengok kelemahan sendiri, mereka memang suka melihat kelemahan orang lain daripada melihat kelemahan sendiri. Orang sebegini memang banyak dan mereka sendiri pun tak pernah buat apa-apa pada diri mereka dan apa tah lagi pada negara. Yang baik ni jarang manusia nak harga..Ini sudah lumrah hidup.

antikroni

budak lantis nh memang byk tgk rtm ngan tv3 lh nh.. memang patut pon pm 2 kena persendakan mcm 2.. wlaupun dia pemimpin, tapi dye x pernah hraukan rakyat yg kesusahan.. sikit2 rakyat hendaklah paham.. ptui.. itu yg ko nak sanjung2 dan banggakn... israel serang palestin pun buat x tahu jer.. asyik2 bincang2.. tapi x de ape yang dibuat.. semua mb pengecut,bacul. takut dengan amerika. lpas 2 si KHARY JAMALUDDIN nh punya banggang pergi buat demo kt kedutaan palestin buat pe.. mmg banggang.. buat lh kt kedutaan amerika. mmg sah2 org umno nh banggang..

zul

antikroni,
hang dok merapu tak tentu pasal apa ke hal? betul tu nasihat budak lantis tu supaya kita jangan asyik melihat kelemahan orang lain sampai lupa kita nak menilai diri sendiri? Adik sendiri pun tak mampu nak tegur..bantu le adik kita dulu baru tengok orang lain..

budakkampong

saudara antikroni,maafkan sya sekiranya apa yg sya katakan tu mendatangkan kemarahan anda,saudara kta MB pengecut,kerajaan pla takut akan amerika,jgn la menuduh melulu saudara,cuba saudara dongak ke atas kemudian sebut nama ALLAH 3KALI,,saudara kita smua tahu dan saya akui kerajaan kita mmang takut..itu mmang kenyataan,,tp saudara,kerajaan kita tkut brsebab,kerajaan tkut klau2 tersalah langkah,rakyat kita akan terima padahnya..tak terfikirkah saudara apa akan jd klau kerana silap langkah kita amerika pla akan serang kita..sbab tu kerajaan kita berhati2..apa daya kita saudara utk melawan dgn senjata,nmun mgkin dari segi senjata kita takkan mampu melawan amerika,tp kita melawan juga dari segi lain,kita lawan dgn cara demontrasi,lawan dgn cara kutukan,kita lawan dgn cara solat hajat,dan akhir sekali kita lawan dgn doa..lawan tetap..mngkin saudara akan bg cadangan kita hantar tentera kita lawan,tp terfikirkah saudara apa akibatnya,...?sbab tu kita hanya lakukan apa yg termampu sja..tahukah saudara berapa jmlah askar di malaysia..?jmlah tentera kita lebih kurang sama banyaknya tentera mereka d rantau teluk shaja,,byangkan apa akan jd pda tentera kita...sya lihat saudara begitu marahkan kerajaan sehingga mengelar MB dan kerajaan penakut,,apakah saudara sebenar-benarnya berani....???kenapa tidak anda mendaftar sbagai sukarela ke pelestin melawan tentera israil.. skadar ckp saudara siapa pn boleh,saudara ckp mgunakan akal saja smemangnya begitulah kputusanya,cuba gunakan "akal+fikiran" pasti saudara akan dpt sesuatu darinya..khairi wlau tak daya melawan israil tp sekurang-kurangnya beliau bt demo membantah,tk kira la d mana..,tp itu dia,saudara pla apa yg saudara lakukan wahai ANTIKRONI>>>???hanya sekadar mengutuk apa yg bangsa sndiri buat,wajarkah mcmtu,,..??apa sumbangan saudara pla antikroni,..,..///?? cakap siang pandang-pandang saudara,cakap malam dengar-dengar....berlari kita mati,berjalan kita hidup...

budakkampong

maafkan sya klau ada sesiapa yg "terasa" dgn coretan sya itu..

Hanief

@zul
Adik saya jadi begitu salah satu sebabnya ialah kerajaan yang lemah dalam membimbing golongan muda-mudi.

Kerajaan Allah S.W.T tidak sama dengan kerajaan manusia. Jadi bila ada orang salahkan kerajaan, janganlah kita kata kerajaan tidak bersalah pula.

