Malaysia : Tong Taik UMNO: GAMBAR : Mahligai Khir Toyo

Tuesday, July 7, 2009

GAMBAR : Mahligai Khir Toyo












Rumah mewah milik Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo di Shah Alam mencetus kontroversi kerana kosnya dikatakan melebihi kemampuannya atau menteri besar yang berkhidmat selama lapan tahun.

ADUN Sekincan, Ng Suee Lim mendakwa anggaran kos pembinaan rumah di kawasan seluas 50,000 kaki persegi atau 0.5 hektar itu, ialah RM20 juta, manakala tanahnya dibeli dengan harga RM3.8 juta. - 'Istana gaya Bali' Khir Toyo cetus kontroversi


Jalan Suasa 7/1L, Seksyen 7, 40000 Shah Alam. Selanjutnya di sini.



Hanief: Berita ini sudah ditulis saya pada bulan Mac 2009 yang lalu. Ada peta lengkap jadi bolehlah buat rombongan ke sana.



Reblog this post [with Zemanta]

117 comments:

Mat Shial

Kalau ko nengok gambor pertama tue bebetol, mesti ko nampak khir toyol tengah wat 69 dalam sumimpool tue kah... kah... kah...

Pakar Posisi

Woit Mat Shial!
Kalo nak tulis pun, tulislah doggy-style.. kalo 69 mesti lemas ler bini dia dalam pool tu!

Dr. Kamal Sutra

Dei Pakar Posisi,
Bukan itu Toyol sama bini dia lemas ka? Toyol ada sikit pendek dia mia kaki kan? Misti tarak kuat peygang itu bini.

budakkampong

Gaji minimum 4 sektor ditetapkan

BANGI 6 Julai – Kerajaan telah membuat ketetapan mengenai gaji minimum bagi mereka yang berkhidmat dalam sektor hospitaliti, tekstil, elektronik dan keselamatan yang akan diumumkan tidak lama lagi, kata Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr. S. Subramaniam hari ini.

Namun beliau berkata, penetapan gaji minimum bagi beberapa sektor lain masih diteliti oleh Majlis Gaji Kebangsaan.

“Kini isu gaji minimum sedang ditangani oleh Majlis Gaji Kebangsaan. Ia akan melibatkan sektor perladangan, hospitaliti, keselamatan dan tekstil. Kita akan umumkan nanti,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Minggu Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan 2009 Peringkat Kebangsaan dan Seminar Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan di Sektor Industri Kecil dan Sederhana, di sini hari ini.

Sempena pelaksanaan pelarasan gaji sembilan peratus sebelum ini, kira-kira 30,000 penoreh getah, pekerja ladang dan pekerja am di seluruh negara dilaporkan telah menikmati gaji minimum antara RM500 dengan RM600 sebulan berbanding RM450 sebelumnya.

Subramaniam turut melancarkan perkhidmatan penghantaran borang Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerja (JKKP) 8 secara online yang mewajibkan majikan dan mereka yang bekerja sendiri melaporkan sebarang bencana atau kemalangan di tempat kerja. – Bernama

Anonymous

HANIEF MAHLIGAI KETUA MENTERI P.PINANG KO TAK NAK TUNJUK KA.? APASAL BERAT SEBELAH KO NI..

budakkampong

Banglo mewah: Guan Eng pandai bersandiwara

PULAU PINANG 6 Julai - Perpindahan Ketua Menteri, Lim Guan Eng dari kediaman rasminya, Seri Teratai ke sebuah banglo mewah di sini membuktikan beliau seorang pemimpin yang pandai bersandiwara.

Ketua Pemuda UMNO negeri, Norman Zahalan berkata, Guan Eng sepatutnya mempamerkan teladan yang baik kepada rakyat dengan mengotakan apa yang dikata bukannya sekadar 'omong kosong'.

"Kalau berpindah ke rumah biasa, mungkin rakyat tidak kisah sangat tetapi ini rumah mewah setelah diubah suai dengan menelan belanja dipercayai ratusan ribu ringgit.

"Kita bukan apa, dulu Guan Eng kata akan tinggal di rumah keluarganya sebagai langkah berjimat, kemudian berpindah ke Seri Teratai dan kini ke banglo mewah pula. Ini semua cakap tak serupa bikin," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Guan Eng berpindah dari Seri Teratai ke sebuah banglo mewah di No. 25, Jalan Pinhorn di sini baru-baru ini atas alasan Seri Teratai mempunyai banyak semut api, anai-anai dan musang.

Beliau sebelum ini menekankan bahawa kerajaan negeri pimpinannya akan mengamalkan budaya berjimat cermat dan berbelanja secara sederhana.

