Malaysia : Tong Taik UMNO: February 2009

Saturday, February 28, 2009

Japanese Economy Worsens

Lucerna : Day 3


Japan Sinks Deeper Into Recession

Friday, February 27, 2009

Lucerna : Day 2


Thursday, February 26, 2009

Caj Tol Naik , Harga Barang Pasti Naik

Siapa pernah dengar PLUS? Dahulunya saya ingat PLUS ini adalah syarikat tol. Sebenarnya PLUS bermaksud Projek Lebuhraya Utara Selatan. Ibubapa saya orang Pulau Pinang, kadang-kala kami balik kampung menjenguk saudara-mara melalui PLUS.

Sebut mengenai Pulau Pinang, banyak juga barang yang dikilangkan di Pulau Pinang, di mana ia termasuk barangan komputer kita. Ada juga yang bertempat di Kedah di belah Jitra kalau tak silap.

Apapun, berita di bawah ini akan membawa satu gambaran logik pada kita. Di mana, harga barang-barang yang diangkut melalui tol-tol yang dinyatakan oleh pemberita akan naik harga semestinya.


5 Kadar Tol Lebuhraya Naik

p/s: Sesiapa yang kata lori tak kena tol, dia sememangnya tak pernah bawa kereta ke kawasan yang ada pondok tol.

Lucerna : Day 1


Wednesday, February 25, 2009

Apabila C4 Tiada, Wang Menjadi Senjata

Secara logiknya, apabila Najib menjadi Menteri Pertahanan, bom C4 tentu mudah untuk didapati bagi meletupkan badan Altantuya sehingga berkecai.


Bom Altantuya Milik UTK

Dahulunya, Pak Lah memegang jawatan Menteri Kewangan. Tetapi, apabila minyak dinaikkan harga dengan mendadak dan rakyat dikerah mengemis subsidi di pejabat pos, kini rakyat tidak yakin lagi dengan percaturan ekonomi Pak Lah.


Rakyat Malaysia Serbu Pejabat POS Ambil RM650 Setahun


Najib Menteri Kewangan, Pak Lah Menteri Pertahanan

Oleh itu, Pak Lah sanggup bertukar jawatannya dengan Najib. Pada pendapat saya, tindakan Pak Lah ini mempunyai 2 tujuan:-
  • Untuk mengelakkan Najib daripada memporak-porandakan negara dengan salah guna kuasa ketenteraan.
  • Mengumpan Najib untuk menggunakan kewangan negara apabila menjadi Menteri Kewangan I.
Tentu kita tidak hairan jika ada beberapa ahli politik Pakatan Rakyat dilobi dengan wang berjuta-juta ringgit. Menteri Kewanganlah katakan, mana tak bertimbun duit.

Lucerna : A Parcel From Konin, Poland

When I was a kid, I used to collect these stamps

Your handwriting is almost similar to mine. Hahahaha!

Wow! 3 packs and a postcard! Million Thanks to you & your dad!

Now you've proven to me that you're really live in Konin :)

No doubt, they're really Lucerna that I wanted. I can't wait to give a try now. Anyway, I will keep you updated with the progress. Can't describe how happy I am now.

p/s: Sorry I can't mention your name here. Thanks again for providing your home address and a smiley which ease me to reply your parcel. Until next time! :)

Rahim Tamby Chik & Syed Hamid Albar Bakal TPM ?

Dengar ceritanya dua orang ini (Rahim Tamby Chik & Syed Hamid Albar) akan jadi Timbalan Presiden UMNO. Umum tahu, budaya UMNO telah meletakkan timbalan presiden partinya untuk menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia. Walaupun ia bukan satu kemestian tetapi ia satu adat dalaman parti itu.

Skandal bin skandal
Saya masih ingat, ketika di bangku sekolah rendah, UMNO sudah dibelit dengan skandal. Buletin Utama TV3 ketika itu memaparkan bagaimana Rahim Tamby Chik mudah-mudah terlepas hukuman mahkamah di atas merogol gadis bawah umur (sehingga melahir bayi dengarnya). Seakan-akan wujud kekebalan pada ahli-ahli UMNO ini. Cerita ini mungkin baru bagi generasi sekarang, tetapi mungkin tidak dapat dilupakan oleh generasi terdahulu.

