Malaysia : Tong Taik UMNO: Anwar & Raja Petra Lepas | Mungkin Sebab Deepak ?

Wednesday, November 11, 2009

Anwar & Raja Petra Lepas | Mungkin Sebab Deepak ?

PETALING JAYA 11 Nov. — Penulis blog Raja Petra Raja Kamaruddin hari ini dilepas tanpa dibebaskan oleh Mahkamah Sesyen daripada tuduhan menerbitkan kata-kata hasutan di laman web kerana polis masih gagal mengesan beliau.

Hakim Rozina Ayub yang membuat keputusan itu berkata, perkara ini amat memalukan semua pihak sehingga menyebabkan kes itu terpaksa dilepaskan kerana pihak pendakwaan gagal menyerahkan waran tangkap yang menyebabkan kes itu tergantung dan masih tiada penghujung.

"Kes ini tidak dapat diteruskan, terlalu sayang, kerana pihak pendakwaan telah memanggil tujuh saksi pendakwaan,” kata Rozina. ... - Raja Petra lepas tanpa bebas tuduhan menghasut
KUALA LUMPUR: The then Anti-Corruption Agency (ACA) investigations into the allegations that former deputy prime minister Datuk Seri Anwar Ibrahim had masterminded 20 master accounts running into RM3bil showed them to be “baseless and unsustainable.” - ACA cleared Anwar over master account allegation (Update 3)
Hanief: Kedua-dua petikan di atas menunjukkan Anwar Ibrahim dan Raja Petra terlepas.

Tentang Anwar Ibrahim, kes beliau berkaitan akaun berisi RM3 bilion merupakan tuduhan yang tidak berasas. Lihatlah pembaca semua! Kalau insan ini telah dituduh meliwat sehingga 2 kali (1998 & 2008) dan ini pula cerita akaun berisi RM3 bilion. Tentulah kita tahu siapa yang jahat.

Anehnya, semua ini menyebelahi pihak Anwar Ibrahim dan Raja Petra setelah artikel berkaitan Deepak Jaikishan disiarkan. Kepada yang tidak tahu, artikel-artikel di Malaysia Today itu menceritakan bagaimana Rosmah memiliki lelaki simpanan berketurunan India (Utara) yang tampan bagi memuaskan nafsu.

Masih ingat peristiwa ini? Ini tanda-tanda kecil barangkali.

p/s: Pak Hitam tak nak ke? Akon? Bila badan berisi, nafsu pun melonjak-lonjak. Ajak-ajak puasalah Rosmah. Hahaha...

42 comments:

Anonymous

sistem negara perlu reformasi sepenuhnya.

Fernando Torrew

adik aku cerita Rose x bole tido...Ustaz sekolah dia yg p berubat Rose..dr situ tau la dia bnyk bunuh org..ganas oo Kak Rose ni..

Anonymous

oh ye ke Kak Rose ni ganas orangnya. Tapi nampak cool saja. Macam mana tu? Betul ke ni?

botak liverpool

" I have nothing to say, lets the C4 speaks for itself.."

Anonymous

rpk dilepaskan?
cam tak caya je...
kejap je tu....
taktik nak bagi rpk keluar dari tempat persembunyian.
keluar kalu, c4 sudah tunggu.

budakkampong

kasi c4 pun takpa buat manusia yg suka menyebar fitnah ni...patutnya kasi c4 kat abang pinuar pibrahim tu sama kan senang.aman sikit negara ni..
asyik dok hasut org buat rusuhan ja,bukan dapat apa..last sekali kasi c4 sama hanief...

budakkampong

Anwar mula tercabar – Mat Hasan

Oleh AINOL AMRIZ ISMAIL
pengarang@utusan.com.my

SEREMBAN 11 Nov. – Langkah Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menggerakkan strategi menyerang kepimpinan Perdana Menteri, dilihat sebagai percubaan untuk mengalih perhatian daripada pelbagai kemelut peribadi dan parti yang diterajuinya.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, Anwar juga sudah mula berasa tercabar dengan gabungan mantap Datuk Seri Najib Tun Razak dan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin apabila dasar demi dasar yang dilancarkan kerajaan diterima rakyat.