Sementara itu, Norman berkata, berdasarkan logik, Guan Eng tidak perlu berpindah ke tempat lain sebaliknya terus menetap di Seri Teratai kerana masalah dihadapinya kecil.

"Berpindah kerana alasan rumah rasmi itu ada anai-anai, semut api dan musang tidak munasabah kerana ia dapat diselesaikan dengan mudah.

"Kalau betul ingin mengamalkan budaya berjimat cermat, lebih baik salurkan wang kos pengubahsuaian banglo tersebut kepada orang susah yang tiada tempat tinggal," jelasnya.

Guan Eng kini berdepan tuntutan 23 keluarga miskin di Kampung Buah Pala di sini yang mahu kampung halaman mereka diselamatkan daripada projek pembangunan.

3viL X eIjI

Salam..

oi budakkampong! Mana no RAMD? Pengecut sgt ke nak bg no RAMD tu?

Anonymous

tak kesah aa KM P Pinang tu duk umah besa ke hape. Tapi, kat posting yg ni, Hanief letak gambar rumah Khir Toyo kan? Bincang pasal gambar umah Toyo aa.
Abes kalo katela Lim Guan Eng rasuah, maknenye Khir Toyo pon bole rasuah aa?? ape la mengongnye kamu ni.

anip ni kn penyokong pakatan. msti aa die berat kat pakatan. ape ke bengongnye kalo dia letak gambar banglo Lim Guan Eng. kalo nak sama rata tu pegi baca suratkaba aa!

budakkampong

ko ingat nombor tu macam nmbor ekor ka bai.? sama macam nmbor k.pengenalan ko tu ngok,ko bleh bg kt org yg tak kenal ka.?tambah2 manusia mcam ko.ok aku bg nmbor aku,tp ko bg nmbor i.c ko sama... jangan2 ko ni kaki nombor tak,asyik minta nmbor dari org ja,,,bawa2 taubat la setan tanduk 3 ooii..

budakkampong

amnymous
aku tak minta ko punya pendapat pun,so ko simpan ja lah ye..

ZzZ

wau besar nye lg besar dr lorong umah ak ni

20 juta/ 8 tahun keje = 2.5 juta setahun kalah gaji average setahun pemain EPL

wau lepas ni nak main politik je la xnk maen bola

3viL X eIjI

salam..

apsal bangang sgt ko ni budakkampong. Klu dah penipu dgn pengecut tu ko admit jelah. Dan - dan mtnk no IC aku plak. Nak putar belit apa lagi..ko yang poyo - poyo bodoh declare ko RAMD. Perangai bodoh sapa ko ikut ni?

Klu bapak ko bodoh budakkampong,jgn ikut bodoh dia tu. Jgn tambah bodo sedia ada.. Menyalak tak sudah2

Anonymous

rasa aku la.hang yg menyalak lebih,budakkampong rilek ja pon

budakkampong

tahu pn ko ye 3vilx, habis ko ingat nmbor tentera tu apa../macam nmbor ekor ka bai,?ia ibarat macam nmbor ic org awam ngok..tu la suka mengata org lg,,kan dh nmpak sapa yg sebenarnya yg ngok ngok...

Anonymous

boooooooooooooooo
3vilx..

budakkampong

3vilx
hang tiga suku ka asyik minta nmbor org ja bodoh...

Anonymous

nak tikam nombor ekor kot...

raremany

kalu masing2 xnak dengar, so xyah lah masing2 letak komen kan???

hanief, ada x software yang membolehkan kita menghapuskan virus, trojan, tanpa merosakkan files cth, exe., word, dan sebagainya???

tq

3viL X eIjI

poyo la budakkampong ni..dahlah perasan RAMD..bodo lak tu..pastu ckp org lain bodo..bodo la sorang2 weh..

Hanief

@raremany
Rasanya ada tetapi ia khusus untuk trojan tertentu sahaja. Lazimnya Trojan menyerang fail sistem. Kerana itu satu Windows mengalami masalah.

Pakai Ubuntu Linux sahajalah jika sudah bosan dengan masalah Trojan.

Gunakan Live CDnya dahulu bagi mencuba sedikit-sebanyak berkenaannya.

Jika pemproses menyokong ciri-ciri Virtualization, buatlah virtualization (OS dalam OS).

Anonymous

3vilx
hang yg bodo hang cakap org pla bodo..ada pla minta nmbor org suka2 hati..uuuwwweekkk...

Anonymous

budak kampong setan!!

malaysian

apa masalah ko ni 3vilx?

cuba cite sket

kamek

Lantak la umah toyo besar ke tidak, pedulik hapa. korang semua ni memang tak leh tengok kebahagian org lain. inilah dasar pakatan jahanam! pantang tgk org lain senang nak jadik isu pembangkang. macam sial puak2 p'bangkang. Diri sendiri tu ntah ok ke tidak cermin diri dulu oi! Rumah Guan Eng besar tak ke kecoh plak budak2 palat ni.