Rahim Tamby Chik
Di kaca TV9 semalam, wajah orangnya saya lihat kembali setelah berdekad lamanya media tidak membuat liputan mengenai pemimpin GABEM ini. Mungkin ada aura-aura dosa yang bakal terpalit pada logo UMNO yang lengkap berkeris (berani & bermaruah) itu. Lantas media mungkin diarah supaya menjauhi insan ini.

Apa Yang Dicakapnya Semalam?
  • Kata Si Rahim, orang muda perlu ada sifat patriotisme.
    Saya kata, Dr. Hassan Ali kata, apa jua 'isme' yang tidak berteraskan agama Islam seperti patriotisme yang dilantun-lantunkan oleh Mahathir pada dahulunya tidak akan kekal lama. Lagi pun, agama kekal di hati manusia. Lihat sendiri Mahathir yang dahulunya menghina janggut Nabi S.A.W, kini nampak mula berjinak-jinak dengan isu Timur Tengah yang tentunya ada bibit-bibit keagamaan di dalamnya. Mana mungkin patriotisme membawa cinta kepada agama. Agama itu umumnya lebih luas sehingga mencakupi segala elemen kehidupan yang mampu menyelamatkan mana-mana negara.

  • Kata Si Rahim, orang muda perlu berterima kasih pada UMNO
    Tidak dinafikan UMNO ada jasanya. Tetapi itu UMNO lama dahulu. Orang UMNO sendiri mengaku yang PAS pernah bersama parti Perikatan (Barisan Nasional) tetapi kemudiannya keluar. Pada saya, tentu ada sebab yang besar kenapa PAS tidak mahu lagi bersama UMNO. Ini yang tidak dijelaskan dek Si Rahim ini. Pakatan Rakyat pun ada juga barisan orang Melayunya. Buta sangatkah Si Rahim ini?

  • Kata Si Rahim, perjuangan UMNO perlu kembali pada agama
    Kalau si perogol nak jadi tunggak agama, tak daya kita. Orang Melayu dalam PAS yang bebas skandal rasanya lebih layak. Kita kalau nak tanam pokok pun kena pilih benih yang terbaik, bagi memperoleh hasil yang terbaik. Tak tahulah apa akan jadi pada Malaysia jika orang yang lebih berskandal (yang berunsur jenayah) memimpin negara kita. Rasanya ia lebih mendatangkan malapetaka berbanding kepimpinan Pak Lah hari ini.
Syed Hamid Albar
Saya tak mahu ulas panjang dengan Syed Hamid ini. Dia seorang yang tidak konsisten dalam menyatakan pendiriannya serta suka mengambil kesempatan di atas konspirasi jahat Mahathir ke atas Anwar. Dia juga telah dilihatkan gelagatnya di YouTube. Anda boleh nilainya sendiri:-


Syed Hamid Albar Mahu ISA


Anwar Ibrahim Agen Amerika ?


HardTalk | Dato Seri Syed Hamid Albar | Sarah Montague

PART 1 - http://youtube.com/watch?v=...
PART 2 - http://youtube.com/watch?v=...
PART 3 - http://youtube.com/watch?v=...


p/s: Lim Guan Eng tentu lebih arif mengenai kes Rahim Tamby Chik hahaha! Kerana beliau disumbat di dalam ISA akibat membela gadis bawah umur itu. Si Najib yang telah menghapuskan biasiswa, mengkomersilkan pendidikan dan mewujudkan ribuan institut yang tak diiktiraf mungkin bakal meranapkan negara dengan gandingan seperti Syed Hamid yang terang-terang berbohong dalam program HardTalk mengenai isu pendidikan. Jangan terkejut kalau ramai orang blah dari Malaysia semasa zaman pemerintahan ini. Kalau jadilah. Hahahaha!

Gangguan Jaringan Kabel Asia Pasifik 2 (APCN2)

KUALA LUMPUR – Telekom Malaysia Bhd. (TM) menjangka perkhidmatan Internetnya pulih sepenuhnya menjelang 5 Mac ini. Perkhidmatan itu terganggu sejak 18 Februari lalu.