‘‘Kenapa Anwar mahu menyerang Perdana Menteri? Dia sepatutnya tidak lari daripada kenyataan bahawa PKR dan dirinya sedang menghadapi banyak masalah dalaman.

‘‘Dia sendiri pun sedang berhadapan dengan perbicaraan mahkamah dan PKR juga sedang dilanda tsunami kepimpinan. Orang dalam parti itu juga sedang mengkritik kepimpinan Anwar,” tegasnya pada sidang akhbar selepas mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini.

Mohamad berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Nordin tentang mesyuarat Majlis Tertinggi PKR yang dipengerusikan Anwar kelmarin.

Pada mesyuarat itu, menurut Zulkifli, Penasihat PKR itu menasihati ahli-ahli mengenai strategi baru untuk melancarkan serangan peribadi terhadap Perdana Menteri.

Bagi Mohamad, Anwar sengaja mahu mengalihkan pandangan orang ramai terhadap pelbagai isu yang sedang dihadapinya.

“Begitulah yang berlaku setiap kali dia mahu ke mahkamah, ada sahaja perkara yang dibangkitkan supaya orang ramai ‘terleka’ dengan kisahnya,” ujar beliau.

Justeru beliau tidak bersetuju dan berasa meluat dengan tindak-tanduk Anwar yang mahu menyerang Perdana Menteri.

‘‘Saya rasa dia sudah kelam-kabut sebab Najib dan Muhyiddin bergabung dengan baik. Pemimpin negara ini sudah berjaya mengembalikan keyakinan rakyat terhadap dasar kerajaan Barisan Nasional (BN).

‘‘Anwar dan pemimpin pembangkang kenalah matang dalam politik. Jangan berpolitik sepanjang masa. Kita sepatutnya bersama-sama memberi tumpuan terhadap pembangunan negara,” tegasnya.

PKR baru-baru ini berhadapan dengan krisis dalaman yang menyaksikan dua pemimpinnya di Sabah iaitu Datuk Dr. Jeffrey Kitingan meletak jawatan sebagai Naib Presiden dan Christina Liew pula meletak jawatan sebagai Ahli Majlis Tertinggi parti itu.

Seorang wakil rakyatnya iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah pula bertindak keluar parti itu dan menjadi wakil rakyat Bebas.

Ketiga-tiganya memberi alasan hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti itu yang diterajui ‘3A’ iaitu Anwar; Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan Naib Presidennya, Azmin Ali.

Kelmarin, Anwar menggelar ahli parti itu yang gagal mematuhi disiplin dan ideologi parti sebagai ‘pengacau’ dan meminta mereka berundur sebelum disingkirkan.

Mohamad berkata, Anwar gemar menyalahkan kerajaan kononnya wujud konspirasi sehingga Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) juga dikaitkan begitu.

‘‘Bila mereka menang lima negeri pada pilihan raya umum tahun lalu, tidak pula mereka mengatakan SPR ada konspirasi. Kalau pemimpin mereka didapati tidak bersalah oleh SPRM, tidak pula mereka menuduh agensi berkenaan ada konspirasi.

budak kampar

ek elehhhhhh.....petikan kat atas ni propaganda utusan meloya aje...apsal pergolakan dalam bn dgn umno korang senyapkan??...pergolakan dalam pakatan rakyat korang riuhkan seantero dunia..double standard betul utusan meloya ni.mentang2lah umno kuasai korang...

Anonymous

utusan pakar photoshop

mlayukrala

nak cari makan maa,,ank bini sape nak bela klu tak cari makn,,,hntam je la

budak kampar

cari makan dengan menipu rakyat...kan ke dah jadi amalan umno,bn dan suku sakatnye termasuk utusan meloya sejak zaman berzaman lagi....pada diorang,persetankan keadilan dan kebenaran,yang penting,tembolok dan kantung perut sanak saudara dan kroni mesti diisi walau apa cara sekalipun.

Anonymous

melayu kampong mudah ditipu utusan sebab melayu kampong bodoh.

Anonymous

Era Najib Altantuya : Syarikat Milik Pemimpin Umno Tipu 3436 Pembeli Rumah

Satu fail Akta Rahsia Rasmi didedahkan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini.