Toyo bekerja keras utk kecapi itu semua, itu usaha titik peluh dia. Itu pun nak kecoh. Dah takde isu, amek isu basi.. bungkus la pakatan tak lama.

Anonymous

wah...bekerja keras tu...muahahahaa....!!!!ko ada belajar matematik tak?

3viL X eIjI

salam...

aku takda masalah.tapi budakkampung pengecut yg nyamar jd RAMD..bodo btul..

budakkampong

amnonymous

apa maksud ko ada belajar matematik.?
apa ko nk kira gj khir pastu nk tambah darab bahagi ka bai.. takyah la,hentikanla,cara lama tu... diorang tu ada pernigaan bknya harap gaji semata2 utk bina semua tu..

fazli03

hanief tolol !!

fazli03

aku penyokong khir toyo !!! korang semua celako btol !!! hidup khir Toyo !!

fazli03

Hanief Bangsat !!! aku sumpah kepala botak Hanief jadik kepala KONTOL BABI !!

budakkampong

Firman Allah yang bermaksud: "Dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dulu (di masa jahiliah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu kerana nikmat Allah, orang yang bersaudara." (Surah Ali-Imran, ayat 103)

Perkara yang ditekankan dalam menjalinkan silaturahim ialah menyambungkan hubungan dua pihak sudah terputus atau mengalami masalah (krisis).

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: "Orang yang menjalinkan hubungan kekeluargaan bukanlah mereka yang membalas sesuatu kebaikan, tetapi adalah mereka yang menyambungkan (menjalinkan semula) suatu perhubungan yang terputus." (Hadis diriwayatkan al-Bukhari)

Jalinan silaturahim paling utama dan dituntut adalah menjalinkan hubungan baik dengan kedua ibu bapa. Malah, ia adalah suatu yang wajib berdasarkan dalil jelas.

Firman Allah yang bermaksud: "Dan tidak ada yang disesatkan oleh Allah kecuali orang yang fasik, (iaitu) orang yang melanggar perjanjian Allah sesudah perjanjian itu teguh, dan memutuskan apa yang diperintahkan Allah (kepada mereka) untuk menghubungkannya dan membuat kerosakan di muka bumi. Mereka itulah orang yang rugi." (Surah al-Baqarah, ayat 27)

Al-Imam ath-Thabari berkata: "Pada ayat ini, Allah menganjurkan hamba-Nya supaya menjalinkan hubungan kekeluargaan dan dengan orang yang memiliki hubungan rahim, serta tidak memutuskannya."

Rasulullah SAW menyatakan bahawa menjalinkan hubungan silaturahim memiliki hubung kait dengan keimanan terhadap Allah dan hari kemudian seperti sabda Baginda yang bermaksud: "Sesiapa yang beriman kepada Allah dan hari Akhirat, hendaklah dia menjalinkan silaturahim." (Hadis riwayat al-Bukhari)

Malah, dengan menjalinkan hubungan silaturahim, Allah akan melapangkan rezeki dan memanjangkan umur kita. Sementara orang yang memutuskan silaturahim, Allah akan menyukarkan rezekinya atau tidak memberikan keberkatan kepada harta dimiliki.

anti toyol

bapak toyol,padan pun anak kaya..haha!!

budakkampong

sama la dgn nama ko pun

Apit_UTM

Toyo bekerja keras utk kecapi itu semua, itu usaha titik peluh dia.<--hg ni xtaw maksud bekerja keras cmna kut..

20 juta/ 8 tahun keje = 2.5 juta setahun kalah gaji average setahun pemain EPL <--patut la kaya..haha..kira pkai rumus ni rupanya..haha

toyoL Indon

Toyo bekerja keras utk kecapi itu semua, itu usaha titik peluh dia. <--- jgn la buat satu negara gelak ..si mamat indon ni kerja keras ?? wahahhaha ..satu dunia tahu Toyol ni makan rasuah macam buto .

Betul ,mmg Toyol ni banyak buat business .Businessnya makan rasuah lar wahai mangkuk2 sekalian

toyol Indon

Ingat lagi kes Toyol yg kononnya pergi Disneyland utk belajar sambil melancong ..Apa jadah punya cerita ni ..Gi belajar jadi mickey mouse ker jadi donald duck

ZzZ

khir toyo keje keras dlm merompak harta rakyat hahahaha

Anonymous

tak baik fitnah memfitnah..
-khir toyo ..

hahahaha
klakar ..ayat nih

3viL X eIjI

salam..

budakkampong taknak backup khir toyo ke?apsal?kecut?kata RAMD?dasar penipuu..blahlah..keturunan pengecut..

budakkampong

turun mai bukit pinang ni baru ko tau sapa pengecut..ada berani ke.?