RAZIF

ramai jugak penyokong kerajaan lembab+pondan+kuattemberang yang jadi peminat setia blog ngko ye hanief. tahniah+syabas

zul

Hanief,
Hang boleh salah pada kerajaan kerana lemah mendidik golongan muda-mudi, tapi lihat dulu diri dalam didik adik sendiri kuat ke lemah? suluh dulu diri kita dulu sebelum nak suluh orang lain..Adakah hang betul-betul bantu adik hang untuk berubah??? Tanya hati hang betul-betu, hang akan jumpa jawapannya..

budakkampong

btul tu saudara zul...kita manusia sememangnya lemah,mereka2 tu hya tau salahkan org ja,tp adakah mereka pnah tya apa sumbangan mereka pda generasi adik2 kita,hya salahkan org lain utk ubah itu dan ini,walhal mereka sendiri keliru dgn apa yg mereka perjuangkan..jgn mengharap pda suatu keadaan yg lebih baik kalau keadaan yg sedia ada pn mereka tak tahu nk hargainya..

budakkampong

hanief ..pernahkah anda tya diri anda apa sumbangan anda pada anak bangsa sendiri,ingat hanif jgn jadikan dendam sbagai arah hidup anda,jgn hasutan menjadi sarapan anda,menghina pemimpin sbagai 1 yg melucukan utk,jgn menfitnah jd hoby anda, semua tu diibarat memakan daging saudara sesama kita,adakah anda berasa sangat adil dlm maklumat2 yg anda sebarkan??kalau ya anda berpegang pda kejujuran speperti yg anda war2 kan,mengapa kebaikan yg pemimpin bt anda tak sebarkan,kenapa hya keburukan yg anda jaja,mengapa umpat yg anda beri,kenapa neraka yg anda cari..berlari kita mati,berjalan hidup..

antikroni

dah lah mangkuk2 2 ekor.. ko nk dok sebok nasihat org x habes2. pgi dlu betulkan diri ko yg belum tahu betul 2...

budakkampong

wahai saudara ku hanif..apa kah yg pernah anda lakukan utk kebaikan adik2 kita,jagn hya tunjukan jari pada pemimpin semata2..1 arah jari kita tunjuk pada org,4 jari lg terarah pda diri kita sndiri..wahai saudara hanif,anda sendiri katakan dlm email anda pda sya tempohari,pemimpin mesti jujur dan amanah pda rakyat,btul,.tp kenapa anda sendiri tak jujur pda pemimpin,anda cakap kta kita kna ikhlas dan adil,tp mengapa anda sendiri tak berlaku adil..kalau ya anda ikhlas,jujur,adil,jiwa rakyat,memperjuangkan kebenaran,berani,pandai, KENAPA anda tak siarkan kebaikan yg pemimpin buat???tolng jwb..adil dan jujur yg mcmna yg anda cp ni saudara hanief,ibnubahri dan lain2...

budakkampong

antikroni..semangkuk2 kami,tp sekurang2 sya berjasa pda agama bangsa dan negara..kami berkhidmat utk rakyat didalm kerajaan,saudara pla ada buat apa utk agama dan bangsa sendiri.>>??ckp ja pandai..

budakkampong

wahai antikroni...saudara sndiri fahamkah apa itu kroni??cuba jlaskan skit..jgn la tau ikut apa orang ckp ja saudara,apa yg anda tak pias hati sebenarnya saudara..??adakah anda dari golongan2 yg kecewa lalu jd pengikut si hanief yg jujur konon..siarkan buruk org ja,yg baik org disorok,jujur dan adil yg mcmna mcmtu..

budakkampong

APA YG SAYA CORETKAN DISINI BKN SAYA MAHU ATAU MINTA SESIAPA UNTUK UBAH FAHAMAN PARTI MASING2..YG SAYA BAGI HANYALAH UNTUK SEMUA BERFIKIR TENTANG APA JUA ISU YG DI WAR2 KAN..FAHAMAN ATAU PEGANGAN ITU HAK SETIAP INDIVIDU..ITU BKN BERMAKSUD SYA INGIN MANA2 ORG UTK SERTAI MANA2 PARTI ATAU APA2 PUN. HANYA UTK KITA BERLAKU ADIL PADA DIRI KITA,RAKYAT,PEMIMPIN DAN SAUDARA2 KITA SEMUA.KAN KA KITA SEMUA MEMPUNYAI AKAL DAN FIKIRAN,JD GUNALAH IA SEBAIK MUNGKIN,KERANA FIKIRAN ITU PELITA HATI WAHAI SAUDARA-SAUDARA KU SEMUA..