Hasil pendedahan itu, sebuah syarikat hartanah milik pemimpin Umno didakwa menipu 383 pemilik tanah dan 3,436 pembeli rumah di Bukit Cherakah.

Khalid menggesa orang-ramai yang telah tertipu supaya merujuk kepada dokumen ini, dan mendakwa syarikat terbabit ke muka pengadilan.

"Kita mendedahkan dokumen ini dengan tujuan membantu orang-ramai mendapat gambaran sebenar, bagaimana kejadian ini berlaku. Kerajaan negeri tidak akan ambil tindakan, tetapi kita menasihatkan orang-ramai supaya membawa kes ini ke pihak guaman," kata Khalid.

Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan mengesahkan projek perumahan Bandar Alam Perdana telah terbengkalai sejak 2006.

Projek yang diusahakan oleh syarikat Ladang Bukit Cherakah Nominees Sdn. Bhd. ini adalah milik bekas Exco Selangor Miskun Sutero, yang telah meninggal dunia dua tahun lalu.

Berdasarkan dokumen ini, 383 pemilik tanah dijanjikan pampasan RM360,000 seorang dan sebuah rumah setiap seorang.

Manakala 3,436 pembeli telah membeli 3,819 unit rumah dengan membayar wang pendahuluan kepada pihak bank. Perumahan ini dijangka siap pada 2002, malangnya projek ini terbengkalai.

Pemilik tanah tidak mendapat pampasan yang dijanjikan, manakala pembeli-pembeli terpaksa menanggung hutang bank.

"Tanah hilang, rumah tak dapat. Orang-ramai memberi harapan masalah ini dapat diselesaikan segera," kata Khalid.

"Kerajaan negeri akan terbitkan risalah tentang kes ini yang boleh didapati laman sesawang Kerajaan Negeri Selangor, di Pejabat Daerah berdekatan dan Pejabat Menteri Besar pada Isnin ini," tambah beliau.

Anonymous

sian budakkampong..mu ni tak insaf2 lagi ke? mu betol2 paku berkarat..

Anonymous

name pon budakkampong, insaf insaf tak main arr....die kalo buleh nak stay jadi bodo!!

budakkampong

bodo pun takpa dari jadi penyokong peliwat balas punggong,,nabi tak ngaku umat org yg balas punggong mcm pinuar pibrahim tu,korang menyokong dia bermakna menyokong org yg bukan dari kalangan umat nabi,,nti ko nak jd ummat mana bai..

budakkampong

"manusia yg melakukan hubungan sejenis adalah bukan dikalangan ummat ku"

Anonymous

setakat kes liwat anwar dok tangguh dr tahun lepas kan......baik tak yah....nampak sgt tak dapat cari bukti palsu nak sabit kan anwar ngan kes liwat ngan adik bongsu budakkampong "sayfool".

membuat tuduhan tanpa bukti kukuh ko leh caya ini sampai bala subramaniam ngaku rosemah terlibat pon korang tak caya....memang ko ni nak sgt kene sambar ngan api nerake sebab sokong org zalim.

pas tu siap bunuh org kampong memali, ade hati nak qoute dr quran plak? baik ko simpan qote tu tengok cermin muke ko yg jelas nyata seorang munafik.

bekas student university of menchester city la katakan.

budakkampong

ko pla ada bukti ke yg pinuar pibrahim tu tak balas ponggong..?hu hu,...sendiri pun tak tau pastu buget hebat..kami org kerajaan memang anti la dgn pinuar pibrahim ni..pembangkang tak dapat memerintah negara pun gara2 pinuar pibrahim punya kes la bai..dia tu talibarut yahudi..kalu ko masih sokong dia itu hak ko la bai..bersama la terus menyokong org yg bukan dari kalangan ummat nabi... wa wa wa... jgn2 ko ada bg ponngoong pda pinuar pibrahin ni pa..tu pasal ko marah sangat org yg kutuk dia..isk isk,,sedey baii..