3viL X eIjI

salam..

bukit pinang?ceruk mana tu?

turun je la tournament silat kat sukses shah alam ni..tu pun klu berani..bwk bapak ko skali k?senang suap ko mkn klu ilang mulut nnt..

budakkampong

bukit pinang pu tak tau..? kah kah kah kah kah bangangnya...sory ar boring ar layan bangang macam ko..

3viL X eIjI

salam..

abes modal ke?ceruk mana la bukit pinang tu?dtg shah alam la senang..sume org tau.

masuk tournament silat..tunjuk skit pengecut ko tu kat org ramai.nak nyalak pun tak guna..

blaja pun tak tinggi ckp org bangang..hahaha.simpan je la pengecut tu bawah bantal bapak ko budakkampong..

budakkampong

kah kah ,bukit pinang pn tak tau...ko nak main silat ke .??kih kih kih kih...zaman sekarang org dh pakai pistol bai..ko masih nk bersilat..kih kih kih kih..blm sempat keluar buah silat dh kena tembak,ketinggalan zaman la ko...kah kah kih kih

3viL X eIjI

salam

huh?ada pistol ke?alamak..camne ni?takutnya..budakkampong pengecut pakai pistol weh..

tak gentar langsung..turun la shah alam.jgn nyalak byk..bangang ko makin terserlah..

budakkampong

takat g shah alam tu aku takyah turun ar..nk lawan silat bodoh macam kartun kat gelangang mana mau bai.. bila2 ko nk mai bukit pinang bgtau aku noh,bleh aku jemput...aku pun lama dh tak jumpa org2 yg mengaku berani ni

3viL X eIjI

salam..

alaa...apsal gelabah bangang sgt ni.dahlah pengecut ngaku berani lak..pki pistol lak tu?apsal bangang sgt ckp belit2 ni?

turun jelah shah alam..serius weh..klu takut bwk bapak ko skali k?

budakkampong

ko bukit pinang pn tak tau kah kah kah kih kih kih,..macamna aku nk g bai,nanti2 kalau ko kena apa2 macamna ko nk cari aku pla bb bukit pinang pn ko tak tahu....cakp pandai,tp syang rupanya bodos

bapak budakkampong

tolong jangan pukul anak saya.anak saya memang bangang dan tolol... sy dah cuba buang dia dlm tong sampah kerana penyakit bangang tersebut tapi tak berdaya..wahkahkah!

3viL X eIjI

salam.

persoalannya,sapa nak pegi bukit pinang tempat pengecut?

jgn la jadik bangang..main belit2 plak.tadi kata ada pistol..turun shah alam pun takut?sgt2 loser..

roro

bukit pinang tu kat area tempat buang sampah kan..??kat belakang tu ada ladang ternak babi

Anonymous

Ambik simple calculation la ek..

kos rumah = RM20 juta
kos tanah = RM3.8 juta
jumlah = RM20 juta + RM3.8juta=RM23.8juta

RM23.8juta=RM23,800,000.00

Kita ambik gaji Tan Sri Khalid sbg benchmark (mungkin gaji Khir Toyo lebih banyak dari tu)

1 bulan = RM48,000.00
1 tahun = RM48,000.00 x 12 = RM576,000.00

Khir Toyo berkhidmat sbg MB selama katalah 10 tahun maka

RM576,000.00 x 10 = RM5,760,000.00

Khir Toyo tak perlu berbelanja, makan minum selama 10 tahun semata2 nak kumpul sebanyak RM5.76mil. Tetapi nilai rumah & tanah pulak RM23.8mil

RM23.8mil - RM5.76mil=RM18.04mil. Err...yg ni jatuh dari langit kot...takpun kena loteri ke takpun jumpa harta karun ke..

Oohh....ada kata dia buat bisnes. OK fine..eh..mana boleh sebab bila pegang jawatan tak boleh ada bisnes luar. Kalau dia pakai proksi, sah2 dah langgar etika penjawat awam.

Dia kata amik loan HSBC selama 30 tahun. Ada ke bank nak bg dengan jumlah sebanyak tu?Dah tu 30 tahun..??Dah gigil2 umur 70 tahun still dok berhutang kat bank. Logik ke..??

Ada sape2 yg tak nampak lagik?Kalau jenis bebal tu aku tak boleh nak cakap apa dah...

Anak Khir Toyol

Papa... jangan jahat sangat! Nanti mama sebat!