Gangguan itu disebabkan kegagalan litar pada Jaringan Kabel Asia Pasifik 2 (APCN2) antara Kuantan-Katong di Singapura dan Shantou-Tanshui di Taiwan yang menghubungkan Malaysia ke Amerika Syarikat, demikian menurut TM dalam satu kenyataan semalam.

Disebabkan gangguan itu, pelanggan TM yang menggunakan perkhidmatan Internet mungkin melalui perayauan yang perlahan semasa mengakses kandungan yang dihos di Amerika Syarikat (AS), kata TM. - TM jangka perkhidmatan Internet pulih 5 Mac

Tuesday, February 24, 2009

Morris Chang Kata Apa?

The global semiconductor industry will likely experience negative growth in 2009, but will start to rebound at an annual growth rate of 4-5% from next year, according to Morris Chang, chairman of Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC). The industry-wide downturn will decelerate the sector's growth until 2012 when total revenues will resume to meet 2008 levels.

TSMC CEO Rick Tsai earlier estimated that the global semiconductor market will decline 30% this year. - Semiconductor industry will not recover until 2012, says TSMC chairman
Hanief: Habislah sesiapa yang kerja di dalam sektor IT ini. Makan skrulah jawabnya.

Mahathir Seorang Yang Celaka

Mahathir juga menghapuskan Tulisan Jawi.
RAKAN saya, Irwan Muhammad Zain melpaorkan dari Dewan Perhimpunan Selangor, Kuala Lumpur; Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Hadi Awang mengelarkan mereka yang masih mahu meneruskan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sebagai golongan yang 'celaka'. - Golongan yang mahu teruskan dasar PPSMI dianggap 'celaka' oleh Presiden PAS

IE8 Conquer Links From Skype & Yahoo Widget Engine

Most of hanief.blogspot.com visitors use Firefox

I don't know how to say but it's totally weird. It's not that I don't know how to make Firefox 3 as my default browser. It was all after I installed the IE8 RC1 which is still sucks.

Link Conquer
The most sucks about Internet Explorer 8 is the 'link conquer' on apps. like Skype & Yahoo Widget Engine. In other word, IE8 conquers whatever link from stand alone app. Imagine everytime you click on any link on these apps., that lame IE8 will popup and view the link. I was like WTF?

Is this Problem New?
To be honest, IE 7 did the same thing to me a few years ago, but I could just corrected it in the Add/Remove Programs > Set Program Access & Defaults. But this time, with IE8 I have to do more. Maybe Microsoft is too desperate about having their browser to be the default browser of everyone's computer?

Skype link

Yahoo Widget Engine link

Solution
  1. Just remove your IE8 in Add/Remove Programs
  2. Restart
  3. Then, remove your IE7 in Add/Remove Programs
  4. Restart
  5. Go to Add/Remove Programs > Set Program Access & Defaults
  6. Set your Firefox 3 as your default browser
  7. Restart
Firefox & iTunes

p/s: Why I like Firefox much more than IE? Look at the picture below:-

Keyword feature allows me to work fast. IE is for teh n00b

Amin!


Doa Bala Untuk Najib


Hishamuddin Bakar Semangat

Hanief: Mana lebih membakar?

Monday, February 23, 2009

Thailand Dah Menguncup ... Kita Bagaimana?

Thailand's economy shrank at a record pace in the last three months of 2008 amid plummeting exports and tourism.

... Carl Rajoo, an economist at Forecast, said: "The numbers are bad, and well below market and government expectations.

"While we have been consistently expecting weakness in economic growth, the extremely sharp drop in manufacturing and trade data towards the year-end came as a surprise to everyone, indicating the clear susceptibility of the nation to external demand pressures." ... - Sharp decline in Thailand economy
Hanief: Bagaimana dengan Malaysia? Kita ni bukan sebaris ke? Itu hari, krisis makanan (beras) Thailand yang tolong kita.

Australia Akan Kurangkan Kemasukan Pendatang

SYDNEY : Australia will likely cut the number of skilled immigrants allowed into the country next year, following the global economic downturn, the government said Monday. - Australia likely to cut immigration
Hanief: Nasib baik terlanggar kereta En.Ilesh hari itu. Hutan pun terbakar dengar-dengarnya. Hahahah!