Anonymous

ape bukti ko anwar tu tali barut yahudi, bukan aku tak percaya, sebab kalao utusan sanggup edit bende remeh mcm kees payung tu.....ade kami nak percaye ko budakampong yg sememang nyer kaki pembohong lepasan student university of menchester CITY.

sedey bai belajar tpt yg tak wujud.....WAH KAKAKAKAAKAKAKKA

eih!! anak madey ajak gi kenduri sebab die baru dapat first gaji dr kilang arak terbesar diasia. jom kite bace yasin skali

WAH KAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKKAKAKAK

Anonymous

pasti allah berkati anak madey tersebut dgn hasil titik peluh share arak tersebut. pasti nabi muhammad mengaku beliau sebagai umat nyer.

lg best......pasti allah merahmati pembunuh altantuya aka siti aminah, kugan, teoh beng hock , org kampung memali dll dan meletakkan ROH para pembunuh ini di tpt para syuhada..................:D




AHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

budakkampong

ko main-mainkanlah hukum bai..dunia cakap pandai ar...neraka syurga pahala dosa bukan kita yg tentukan bai,itu kerja tuhan..memang aku takdak bukti untuk tunjuk kat ko,tp tu ar sebabkan hati ko dh buta jd ko tak nampak siapa pinuar pibrahin ni,ko tak pernah tgok berita luar ke bai..?kalau utusan atau tv3 yg siarkan aku sure korang akan kata fitnah,bohong kan,,,ni yg berita luar bai,takda kena mengena dgn utusan ke ape,, si yahudi terang2 bg sokongan pda pinuar tu untuk apa..?kenapa amerika tu pun suka pinuar pibrahin ni jd pm malaysia..?kenapa..?jgn ko ingat kerana suka2 pla ye..si amerika ni takkan sokong sesuatu yg sekadar suka-suka bai..dan pada pilihanraya yg lepas,si puak2 pinuar ni buat persiapan pilihnraya mengalahkan kerajaan,benda tu memerlukan duit kan,so dari mana datangnya semua perbelanjaan sebesar semua tu..? kalau ko kata umno rasuah,si celaka tu juga sama la,sbb dulu pun dia dalam kerajaan gak,perlu diingat si barua ni bukan letak jawatan kerana nak perang rasuah(konon)..tp dibuang kerana salah laku yg amat memalukan.semasa gawat dulu pula,ni dia la yg kuat rekmen malaysia pinjam IMF,last sapa yg pulihkan ekonomi dgn cara sendiri..?pinuar ni kah.?siapa yg menambat ringgit untuk mstbilkan ekonomi?pinuar pibrahim ni kah.?ko takyah buka kisah mamali bb aku org baling bai..ko hanya mendengar beritanya,kami yg melihatnya..kalau hujungnya ko dapat,jgn lupa mencari pangkalnya bai..budakkampong tak tinggi kerana puji,tak pla mati kerana keji..sekarang mugkin korang takkan nampak siapa si pinuar pibrahin ni,,tggu la andai nanti betul si jubur ni betull2 berkuasa,masa tu la tembelang akan korang tahu,masa tu dah terlambat utk disesalkan..tak payah la mengharap sesuatu yg lebih baik andai yg sedia ada pun ko tak tahu nak menghargainya..

Anonymous

yg main hukum sape bai? he he he

islam mane yg ajar suruh pegang share arak terbesar diasia?

islam mane yg ajar bunuh org memali, campak teoh, bunuh kugan letup altantuya

islam mane yg suruh bukak pusat judi kat genting highland?

saje aku buat ayat tu sebab ko saje buat pekak. aku nak ko reflect kat diri ko balek budakkampong yg islam mane yg ajar suruh buat bende bende yg aku stated kat atas

dlm mase yg same sumer yg aku cakap korang dah buat!! so islam ke korang? dan sampai skang org yg melakukan bende bende nih terlepas di dunia 1 malaysia ni.

dan ape bukti kau kate anwar tuh ejen yahudi? ouh setakat jumpe org amerika dah layak kate anwar tu ejen yahudi

so mcm mane ngan muhyidin yahsin jumper face to face ngan org yg sah sah yahudi? tu ta nak amek kire plak? di dlm mase yg same beliau adalah menteri pertahanan malaysia, masakan menteri pertahanan berjumpe dgn negara haram seperti org zionis?