3viL X eIjI

salam

btul la kata budakkampong.ramai btul bebudak dlm blog ni suka kat die...kahkah!mangkuk sungguh!

thanx atas details yg ko bg anonymous.sungguh logik...bape byk ntah duit rakyat si toyo tu sebat.

menjadi pemimpin yg miskin di kalangan rakyat yg kaya adalah sgt membanggakan...menjadi pemimpin yg kaya di kalangan rakyat yg miskin adalah sgt memalukan...dr Umat Al Khattab

Anonymous

kesian 3vilx menyalak tak renti2..

budakkampong

Hidup ini bagaikan roda yang berputar, ada kalanya kita di atas, dan adakalanya kita di bawah. Ada masanya kita dipimpin, ada masanya kita memimpin. Apabila menjadi pemimpin, perlu ada kesedaran untuk mengingati saat ketika kita di bawah.

Apa jua tanggungjawab kepimpinan kita, kepimpinan diri adalah aspek penting yang mendasari kepimpinan organisasi. Justeru, pembentukan akhlak mulia serta penerapan nilai peribadi yang utuh perlu menjadi fokus dalam usaha mengasah kepimpinan untuk diri dan insan lain.

Kepentingan ummah seharusnya menjadi keutamaan dalam menjalankan misi kepimpinan hari ini. Matlamat ini mampu mendorong ke arah mewujudkan kesatuan serta perpaduan dalam umat Islam yang seterusnya menjadi tunjang dalam kepimpinan negara.

budakkampong

amnymous
knapa tak campur hasil2 perniagaan sekali,loan bank ka pa..ko tahu ka apa bisnes dia bai.. ada bukti ka ko punya kira2 tu..?napa tak kira harta pusaka ka sekali.. mesin kira ko chap ayam kot,kira jd gelong sekali dgn tuan jd gelong.... jit jit semut sapa sakit naik atas.......

3viL X eIjI

salam

sekali lagi budakkampong menyalak.dahlah membangangkan diri komen pki anonymous.takde maruah ke weh?apsal menggelabah sgt ni?sape upah ko membangangkan diri sendiri?

sudah2 le jd bangang budakkampong.apa ko dpt dgn jadi bangang?

budakkampong

dapat apa? dapat pandai ar....

3viL X eIjI

salam

dapat publisiti murahan ke?jgnlah jadi loser budakkampong pengecut...

Anonymous

kimak semua org sokong umno...umno sial g kimak sial..pantat xd bulu mcm babi..

Anonymous

khir toyo lagi hensem dari anwar. sebab tu aku sokong umno

3viL X eIjI

salam

kita juz tunggu penjelasan si toyo tu...alangkah malu menggunaka duit rakyat utk kepentingan diri.ramai lagi rakyat sgor memerlukan duit dan pertolongan..

ZzZ

patutle negara selangor yg khir toyo tadbir tunggang langgang die meniaga part time rupanye pandai btol die mengisi mase die hebat btol

tapi ak rase die kaye sbb die korek perigi cam hanief ttp terjumpa harta karun pas2 jd kaya raya tros buat umah xpn mng jackpot berjuta2 kat genting hahahaha toyol toyol

Anonymous

Sungguh kasihan..

Di zaman moden ini masih lagi ada manusia yang buta hati buta mata & hidup dalam penafian (in denial). Tak perlu pusing2 cerita.Ini baru congak biasa secara kasar belum lagi disertakan bukti.Hanya orang yang bodoh sahaja yang masih mempercayai ia adalah "titik peluh" & "usaha penat lelah".

Aku cabar budakkampong, berhujah dengan menggunakan fakta dan angka bukannya bermodalkan air liur.Tunjukkan jawapan yg ko beri adalah dari seorang yang intelek dan berpelajaran sebelum aku singkap perkiraan yang lain pulak.

budakkampong

ko kira phala dgn dosa ko lg baik dripada dok kira harta org,ada gak faedah.... kalu ko rasa bukti ko tu dh tepat,takyah ar tunjuk kt blog,nuu p tunjuk kt balai polis,dakpun kt suruhanjaya rasuah...

tersilap bukti,ko "kedalam la jawabnya"..elok2 bleh main internet,tak pasal2 dok dalam sangkar besi...

budakkampong

gelangang dibuka,silakan masuk...

Anonymous

bosa gilo umah dio...

ish ish ish tak mungkin duit dio..

3viL X eIjI

salam

utk budakkampong,takyah la provoke org lain dgn sangkar besi or apa2 aje.skang ni kita tgh membicarakan pasal pemimpin yg kita pilih dan dia 'mungkin' salahgunakan duit rakyat.

utk rakyat marhaen seperti kita.rm 1 juta sudah cukup utk mengubah beribu2 nasib rakyat dan bayangkan apa yg bley kita buat dgn rm24 juta?