Sunday, February 22, 2009

Rakyat Bersama Nizar Jamaluddin

7EDITION di NTV7 rasanya ditontoni oleh orang-orang yang duduk di bandar. Bagi saya, para penontonnya terdiri daripada pelbagai lapisan kaum berbanding siaran yang lain.

TV1 Untuk Orang Tua
Jiran saya (Nek Arah) sering menonton berita RTM1 (TV1). Maklumlah jiran saya ini sering tutup lampu selepas pukul 7, maka cahaya TVnya akan kelihatan jelas dari tingkap rumahnya. Walaupun musim denggi, tingkap rumahnya tetap dibuka mungkin ini semua langkah untuk menjimatkan belanja bil elektrik. Daripada pengamatan saya TV1 memang amat digemari oleh golongan veteran yang merasa zaman Jepun dahulu.


Nizar Dapat 97% Undian

Undi Percaya & Undi Tak Percaya
Mana satu pun yang akan dilaksanakan, saya yakin UMNO sedang berada di dalam keadaan yang sangat kritikal. Tak sangka juga, suara speaker Perak mampu menggegarkan kerajaan haram Zambry tajaan Mat Mongol.

Bogel-bogel
Haha! Elizabeth Wong mungkin akan menjadi buah mulut tetapi pada saya apabila kita duduk di dalam negara yang majoritinya tidak suka bogel-bogel, rasanya semua orang tahu apa akibatnya. Saya pun, jika duduk di England atau China, rasanya saya perlu mengetahui adat resam di sana terlebih dahulu, termasuk agama serta pantang-larang negara mereka. Mungkin tak ada dalam buku atau majalah tetapi ia mungkin amat kekal sekali di sanubari (fikiran) rakyatnya.

p/s: Sengaja saya nak berkongsi dengan orang bukan Islam. Ikut orang Islam kalau berbogel-bogel nanti Malaikat tak masuk rumah. Bila nak berjimak pula, Nabi S.A.W suruh kita lapisi badan dengan sehelai selimut. Bila anda duduk di negara atau pun pakatan/parti yang majoritinya kaum Melayu (Islam) tentunya bogel-bogel itu dipandang negatif.

New Zealand Sucks For Asians


New Zealand Sucks For Asians

Maybe this is one of the reasons:-
New Zealand's unemployment could top 11% as the full impact of the global slowdown hits home, the New Zealand Institute says. - Alarming report from NZ Institute

Saturday, February 21, 2009

Rihanna Paling Popular Di Senegal

Saat manis Chris Brown bersama Rihanna

Ternyata tumbukan Chris Brown berpotensi sekali untuk jadi ahli tinju.

Heboh kes perempuan ini ditumbuk dek Chris Brown. Hanya sekadar ingin melihat populariti artis Amerika ini. Amat terkejut sekali dengan keputusan Google Insights yang menyatakan Senegal lebih mempunyai peminat Rihanna ini berbanding Amerika.


2 Buah Sukhoi Milik Indonesia Digodam


Dua pesawat Sukhoi SU-30 milik TNI AU terancam ditembak misil atau peluru kendali saat berlatih intersepsi udara di pesisir selatan Sulsel. Kedua pesawat dikunci missil oleh pihak yang tak dapat terdeteksi melalui radar milik TNI AU Makassar.

Hanief: Ini baru semasa latihan. Cuba masa berperang? Bolehkah pesawat buatan Rusia ini diharapkan?

Friday, February 20, 2009

Minyak Petrol Naik Harga Pada JULAI 2009

Kerajaan terpaksa bersandiwara dengan penukaran RON92 kepada RON95 pada pertengahan tahun 2009 ini. Sekian lama rakyat Malaysia menggunakan 'minyak baru' atau RON97, kini golongan ini disuruh menggunakan minyak petrol RON95 itu. Apa jadi dengan RON97? Hah! Naik hargalah! Rujuk petikan di bawah:-
PUTRAJAYA: The price of RON97 petrol will be increased, when the Government introduces RON95 to replace RON92 in July, said Domestic Trade and Consumer Affairs Minister Datuk Shahrir Samad.

He said this was to encourage consumers to use RON95, which was cheaper compared to RON97.

“The Government intends to subsidise more on RON95, when it is introduced in July to make it the same price as RON92,” he told a press conference here on Friday.

He said the price of both RON95 and RON97 petrol would be announced in July.