ape bukti anwar peliwat sedangkan sampai skang bukti yg melibatkan anwar terlibat tidak dapat dibuktikan? kalau dah terbukti, sah sah anwar dlm penjara skang

memang pahala dan dosa bukan kite tentukan .....BAI.....tp guideline utk dapat kan dosa dan pahala dah ade dlm quran

so aku tanyer balek......letup altantuya tu belom tentu dapat dosa la kan?....hehehehhe

kalau nak ikut base pade ayat ko dose pahala blom tentu, baik allah tak payah susah susah utuskan NABI DAN RASUL. buat menyemak dunia nih je utuskan mereka.

tujuan para rasul dan nabi utus sebab nak bg guidline lah utk tahu kalau buat jahat dapat dose kalau buat baik dapat pahala.

kalau blom, tentu susah la yg buat baik pon blom tentu dapat pahala

sendiri mau pikir la kan student lepasan university of menchester city.

ingat!! org menilai seseorang itu dr kejujuran masing masing! kalau suratkhabar sampai isu kecik mcm gambar bn kat payung pon padam, lg nak suruh org percaya lagi ker

lg.....kalau org tu mengaku study tpt yg tak ujud mcm kat university of menchesteer city!!!lg nak percaya!!

org boleh letak mcm mcm tohmahan tp creadibility seseorang tu yg memainkan peranan,

lastly but no lease, kalau org tu buang family sendiri, mcm mane kite nak percaye dier. mcm rosmah.

kalaulah umno tak buat bende bende nih sume, berkemungkinan aku ade disebelah pihak budakkampong, tp sayang, aku ta nak disambar oleh api neraka.

aku seronok gune ayat umno nih...."pikir pikir kan lah"

hahahahhahahahahahah

Anonymous

sian budakkampong...mu asal orang Baling rupenye..amat memalukan orang Baling..tapi takpe, biarlah mu bodek boss mu tu, Ajieez Rahieem, PRU12 dulu kalah dekat 10ribu, rekod baru Bai,,orang Baling sendiri tolak BN..biarlah siluncai terjun dgn labu2nye

sekolah pondok

hehehhe
sapa ye masa pegang menteri kewangan dulu....interest semua dinaikan...
beli kereta baru interest sampai 10%
beli rumah jangan harap la....
aku ingat lagi masa tu....
banyak melatu melatu yang mengeluh pasal interest tinggi.....
orang melayu nak beli kereta pun susah sebab interest tinggi......
tak ramai orang melayu yang mampu pakai kereta masa tu.......
masa tu lah aku beli kereta pertama aku....sebuah kereta buatan jepun ...
interest masa tu jangan cakap laaaa.....

lepas tu sapa yee yang pulihkan ekonomi sampai interest kereta sekarang 3.99%.ada pulak sampai 1.99% pun ada
rumah interest berapa ye sekarang......

pastu
sapa ye yang mula mula dalam sejarah buat demonstrasi pasal harga minyak dunia naik mendadak...tak silap aku pada tahun 1976 ke berapa tak lupa lak aku.....
sapa ye yang pandai tunjuk teladan yang baik.....tu
kita nie orang timur....sapa yee yang mula mula ajar kita derhaka pada sultan dan raja raja....
puak puak mana yeeeee
err sapa pulak yang ajar minda kita terima yang tuhan tu ada sifat yang kurang baik yeee
errr sapa yee yang buka fatwa yang setiap kenduri yang dibuat oleh orang bn tu haram dimakan...errr sapa yeee.......
err sapa pulak yang laungkan pasal masalah ekonomi sekarang tak pandai dijaga tetapi dulunya nak pinjam duit ceti dunia..err sapa yeee
sapa plak yang skang ni cakap pasal yahudi..tapi dulunya berpelukan ngan orang yahudi err sapa yeeee.........