Salam Perjuangan

Terbukti segala ini fitnah... Khir dah tunjuk dalam blog dia... so kepada manusia yg rasa diri tu Islam sangat , mulia dan lebih sgt beriman sampai sanggup menabur fitnah sebegini hingga berantai-rantai dosa itu akibat disebarkan dalam masyarakat ingatlah... Allah itu maha kaya... janji Allah itu pasti tiba... azab dan siksaan Allah juga benar...

Walau sebesar zarah sekalipun dosa atau pahala akan ditimbang di Akhirat kelak... muhasaahlah diri kita sebelum mencaci maki org apakah iman di dalam diri kita cukup untuk bekalan kita di akhirat nanti...

Jgn sampai kita sibuk menuduh org lain kafir, kufur, tidak sokong Islam hinggakan diri kita sebenarnya yg Allah takdirkan untuk dicampak ke neraka Allah... sesungguhnya mulianya insan disisi Allah hanyalah dengan iman... siapakah kita nak menilai keimanan insan lain walhal sesungguhnya itu adalah rahsia hak Allah SWT...

3viL X eIjI

salam

benarkah banglo khir toyo tu bukan rm24 juta seperti didakwa?bagaimana pula dgn kes2 rasuah seperti wang balkis dan lain2 yang tak selesai?

kita takleh menilai iman seseorang tapi kita boleh menilai perwatakan seseorang...

apakah ciri2 pemimpin yg kita boleh contohi dr khir toyo?

zero...

Apit_UTM

bukit pinang?ckp mcm tempat hang popular ja..loq staq wat malu ja jd bandaraya, hapa pun xdk..membe ak bdk bkt pinang pun keja kt joho..xyh duk bangga la dgn tmpt hang tu..bkn ada pa pun..mmg hang budakkampong la..kna dgn nick hang..3vil_X hg xtaw p cek wikipedia..mai sah alam ar klaw brani..xkn stop kt penang ja..

ps:sori lbt rply isu ni.aku agak bz keja..haha

Anonymous

sapa yg menyokong toyo hanya dsapat makan taik dan cium kentut dia aje...

Anonymous

budakkampong,

Terima kasih di atas jawapan yg sungguh "intelek" itu.Aku terharu.

Salam Perjuangan,

Hanya dengan beberapa dokumen anda sudah berpuas hati?Bukankah kita diajar membuat membuat research,analysis, comparison etc sejak di sekolah lagi?Bukannya dengan pemerhatian dan terus membuat kesimpulan.Kalau kita tak apply skill ini maka saya tak terkejut kita akan sering ditipu & diperbodohkan

budakkampong

alahai,apa yg bising2 bai,kalu dah betul ada bukti buat apa tunjuk kt blog,g tunjuk kat polis ka atau BPR nuh.. jgn la jd tong kosong,cakap td ada bukti,dahtu watpa simpan,takut ko cakap sja kot..heran2,ibarat berok ajak kambing makan pisang,mana maunya...

3viL X eIjI

salam

jgn la poyo sgt budakkampong.dr apa yg ko komen,aku rasa ko blaja tak tinggi or ko tak berpeluang masuk mana2 pusat pengajian tinggi.

kan kes ni dlm pemerhatian.bukan hanief or sapa2 dlm blog ni yg bangkitkan kes ni.so?nape ko memekak mcm kitorang yg pegang bukti?gelabah bertempat skit weh...

ko ckp pasal bukti,terigt plak aku...mane no RAMD ko?ape bukti ko RAMD?poyo..poyo..

budakkampong

nak bukti ko kna mai bukit pinang tgok sendiri ar..cakap banyak pun bkn dpat apa bai..

roro

oi budakkampong, sape yg bising2 kat sini?diorg cakap ada fakta.aku tengok ko yg lebih bising.dasar melayu bangsat.bg pepatah bodo2 mcm sial.ko ngan karamsinghwalia sama je muahahah

budakkampong

sama tp tak serupa takpa..

roro

oi budakkampong ada satu lg. ko post pukul 1.36pm ari jumaat. takgi semb ke?kantoi lagik

budakkampong

apa nk buat,tugas aku kat sempadan ni..sempat bt yg wajib ja lah

Anonymous

ape la budakkampong ni, solat jumaat wajib la.. ko ingat sunat ke.. ni mst ko x sunat(khatan) lagi ni..muahahaha..:))

budakkampong

terpulang kt ko la bai.. sapa2 yg arif mta terangkan pda si amnymous ni tentang apa yg dia tak tau..aku ni tak pandai agama..masih belajar agama,,,

3viL X eIjI

salam

huiyoo...budakkampong tgh berjuang dgn peluru atas kepala masih bley onl9?

ape2 jelah... susah nak percaya budak2 UMNO BN nih.. bukti dah sumbat dlm lagi nk menyalak..

budakkampong

sama2 menyalak ko pun..

