Malaysia : Tong Taik UMNO: Hanief Nikmati Air Bukit

Thursday, September 3, 2009

Hanief Nikmati Air Bukit

Sekian lama melihat orang ramai mengambil air percuma tepi jalan. Saya cuba tinjau-tinjau gelagat mereka. Jalan ini sering dilalui saya. Jadi kali ini saya datang dengan sebiji botol plastik 5 liter.

Saya ada banyak membaca mengenai sifat air. Air yang datangnya dari punca semulajadi dan jauh dari kawasan perindustrian adalah air yang berkhasiat. Air zam-zam di Mekah dikatakan mengadungi pelbagai zat. Kandungan zatnya lebih tinggi daripada kandungan zat air di tempat lain.

Air zam-zam pernah saya minum. Sifatnya lembut dan senang ditelan.

Air paip juga pernah saya telan, kerana mengikut kawan yang sebenarnya miskin tak cukup belanja sekolah, ketika di bangku sekolah rendah. Kerana nak berkawan dengan rakan yang kurang berada punya pasal ikut minum air paip bersama mereka. Bodoh punya idea.

Kemudharatan air paip ini sebenarnya sangat tinggi. Air yang baik tentu boleh menjadi habitat yang sensitif seperti ikan. Air paip tidak baik untuk ikan. Ia mempunyai benda asing iaitulah klorin. Kerana itu ikan akan berenang terbalik dan timbul buat selama-lamanya apabila berenang di dalam air paip.

Semenjak ada cecair penguji pH air, saya cuba menguji air yang saya ambil di bukit itu. Ternyata ia berwarna hijau cair. Jika air paip, kadang-kala biru dan hijau pekat. Air bukit itu sangat lembut. Terasa puas bila diminum. Satu anugerah Tuhan yang tidak ternilai.

Tak pernah putus orang mengambil air. Airnya pula tak pernah habis. Tuhan lah satu-satunya Pemimpin sekalian alam. Dia Maha Adil, Maha Pemurah, Maha Mengasihani dan bukan Maha Thir.

pH 7

Nak beli cecair penguji pH? Sila pergi ke kedai ikan peliharaan.

p/s: Kalau kerajaan Selangor bikin sikit lagi usaha mengair-bukitkan air percuma mereka tentu orang Selangor makin sihat. Ada orang kata bila minum air bukit, badan jadi ringan. Mudah bangun tidur. Kepala pun ringan.

32 comments:

Ehteke

betul kata en.hanief.. air zam-zam banyak zat..
jika anda ingin tahu.. bahawa molekul-molekul air zam-zam sangat unik dan cantik.. tidak seperti air yang lain

Anonymous

how about air money?

Ayie

Kat mana tu, Nip? Sori tanya soklan bodo...aku org Johor...

Anonymous

kalau tak silap, kat ulu yam. punya la ramai orang yang dok amik air kat situ.

matbold

masyaAllah indahnya ciptaan mu ya Allah.. Aku memuji segala apa yang telah kau berikan kepada ku. Aku juga memuji kepada kau yang telah memberikan akal dan fikiran jurutera air kerana merekalah yang dapat merawat air sebelum ia sampai ke pili rumah kami.

Utk pengetahuan anep, air tu memang byk, namun air yang baik utk diminum sedikit sahaja. Air yang dirawat di pam loji air sebenarnya adalah amat bersih sekali. cuma, bile sampai ke rumah kita, jadi kotor. Sebab itu syabas tak habis2 buat kerja, ni sume kerana, kita sudah celik dan pandai menilai air bersih, maka di sediakan servis air yang lebih bermutu semata2utk pengguna.