budakkampong

buat amnymous yg kt ats dari yg bawah ni,,aku bukan cakap pasal perjumpaan lol...ini si yahudi amerika tu yg bg sokongan pda pinuar pibrahim tu,,ko baca pun tak faham susah ar ckp dgn makhluk bangang cm ko ni..wa wa wa ..buget hebat...hu hu,anak madey pegang syer arakk..ok aku nak tanya ko pla,yg ko pun sokong dgn secara tak lansung syarikat yahudi dan sekutu2 macmna pla bai..ko tau sapa punya coca cola..?kfc.?mcdonald.?dunhill.?avon yg mak adik kakak ko guna tu.?dan banyak yg lain lg..tu kira mcmna pla bai,yg org buat ko nampak,yg ko sendiri mcmna.?ada perasan ke..? tu ar jgn main cakap ja weh..benda ni semua ada hubung kaitnya lol..yg org pgang syer nampak sangat ko ye..yg ko bg syer secara tak lansung ,,.??hu hu..

sekolah pondok

bangun pagi pagi
gosok gigi pakai berus gigi jenama ORAL B
ubat gigi pakai COLGATE
pastu mandi pakai sabun jenama DOVE
lepas mandi siap siap..nak gi keje
pakai perfume GIORGIO ARMANI
baju ngan seluar dari RALPH LAUREN
turun jap haaa isteri tercinta dah siap kan sarapan roti GARDENIA ngan KRAFT cheese
kopi yang dibeli dari STARBUCK....
sebelum gi kerja isteri ada pesan
"abang sayang balik nanti jangan lupa belikan ayang majah TIME,aaaaa lampin HUGGIES anak dah nak habis,air PEPSI,biskut DANOME,MAGGI,tisu tandas KLEENEX,err abanggggg ayang datang bulan laaaa,belikan sekali KOTEX yeee,abg beli kat CAREFOUR tau...bye abg sayang..."
ok......"eh sayang tolong ambik handphone NOKIA abg jap dalam bilik"

5 minit selepas tu
mm start keta terus gi keja
singgah 7ELEVEN jap beli rokok DUNHILL,
sampai tempat keja on komputer jenama IBM.INTEL PENTIUM INSIDE yang pakai MICROSOFT,...
pukul 10 pagi
ahhh lapa la pulak
mmm lepak MC DONALD lah
tengah hari
.....
minum COKE

petang balik umah singgah CAREFOUR beli barang dapur....
sampai umah....
bini lak ajak lepak kat KFC

lepas balik lepak tengok CNN jap sambil tengok NATIONAL GEOGRAPHIC
sebelum tido baca paper SUN dulu
wakakakakakaka

Anonymous

nah!!... budakkampong, you not convince me sebab tiada fakta yg kukuh, lg pon korang tuduh si anwar mcm mcm, egen cine la, egen hindu la, pengkhianat la dan bermacam macam sampai aku terpikir....ape betul ke sumer nih. almost sumer yg jahat jahat tu ade komplete set dlm diri anwar, kaki liwat, kaki perempuan........susah org nak percaya bile utusan sendiri sampai isu payung yg kecikkkk tu pon nak kene edit utk kesesuaian puak pemimpin atas tu. susah bai aku nak caya org yg terang terang penipu!

please give me absolute fact student of menchester city. setakat agak agak kate AS sokong anwar baik tak yah

nape ko tak nak amek kire ulama seperti sheikh tahar jabir dan sheikh terkemuka menunjukkan simpati mereka kepada anwar mase awar meringkok dlm pernjara.....adakah anwar tu...mmmmmm.....egen arab? or even best....egen ulamak? lagi anwar pergi ke madinah, turki atas jemputan mereka utk memantapkan infrastruktur bandar sana, adakah anwar patut digelar......"enhen".....egen turki or egen madinah?

please la, sokongan tak semestinyer org tu leh jadi egen whatsoever!! mcm budak budak. simple sangat konklusi korang!