3viL X eIjI

salam

ape punya muka tak malu ni... ko yg nyebok kat blog hanief ni lagi nak nyalak perasan bagus.pegilah kat blog pro UMNO sana...

hari ni ko tak nyamar pki akaun anon budakkampong?ko kan desperate..kahkahkah!loser..loser.

budakkampong

sama la dgn ko pun..

3viL X eIjI

salam

camne la nak sama..ko blaja pun tak abes..mane leh same2 ngan aku...

jgn la bodohkan diri sendiri lagi budakkampong..sian la diri tu sikit..loser weh..

Anonymous

budakkampong dh xde idea nk lawan balik.. nk bt camne, kat sini dia sorg je kot puak UMNO.. pastu ckp ntah ape2, xde bukti xde fakta.. blah la woi..

budakkampong

tlg skit taksama pun takpa,aku tak mau jd mcam ko..

budakkampong

zaman 90an dulu ko hebat la pakai laptop,sekarang org tak brapa pandagng ar,,ni aku gna ipod kecik ja kt tangan pn bleh internet bai.smbil keja ka berak,bila2 ja aku bleh akses internet lol..

3viL X eIjI

salam

dah ofis aku bg laptop,aku pki la laptop...ape ke bangang ko ni budakkampong.ko takde modal dah ke?ya Allah...loser sungguh.

bagus...RAMD mcm ko ni layak berak je la.tu je la ko leh buat pun.

budakkampong

laptop chap ayam hu hu bhu.patut la lambt..hhaahahaha

3viL X eIjI

salam

kan betul aku ckp kengkawan...begitulah klu sudah bangang,bila takde modal akan dicarinya sumber lain yg tidak betul dan gelak...sedangkan dia tak sedar dia memperbodohkan diri sendiri akibat blaja yg tak abes..

peluru atas kepala konon!kahkah!bangang punye budakkampong..nyamar RAMD...kan ke bangang namanya..

budakkampong

yeeeee pandaiiii

Anonymous

budakkampong nie bajet sial
sembang kosong x pyh la wei
kecoh2 kat sini mcm hero la
bising mcm tin kosong
adoiyai..
si khir toyo tu cube selidik abis2
sah2 main duit tu
rumah lagi besar dr tun mahathir
mana dpt duit?
berniaga burger?
ahli politik mmg x sah kalo xde politik wang

Anonymous

bodo la budak kampong
at least orang berdebat dgn bukti dan fakta
dia balik2 putar belit
itu la ini la
orang kerajaan mmg camtu
pandai manipulate orang
mcm sial la bodo orangkampong
pukimak kau babi hanjeng
bajet bagus
tarak akai punya orang
dulu x pi skolah la tu
buta perut!!

3viL X eIjI

salam

aiks?apsal si apit_UTM ni ajak turun shah alam?:-)

aku takde kat shah alam la bro,aku pegi sg gabai hari ahad camping.nak lepak shah alam sound la..kite layan sisha kat uptown...baik punya...

jgn layan budakkampong ni wehh...bangang nnt.

aZRoy

bai agak2 la, kalau pakai ipod touch mmg ada wifi, tapi kalau tempat yg takder access point, cemana ko nak access intenet bai. len la kalo ko pakai iphone, support 3G, Edge, pakai telco yer provider services, tu pon kalau ada 3G leh gak bukak comment ni, kalau tempat ko berjuang kat sempadan tur takder 3G, takkan pakai edge je kot.

-sent from my iPhone- kehkehkehkehkehkehe

3viL X eIjI

salam

btul kata azroy tu..kang bukit pinang ada 3g ke?kahkah..

budakkampong..bangang yang tiada penghujung.

Apit_UTM

apa nk buat,tugas aku kat sempadan ni..sempat bt yg wajib ja lah<--haha..alasan x munasabah..hg igt hg tu RAMD ka..hg keja pakgad ja, tu xleh kluaq smyg, cina tokei x bagi..

aiks?apsal si apit_UTM ni ajak turun shah alam?:-)<--ntah..padahai jauh cm aram kut dr umah aku..haha..xpa pas ni kita turun bukit pinang..maju siak tempat tu.."org" la kata..huhu

access point, cemana ko nak access intenet bai. len la kalo ko pakai iphone, support 3G, Edge, pakai telco yer provider services, tu pon kalau ada 3G leh gak bukak <--mmg nak menipu, nak wat cmna..bajet celik IT..padahai tgk pc pun baru2 ni ja laps paklah naek..hehe

budakkampong

celik pejam pun bukan aku ada pinjam mata kepala bapak ko kan..lg sekali ada aku pinjam kepala bapak ko ke..?takda kan..so apa masaalah ko bai.. aku kt mana ka apa bkn dok pijam kepala bapak ko kan..dan aku tak komen dgn ko pun.ko yg memula komen dgn aku.muka tak malu apa ko ni.. budak2 buat cara budak ar..

