Malaysia : Tong Taik UMNO: Arnab Beranak Seekor

Monday, August 17, 2009

Arnab Beranak Seekor

[ Kemaskini 19 Ogos 2009 ], anak arnab ini telah mati berikutan tewas dengan kesejukan hujan lebat.

Rekod yang terendah sekali pada kali ini. Pada waktu Maghrib semalam, arnab ini beranak seekor.

Saya menjangkakan anaknya akan berwarna hitam. Tak mengapalah. Seekor pun sudah sangat bermakna, kerana saya kekurangan arnab berwarna hitam.

p/s: Klik di sini untuk mengikuti perkembangan anak-anak arnab saya. Butang F5 (refresh) boleh ditekan bagi mendapatkan isi terbaru apa-apa laman dan memperbaharuikan sebarang simpanan cache (memori sementara) pada laman yang dilayari (maaf jika bahasa ini agak teknikal).

7 comments:

3viL X eIjI

salam

50 percent of something is better than 100 percent of nothing..

p/s:alhamdulillah

Anonymous

syukur kini arnab hanief dah jadi bapa.. jgn terlepas ke tangan perempuan puaka sudah.. dibom nya nanti - wan mr.magibon

Anonymous

Hanief84, sukar untuk saya membayangkan kenyataan bahawa anda selama ini telah bermati-matian memperjuangkan supaya "ISA" itu dimansuhkan kerana pada perkiraan anda ISA tersebut telah menyekat kebebasan dan menghalang hak/keadilan bagi pesalah yang ditahan dibawah akta tersebut.

hakikatnya,
ANDA seorang pejuang anti-ISA sendiri telah mengenakan ISA terhadap arnab-arnab belaan anda!!!

Tidak terfikirkah HANIEF84 bahawa arnab2 anda itu hidup terseksa didalam kandang@Penjara buatan anda sendiri??? kalaulah arnab2 tersebut boleh berkata-kata dan menunjukkan perasaannya, pasti arnab2 anda itu akan melempang muka tuannya sendiri, iaitu ANDA!

Hanief84 sepatutnya boleh berfikir bahawa arnab2 anda tersebut perlu hidup bebas didalam habitatnya yang tersendiri, BUKAN DI DALAM KANDANG/PENJARA anda!!!
Walaupun haiwan/binatang seperti arnab tidak dikurniakan oleh Allah s.w.t fikiran dan kemahuan/kehendak seperti kita namun perlu kita sedari disini bahawa arnab2 anda itu mempunyai hak untuk hidup bebas di dunia ini!!! ia juga mempunyai hak sepertimana HAK pesalah2 ISA yang hanief84 perjuangkan tu...

bukan saja terkongkong dan terpenjara di dalam kandang tanpa apa2 kesalahan, tetapi arnab2 anda itu juga telah terpaksa melahirkan anak-anak didalam kandang x sepertimana arnab2 lain yg hidup bebas!! ANDA LEBIH KEJAM DARI ISA YANG ANDA SENDIRI KATA KEJAM TU!!!

mai sume pencinta haiwan dan pejuang hak-asasi pakat sue HANIEF84 sebab dia telah menahan arnab2 tanpa sebab dan dalam tempoh yang tidak diketahui bila akan dibebaskan....

p/s: Orang lain buat xleh, dia buat xpe plk... orang komen dia dia wat kluar hadis lak untuk pertahankan tindakan dia tu... apa nk jadi ngan anak2 bangsa Malaysia....

-Sulayman Akhlaken

Hanief

Pergi ke Mesir tanya pelajar kita yang pernah bekerja di ladang arnab. Tanya dia berapa sangkar dia kena buka satu hari.

Di Mesir, arnab menjadi sumber protein yang utama.

Anonymous

di mesir tu arnab jadi sumber protein yang utama...
tapi kat malaysia ni belum lagi...

kalau pelihara arnab sesaje je sbb arnab tu cute atau sebab hobi@ takde perkerjaan tu maknenye menyeksa binatang...

- osman jailani

Abe Kaling

Anep bela arnab untuk peroleh baja. Rujuk pos dia yang lepas-lepas.

Kalau ada lebih mungkin dia boleh sembelih bagi kucing dia makan.

iceburn

hanief, saya menyokong anda~!
arnab perlu dijadikan menu makanan berkhasiat utama di Malaysia~!
anda semua yg menuduh hanief membuta tuli tanpa usul, mengurung arnab di dalam sangkar bukanlah tindakan yang tidak baik, arnab diletakkan didalam sangkar supaya penjagaannya lebih sempurna, penyakit dan pemakanan dapat dipantau.
orang yg menuduh membuta tuli tanpa ilmu penjagaan binatang dengan sempurna adalah orang yg tidak berakal...
hanief sila kunjungi www.arnabkiut.blogspot.com
bleh juga kunjungi ladang arnab PEDAGING saya di batu 5 jalan gombak~
tentang ISA~! lawan tetap lawan~!!!!!

Post a Comment

Nak komen boleh tolong jangan mencarut.
You may comment but please do it without vulgar words.

Blog Archive