budakkampong

ha ha hu hu he hu hi hu.......satu lg stgment yg teramat bangang oleh si amnymous kat atas ni...wa wa wa...betul la apa ko kata tu he he.... wakakaaakaa,...taksangup aku nak menghabiskan baca ko punya stgment bangang,,mudah nye ko buat ksimpulan tntang si pinuar pibrahim tu...hu hu..niii bai takyah tanya org luar la utk makluman ko,,tu tok guru hadi pun tau siapa pinuar ni..aku taknak cakap lebih arr,ko g tanya guru tok hadi tu tgok apa jwapanya tentang si pinuar pibrahim ni..hu hu..depa dalam pakatan rakyat tu bersatu untuk berkuasa bai,bukan kerana tok2 guru suka dgn pinuar pibrahim ni..untuk pengetahuan ko yg bijak pandai ni,kalau parti2 tok guru dgn pinuar pibrahim dgn parti komunis tak bergabung,mereka takkan cukup mejoriti utk memerintah negeri2 yg mereka kuasai sekarang,sbb rata2 mejoriti mereka bawah dari BN kalau mereka tak bergabung,,ibarat kahwin paksa puak2 ni..nak cukupkan mejoriti maka mereka bergabung..hu hu..bergabung atas dasar nk menang pilihanraya ja..sebelum tu kenapa mereka tak bergabung pun..ko ingat masa gawat tahun 97 98 tu si pinuar ni saja suka2 ka suruh tun mahathir pinjam IMF.?nak selamat ekonomi konon..memang dia ada pengalaman dalam bidang kewangan ni,tp tak cukup kepintaran dia tu..buktinya siapa yg buat tindakkan drastik utk selamat ekonomi kita msa gawat 98.?bukan pinuar ni kan...hu hu..siapa.?ko sendiri pun tahu aku rasa,cuma puak2 ko takkan mengaku punya jasa dn budi org lain,bb puak ko dh di asuh utk taat bangang dgn si jubur..itu terpulang bai..kita kena bersyukur pda tuhan,namun kena berterima ksih sesama manusia juga..kalau tak,jd la ko manusia yg tak mengenang budi..hu hu..pinuar pibrahim kalau nk bandingkan dgn tun mahathir tentang ekonomi,ibarat tayar kapalterbang dgn tayar kereta control la bai..pinuar ada pengalaman,tp pendekatan yg dia buat selalunya meleset,nk pijam imf selamat ekonomi.?kmudian nk jd pm.?kmudian kabinet bayangan.?kmudian belanjawan bayangan.?laasstt sekali tinngal hanya bayangan wa wa wa....

Anonymous

apsal diorang cakap ko study kat university of manchester city berkali2 ko x nafikan?
maksudnya memang betul lah ko pernah keluarkan statemant bangang tu...
memang dah sah2 ko ni dasar penipu dan bangang
budakkampong

budakkampong

terpulang la bai..kalau aku tak cakap cmtu kira ko dh menghidupkan fitnah ar,org lain sebarkan fitnah,ko pula menghidupkanya dgn menyebar apa yg org lain kata.. mata aku ni aku guna utk tujuan lain sama,bukan utk menhadap berita fitnah dgn buruk sangka korang ja bai...kalau nafikan pun,cmni la jdnya..masih susah nk terima kenyataan..apa org lain kata,ko main sondol ja cm haiwan yg menyondol tu...ish ish,org dah nafikan pun ko masih dgn stgment bangang yg melampau...jgn suka idupkan fitnah sangat bai,,petir di langit tu bukan kenal ko sapa..tup2 peceperrrr kena sambar,,kan ke buat busuk kg ja bangkai ko nanti..wa wa wa ...hu3..

Anonymous

itu ar..........aku ade mase die ngaku student situ, aku ade juge mase die gi klon die jadik hanief sampai hanief terpakse disable komen buat seketike

die senyap jek isu die student menchester city tuh, nak kasik org luper...hahahaaahah....ko silap!!

salah tpt la nak denied

ise imf, yes aku pon dulu termakan kate kate tu dr kawan kawan aku dulu. sebab ade kebenaran pada mase itu berdasarkan anwar sebagai menteri kewangang. aku admit bahawa aku juge seolah olah nebg"iya" kan bahawa anwar meminjam imf.

tapi

isu IMF, anwar dah jelas kan di parlimen bahawa bukan die yg meminjam sedangkan transaksi pinjaman itu berlaku semase beliau dalam penjara lagi. mase dan bile anwar jelaskan, dan statement tu takde sape yg bangkang mase parlimen, sedangkan diparlimen setiap kate kate bohong akan dibangkang berdasarkan fakta oleh pihak kerajaan.jika mereka dipihak yg benar.