3viL X eIjI

salam

ni la munafik terbesar aku tgk...cut paste hadis dgn firman pasal adab,tertib dan mencegah kemungkaran tapi dlm masa yg sama mencarut tak benti.kepala bapak la,ckp org setan la..sedangkan diri tu tak bagus mana..

itulah die budakkampong..peminat no 1 blog hanief ni..terus menyebarkan kebangangan anda budakkampong..

Anonymous

nama pun budak kampung

Anonymous

bodonye 3vilx ni,asal org komen ja hang cakap budak kg menyamar apa hang ingat org lain takda ka yg pkai amnymous htr komen..hang tau tuduh org ja bangang,sendiri bangang tak nampak...RAMD 7

3viL X eIjI

salam

ni sorang lagi bodoh...pastu pki nick RAMD.bajet sial..

takyahlah poyo2 kat sini...serabut duh..

Anonymous

budakkampong ni bodoh betul la

Anonymous

tyaik laa budakampungnih,..
hang malu bukit pinang ja,..

-adik bradik gurun-

budakkampong

tulah aku takda pun cakap si dia tu lembu,aku kata aku takkmomen dgn lembu,tut2 dia yg terasa dia lembu,apa bleh buat,bukan salah ibu menganndung...alahai... td cakap pemyabar,kita kena sabar,baru aku test sikit dh hilang sabar,nipisnya kesabaran dlm diri org yg terasa tuh,,ish2 heran..
tu ar,cakap senang ar,sabar sabar..kena kepala sendiri trus melenting,penyabarnya si dia tu ya...
sapa yg terasa dia lembu aku nk buat macamna..

1 lg takyah la nk ckp aku ni suka provke si hanief speq mata tebal tu,sbb dia pun suka provke org lain,sultan,kt pm semua dia provke.. ooo bila org provke kita tau marah,yg kita dok provke org tu macamna pla..?org tak terasa ka bai..
lempaq batu keatas jatuh kna kepala sendiri la weh.,.
kalau taknak org provke kita,kita pun jgn provke org la,kalau taknak org hina kita,kita pun jgn hina org..kalau nk org sabar,kita kna sabar dulu bai..

Anonymous

tak abih2 kowang nih

Anonymous

Assalamualaikum

Sudahle tue. tak baik gaduh & kutuk mengutuk semasa sendiri...plak tue sesama melayu..org melayu asyik gaduhh jee pandai..yang betepuk tangan tgk org melayu gaduh puak bangsa lain gak...

Anonymous

seeloknya umat Islam mesti bersatu..orang Islam kan bersaudara...kalau asyik bergaduh takkan ada penyelesaiannya...menambahkan dosa adelah..adakah kita sudah terlupa kepada Allah??..dalam isu mahligai Khir Toyo nie..kita hanya membuat andaian & tanggapan sahaja..mungkin betul, mungkin tidak..namun Allah itu Maha Mengetahui..sekiranya Khir Toyo menggunakan cara yang salah..hukumannya pasti ada..jika tidak di dunia mungkin di akhirat nanti..

sebagai manusia biasa, kita jadikan perkara yang berlaku sebagai iktibar dan tauladan buat kita...kalau kita bertekak sampai mati pun, bukannya kita dapat mende..dapat dosa je...ingat Syaitan adalah musuh kita...jangan kita biarkan syaitan mempengaruhi kita..jadilah hamba Allah yang penyabar..sesungguhnya, orang yang paling banyak barsabar adalah orang yang sangat Kuat.

elinz

betul-betul spt kata upin dan ipin...salam perpaduan

Anonymous

klu dalam dunia nie ade org cam "3viL X EIjI" tak aman malaysia.....

Anonymous

korang ni mcm budak kecik.. mcm org x bertamadun & x berpelajaran.. lagi2 org mcm 3vil X EIjil.. aku baca post korang pun malu siot geleng pala tgk perangai org melayu.. muhasabah diri dulu baru nk caci maki org..

Belly Surya Candra Orsa

Great Blog..!!!! Keep Blogging.... : )

Anonymous

x payah cerita aib orang.fikir diri sendiri sama ada betul atau salah. Apa salah kita kata alhamdulilah, memang rezeki dia. X payah nak kecoh, buat tambah dosaje.....

Post a Comment

Nak komen boleh tolong jangan mencarut.
You may comment but please do it without vulgar words.

Blog Archive