Currently, he said, 80% of petrol users were using RON97. “In fact, RON92 is suitable for most of the vehicles in our country but it is not as popular as RON97.

“Our way is to subsidise more for RON95 and reduce the subsidy for RON97 so that more consumers will opt for the former,” he said.

However, he said, the Government had no plan to float the price of RON97 in July.

“We will increase the price of RON97 reasonably, when RON95 is introduced but if we use the floating system for RON97, its price will immediately increase by 50 sen,” he said.

He said countries like Taiwan, Indonesia and Singapore have been using RON95 without any problems. - RON97 petrol to cost more in July
Hanief: Sudahkah anda lupa akan kesan kenaikan harga minyak? Jika ya, sila rujuk video di bawah:-


Mesej Dari machogiler

Mesej Dari machogiler
Salam bro hanief..saya memang ikuti blog hanief sejak dahulu..nak mintak pendapat hanief tentang HINDRAF.. Hindu Rights Action Force..yang sering dikatakan penyelamat kaum India di Malaysia..dgr cerita matlamat mereka adalah untuk Hapuskan ISLAM...dan mereka ada kaitan dgn BABRI MASJID di India ( BJP & RSS )..mereka yang membakar masjid di India..mereka benci islam dan membunuh islam..

http://www.metacafe.com/watch/1038496/hindu_burnt_thousands_of_muslims_in_gujarat_india/

Bukti

http://superhindus.wordpress.com/2007/12/11/lessons-on-how-to-demolish-a-mosque/

IANS Reports from Delhi:

A delegation of Hindu Rights Action Force (Hindraf), a rights group from Malaysia met leaders of the Bharatiya Janata Party (BJP) Thursday for support against the plight of ethnic Indians in that country. Moorthy informed the BJP leaders, that about 10,000 Hindu temples have been systematically demolished in Malaysia since its independence 50 years ago

Pada pendapat hanief adakah mereka betul-betul berbahaya kepada Malaysia atau lebih tepat lagi ISLAM di Malaysia? Saya juga sangsi disebabkan nama HINDRAF yang mulanya dengan HINDU..dan terbukti lagi apabila mereka berjumpa dengan Bharatiya Janata Party....
Dalam membina sesebuah negara, kita perlu adil kepada semua manusia yang ada dalam negara itu. Pemimpin yang tidak berupaya menyatukan rakyat mereka adalah pemimpin yang gagal.

Saya selalu membayangkan diri saya sebagai pemimpin dunia untuk memperoleh gambaran sebenar, apa itu pemimpin sejati. Bukan pemimpin yang sekadar memimpin bangsa Melayu atau satu dua kaum sahaja. Makin luas skop kita maka makin banyak reaksi yang kita terima daripada orang ramai dan makin besarlah tanggungjawab kita.

Pemimpin yang gagal menyatukan manusia, sehingga tercetusnya pertumpahan darah, diskriminasi kaum dan sebagainya perlu digulingkan secepat yang mungkin.

p/s: Kita perlu contohi pemimpin Jepun, di mana mereka sendiri akan berundur apabila sesuatu matlamat itu gagal dicapai. Tetapi tidaklah pula saya suruh kita bunuh diri seperti beberapa pemimpin yang kononnya gagal di Jepun itu.

Thursday, February 19, 2009

Emel budaklantis@gmail.com

Emel budaklantis@gmail.com
sebelum mereka tu menasihat ko hanief,aku ada sebut dulu dh kalau ko ingat hanief..dh ada akta hasutan la dn macam2 lg skang ni..ko beringat la hanief,,jgn termakan bodekan amnymos sangat,kononya ko berani...kalau kna tindakkan pa,bkn amnymos tu yg kna,ko la yg menanggung..memang dalam blog bebas hanief,tp jangan sampai keterlaluan...kalau gmbar tu betul2 perlakuan sultan takpala,tp kalau silap macamna hanief...?jgn ingat golongan raja2 tak berblog,ad yg tengok apa yg ko siarkan..cuma tindakkan ja tk kna keatas ko..jd beringat2 la sebelum kna..raja pn org seret ke mahkamah,apa lg ko hanief...
Pos yang bertajuk "GAMBAR : Sultan Selangor Atau Apek Mongolia?" tidak bertujuan untuk memalukan sesiapa. Kita hendaklah berbangga apabila bergambar. Tanda soal yang disertakan dengan tajuk itu bertujuan untuk mencari jawapan. Apakah benar itu Baginda?