zul

antikroni,
Hang memang tak tahu apa-apa dalam menilai diri sendiri. Manusia mangkuk seperti engkau sememang berfikiran sempit dalam menilai orang lain. Saya sentiasa melihat kelemahan dalam diri saya sendiri, saya tidak suka melihat kelemahan orang lain, yang mana kita tidak dipertangungjawab dalam melaksanakan tugas itu. Saya lebih suka melihat dari aspek kebaikan, aspek kebaikan akan membawa kita lebih menilai tentang diri kita dan tugas yang dipertangungjawab oleh allah s.w.t kepada kita. Kita jangan bercakap sesuatu yang mana diri kita tidak berada ditempat mereka. Sesungguhnya kamu jangan menghina seseorang itu jika kamu sendiri belum diuji oleh allah s.w.t untuk melaksanakan tangungjawab tersebut.

budakkampong

saudara hanief dan antikroni..anda siarkan semua yg buruk tentang kerajaan tp kenapa tak siarkan kebaikan yg kerajan bt??cuba bersikap adil saudara kerana kelak nanti kita akan di tanya "disana" tentang apa yg kita perjuangkan..sya tak minta saudara ubah pendirian saudara,tp jd la prpsional sikit,kalau ya anda jujur,kenapa keburukan yg pembangkang buat anda tak berani siarkan,walhal keburukan kerajaan anda ulang2kan..berani yg mcmna saudara perjuangkan saudara.. orang bersumpah dlm masjid yg dia diliwat tp anda tak percaya,sebaliknya anda terus menyokong org yg meliwat yg trang2 tak berani bersumpah di dlm masjid utk menafikan perbuatanya itu..percaya dgn apa yg kita lihat dgn percaya dgn apa yg kita dgr lain saudara..pembangkang atau kerajaan tetap ada kelemahan dan kebaikanya..jd kna adil dan bertangungjawab la dgn apa yg saudara war2 kan..barulah secocok dgn nama anda."HANIEF".. ni tidak,org tu tak betul,org ni salah,jd saudara sendiri jd apa..? tak lupa juga buat antikroni,klau dh pilih nama pn tak tahu apa maknanya mcmna nk suruh org ikut kita walhal diri sendiri pun tak tahu arah tuju..kami budakkampong dan org2 kampong bknya jahil sangat saudara..sya bkn kata apa sya ckp semua betul wahai antikroni..ya kerajaan kita kerajan yg lemah sekarang..tp saudara berdua berani bg jaminan kah kalau pembangkang memerintah keadaan kita akan jd lebih baik..beranikah saudara berdua bg bukti atau jaminan pada kami2 semua yg keadaan akn jd lebih baik kalau pembangkang memerintah..??tak lihat kah di kelantan mcmna??18tahun dibawah pentadbiran pembangkang tak kemana perginya kelantan.jgn mengharap pada keadaan yg lebih baik saudara kalau keadaan yg ada sekarang pun kita tak tahu menghargainya..yg saudara tahu hya maki org,memangkukkan org.saudara berdua rasa bleh pergi jauh ka dgn permainan mcmni saudara..jgn kita kesal kerana org tu tak berjasa pada kita,sebaliknya fikir apa jasanya pda org lain sama,bru kita jd manusia yg tak pentingkan diri sendiri saudara,,saudara kena sesalkan tntang apa yg tak mampu saudara lakukan utk berjasa.. wahai saudara hanya org yg tak kenal dgn diri sendiri saja tak mampu menilai diri..sya sekadar bg pandangan tentang sikap saudara2 yg berat sebelah,selebihnya "lu piker la sndiri"...

budakkampong

alhamdulillah..terima kasih saudara zul..apalah sangat teguran sya,hanya seorang budakkmpong.samalah kita perjuangkan kebenaran di bumi allah..memimpin sebuah keluarga pun bknya mudah apatah lg memimpin sebuah negara..pemimpin kita juga islam dan melayu,saudara antikroni dgn hanief tu tak terasa apa2kah dgn menghina pemimpin2 sendiri dimana pemimpin kita adalah saudara seislam dan seagama jua..sedih jua kadang2 melihat org2 kita hari ini menghina pemimpin sendiri..apa perlu tunggu negara ini jd seperti thailand,indonesia,iraq,afganistan atau negara2 yg dilanda huru hara bru smua nk menyesal,.tgok pda iraq,saddam husien didakwa kejam,dijatuhkan dri tampok pemerintahan,dan dihukum bunuh,kemudian negara mereka ditakbir oleh pembangkang,adakah keadaan menjadi lebih baik wahai saudara2 semua..?sbab tu sya kata kita kna hargai keadaan yg ada sekarang klau kita inginkan keadaan yg lebih baik di kemudian hari..saudara hanief dan antikroni jgn haraplah org akan menghormati kalian sekiranya kalian sendiri tak tahu menghormati akan org lain...

Post a Comment

Nak komen boleh tolong jangan mencarut.
You may comment but please do it without vulgar words.

Blog Archive