kalau umno dipihak yg benar, aku cabar ko budakkampong!! cube korang stated kan bile dan mase transaksi imf tu berlaku? takkan la kerajaan tak simpan mcm resit kan? kalau isu nik aziz pon cepat SPRM nak wat siasatan.........nape isu pinjaman IMF nih kerajaan tak leh nak jelaskan secara spesifik

dan yg best mase penjelasan anwar di parlimen tempoh hari berkenaan isu IMF, sumer kecut perut jadi bacul, najib siap lari pintu blakang parlimen tanak jumpe bapak altantuya syaribu setev mase dtg melawat ke parlimen.

naper najib lari ke pintu blakang tak mahu jumpe syaribu setev, syaribu setev nak berkenalan jek.

ai kate bace dua dua akhbar dr pihak kerajaan ngan pembangkang, takkan penjelasan nih ko tak ikuti pulok, memang mcm sayfool. budakkampong mudah lupe.

ingat budakkampong, aku nak ko stated kan chronicle mase berkenaan IMF secara explicit kalau engkau dipihak yg benar.

budakkampong

aku kata cadangan dia la bahlol..baca tu biar habis...cuba ko baca akunya komen lg sekali yg kat atas tu...semasa gawat tu aku kata sipinuar pibrahin ni yg dok war2 malaysia kena pinjam imf kalu nk selamatkan ekonomi..tp tun mahathir tak ikut cakap si pinuar tu,last2 pulih juga ekonomi waktu tu,,,terbukti la sapa yg lebih bijak tentang ekonomi..si pinuar yg suruh pinjam imf yg bijak atau mahathir baii..hu hu sendiri bleh tau ar,,.

Anonymous

sian budakkampong...mu ni cakap pusing2 sungguh..dulu mu ngaku lepasan U of Men.City, le ni mu ngaku asal dari Baling pulak..oii bai, Baling pun mu tak tahu kat mane..peerAH MAABUK todi, kaki temberang

Anonymous

tu ar pasal kalau dah baling pun tak tau apalagi manchester tu ar dia pakai sondol jer cakap university of manchester city.bangang nyer dak kampong

duke of hazard.

mmm intriguing budakkampong, buleh kuarkan satu video rasmi yg anwar buat cadangan pinjam IMF tuh dlm parlimen tak?.

bukan tak caya, mungkin ade kebenaran dgn kata saudare itu, ye la kan.....susah nak caya kat org yg ngaku study kat university of menchester city nih.

Anonymous

dasar penipu dier tuh
tak yah percaye

budakkampong

TERPULANG LE..KALAU TAK CAYA PUN BUKAN AKU NAK RUGI BAI...HU HU..AKU BGTAU APA YG AKU TAU,KALAU KO NAK SIMPAN KEPALA HOTAK DALAM JAMBAN,APA BLEH BUAT..WA WA WA... TP BILA SI PINUAR NI TERPECAH TEMBELANG SATU HARI NANTI..MASA TU KORANG AKAN MALU SENDIRI DGN APA YG KORANG PERTAHANKAN...SI JUBUR TAKKAN BLEH JD PEMIMPIN AR,,BB ORG YG BUAT CMNI NABI PUN TAKMAU NGAKU SEBAGAI UMMAT DIA..NK JD UMMAT MANA PUN TAK TAU SI JUBUR NII...BANYAK2 LUBANG,LUBANG TAIK GAK YG DIA CARI..SEDEY ARR..

budak kampar

budak kampong dah kalah terok.marah nampak.muahahahahahahahahahahahhahaha....padan muka hang....

Anonymous

budakkampong makan berak sebab tu bangang

budakkampong

hua hua hua...nak ambik sorang 50 sen..hu hu...

Anonymous

Gagasan 1 malaysia telah berjaya melahirkan
Celebrity Bontot kepersada dunia...
Hanya dikhaskan utk Pemuda Umno.

Pengangguran akan reda tak lama lagi...
ki ki ki...
nak jadi artis bontot?
pegi cari kat putra jaya sana...

Post a Comment

Nak komen boleh tolong jangan mencarut.
You may comment but please do it without vulgar words.

Blog Archive