Tak ramai tahu, klorin sebenarnya penting dalam proses rawatan air. Air bukit tak da klorin sebab ianya semula jadi. Tujuan letak klorin utk membunuh bakteria2 yang merbahaya. Bakteria ini sgt bahaya hingga boleh membunuh manusia. contoh penyakit adalah radang paru2 dan meningitis. Namun, itu la, ramai yang anggap ianya bahaya, tapi tidak sebenarnya kerana quantiti yang digunakan tidak dalam kepekatan yang membawa kemudaratan. Lantas dengan itu, mereka pun pasang water filter, letak penapis klorin beribu2 beli. tapi tak sedar, tanpa klorin, kuman masih boleh merebak dikawasan rumah mereka sendiri.

Itu kes rumah. Walaupun air bukit memang semula jadi, namun, kita tidak boleh ambil enteng dalam segi kesihatan kita. Air yang diambil perlulah dimasak agar ianya dapat dibunuh kuman. Terdapat byk kes berlaku. Ada yang dapat kuman otak, radang paru2, dan keracunan, ini sume berlaku kerana perkara yg sama

Anonymous

Anep ko nak bunuh diri ke minum air bukit?

underBear

aku penah dgr ceramah n penah baca tentang air.
sebenarnya air adalah benda hidup.
telah diuji 2 bekas air yg sama.1 dihembur dgn kata2 busuk,maki hamun(cth:air,kau ni mcm najib)apabila dilihat molikul2 nya malap dan tidak bercahaya.lain pulak yg terjadi pd 1 lagi air yg dipuji2,dibacakan ayat2 suci al-quran.air itu begitu indah dan bercahaya....
itulah kekuasaan allah yg maha esa.

Anonymous

Air bukit semulajadi paling elok diminum ketika sedang mengalir keluar dari tepi bukit! Kalau simpan lama sikit dalam botol, khasiat air bukit tu dah berkurangan dan lebih teruk lagi air bukit mudah tercemar secara semulajadi apabila disimpan dengan cara yang tidak betul (bekas air yang tercemar, tindakalas kimia semula jadi jika disimpan terlalu lama, dll.)

Molekul air menjadi lebih cantik kalau dibacakan ayat suci AlQuran...

Anonymous

isk!! underbear....jangan kate air kalau dimaki kate "awak mcm najib"...kalau org maki aku kate bende yg same, aku pon jadi malap, dunia terus gelap gelita tiada masa depan utk aku.hahahahhah.

Anonymous

najib selam altantuya celaka

3viL X eIjI

salam

tak kisahlah air apa,yg pntg halal,baca bismillah sebelum minum dan yg paling pntg jgn minum air semasa berpuasa...

p/s:amik air bukit pas2 bancuh dgn air anggur..perghhh!

Anonymous

aih..ape punye lawak la underBear nih..
kesian kat air tu ko ckp mcm najib. Air tu lagi murni dan bersih..haha..:))

Anonymous

kalau kat KL ni korang leh dapat kat jalan nak masuk ke alam damai. tepi jalan jek.satu lagi kat jalan nak masuk ke kg sungai tekali di batu 14 Hulu Langat. Kat situ memang 24 jam orang amik air bukit.

alhafiz3d

Memang betul air yang dibaca kata yang baik, molekul air akan jadi cantik berbentuk bintang dan sebaliknya.
Perasan tak kalau ada majlis baca yasin tuan rumah letak air kosong di tengah2.

Anonymous

umno boleh menang di bagan ?

Anonymous

UMNO akan bungkus di Bagan Pinang

Anonymous

kalau hulu tidak tercemar maka air mmg segar dan lembut.
air bukit di ulu yam disebelah daerah gombak tu bersih sebab dapat diperihara oleh kerajaan negeri atas sebab empangang batu di kaki bukit. tapi disebelah daerah ulu selangor, kerajaan selangor selalu menerbang balak setiap kali sebelum pilihraya umum diadakan.

Anonymous

umno lwn PAS , Bagan Pinang ; kubu kuat kawasan umno ?

Anonymous

Dari sumber yg boleh dipercayai, Isa Samad akan jadi calun di DUN Bagan Pinang bagi menentang calun PR dimana DUN ini ada tempat kelahirannya. Jom, kita reramai turun ke Bagan Pinang.
Takbir !!!

- Terang Bulan

Anonymous

TAKE BEER!!!!!

Anonymous

take beer??...

hehe the joke is on you my friend. jawab la hang kat depan allah sebab mempermainkan laungan name allah. pulak tuh mempersende kan laungan nama allah pada bulan puasa yg mulia pulak tuh.

hang dengan yg bentang banner tulis "take beer" tuh sumer merangkum skali termasok yg pengacara majlis tu skali dan disebalik tabir yg terlibat. jawab la korang sumer depan allah.

ps: budget nak mempersendekan pas, tp lupa kah anda yg hang mempermain kan bukan lah pas...tetapi allah. alaaah....neraka tu sikit jek azab dier. belah sampai terburai perut tu kecik jek bg org org umno nih. hehehe....kalau agama hindu pon die memperlekehkan...apa lagi agama sendiri yg sememangnyer diperlekehkan dr zaman merdeka lg wahai puak puak buta perut nih.

Anonymous

betul juga. umno nih sanggup mempersendekan laungan takbir tuh. masyallah jangan la aku tergolong dr manusia yg sesat ini.amin.

budak kampar

mana lagi baik?minum air bukit yang agak kotor sikit atau minum arak "ibu segala kejahatan".pemimpin umno x pegang apa-apa kepentingan saham dalam industri air bukit,tapi diberitakan ada 3 orang pemimpin umno negeri selangor yang pegang kepentingan dalam syarikat carlsberg.sebab itulah umno selangor melenting tentang isu arak di selangor baru-baru ini.tak menghairankan pun sebab tahun 60an-70an dulu,tan sri khir johari,mantan pemimpin umno pun pernah dilantik menjadi ahli lembaga pengarah magnum corporation,syarikat perjudian 4D,yang amat popular dari dulu,kini dan selamanya.ada sesiapa orang atau ahli umno yang mahu mempertikaikan fakta ini?silakan.....

Fernando Torres

Misa Campo seksi la..baik korang layan dia dr sembang psl umno

budak tapah

cayalah budak kampar, gua sokong lu. sebab tu kita jangan beli utusan. ada result 4D. siap iklan sms judi lagi. haram jadah betul

Anonymous

Woit! Ko idup lagi ker? Air bukit (haramjadah btul) kununnnn ehe?

budakkampong

haa ha haa elok la korang pakat ikut si hanief burung hantu tu minum air bukit,aku rasa babi hutan kt ats bukit tu tersenyum tgok korang sedap minum baramai-ramai,bekas dia berkubang ke apa korang pakat2 minum.. si hanief manap ni patut la bodo,minum air yg taktahu dari mana puncanya,amal la sesuatu yg korang sendiri tak tahu dari mana puncanya..baguzzz

Anonymous

bro, demi kebaikkan family ko. baik ko xyah expose alamat rumah ko.

sekolah pondok

budakkampong
masa hanief ambik air tu aku rasa babi atas bukit tu tengah berak ngan kencing la hahahahha

budakkampong

wa wa wa.. patut la hanief spek mata besar macam, kebo...

wamau

air tu bukan keluar mengalir laa bro,aku dah bertahun tahun minum air ni,air dia sedap,jimat gas,keluar dari paip,bukan mengalir dari bumi,harap mung fahang

jo storycommunity

spe kate cm 2..
2 semua salah..
air bukit kitew nie ade kuman..
kitew memang la 2 blh nampak kuman..
hentah2 ade kencing tikus kew..
ko x thu..
ko kena thu semua 2 gak..
kena la aty2..
sebelom terkena..
klu dah kene kencing tikus..
kitew teros kene k.o tau..
ko x thu ape2 agy.
cube klu dah kena..
baru la kowng tau..

Post a Comment

Nak komen boleh tolong jangan mencarut.
You may comment but please do it without vulgar words.

Blog Archive