Tambahan pula, sebelum punat kamera ditekan oleh jurukamera, individu-individu yang sedang bergambar itu mampu mengangkat kaki atau paling tidak menjerit "Nanti!".

Bukan Tangkapan Candid
Tangkapan (gambar) yang dibuat itu, bukan berupa tangkapan candid (tangkapan secara senyap). Individu yang terlibat, sadar malah nyata senyum dan mata mereka terpaku pada lensa kamera.

Ikut Tuhan Dulu, baru Ikut Raja

Ahmadinejad jaga aurat sampai keperingkat berjabat-tangan

Contohi Orang Ternama Yang Ingat Tuhan
Kalau Presiden Iran mampu ikut Tuhan takkanlah orang lain tak mampu? Walaupun bergelar presiden, namun itulah antara pemimpin tertinggi di dalam sesebuah negara republik Islam itu.

Dahulunya Iran pun ada sistem monarki mereka (tetapi telah digulingkan).

Beginilah yang kita inginkan pempinan yang mengikut seruan Tuhan. Pemimpin mencerminkan agama yang mereka anuti. Kelakuan mereka merupakan satu dakwah umpama kesan dakwah saudagar Arab pada Sultan-sultan dan para penduduk Tanah Melayu ( yang kini Semenanjung Malaysia).

Tiada Tuhan & 3 Ta
Bagi orang yang tidak percaya Tuhan atau pun orang yang mula mengenepikan Tuhan seperti fahaman Komusnime, mereka mudah leka pada 3 Ta yang mempu memusnahkan kerajaan mereka:-
  1. Harta - Dibelit kekayaan, kemudian lupa diri
  2. Takhta - Dibelit dengan dewa-dewaan, kemudian lupa diri
  3. Wanita - Dibelit dengan nafsu syahwat, kemudian lupa diri
p/s: Jika pemimpin (dan anak-anak mereka) menunjukkan contoh yang tidak baik, jangan kita hairan dengan lambakan klip lucah 3GP yang memaparkan kelakuan remaja kita hari ini.









Ferrari 348 TB & Malaysian Server

Ferrari 348 TB
Dunaway had launched around 40 websites and maintained servers in Austria and Malaysia, from which people could buy and download their w8r3z. Apart from having to spend time in jail, the court also ordered his Ferrari 348 TB and Rolex be turned in, as he had bought his toys with money from his illegal and unlawful dealings. The perpetrator will have to pay an added $810,257 of restitution and will face two years parole after his release. Dunaway had advertised his sites on various search engines and had revenue of over $800,000 through credit card payments. The retail value of the software sold was over $1 million. - Texan counterfeiter goes to jail
Hanief: The server from Austria and Malaysia must be the easiest for the pirates to operate. What next? Porn to be stored in Malaysian server?

Maybe our MCMC should be on alert for this rather than terrorizing Malaysia-Today server.

Wednesday, February 18, 2009

Mukhriz Mahathir , Khairy Jamaluddin & Khir Toyo

Sila rujuk di sini untuk melihat kaitan dialog di bawah.

Mukhriz: Saya mahu menegakkan syi'ar Islam.
Hanief: Ajar bini hang pakai tudung dahulu.

Mukhriz: ISA perlu diteruskan untuk atasi pemerintahan yang lemah.
Hanief: Obama dah tutup kem tahanan di Guantanamo Bay.

Mukhriz: Malaysia ini tak boleh berdemonstrasi.
Hanief: Pala otak hang! Media hang kawal lagu mana nak tau?

Mukhriz: PPSMI mesti diteruskan.
Hanief: Mesti bapak hang punya idea.

Mukhriz: Pembangkang lawan Sultan Perak hingga nak saman Baginda.
Hanief: Siapa suruh bapak hang yang tarik kekebalan Raja-raja Melayu?

Mukhriz: Anwar yang nak lompat parti katanya dah ada nama serta jumlahnya.
Hanief: Baik, kita tunggu PRK 3 bukit ini.

- - - - - - - -

Khairy: Ramai orang undi pembangkang sebab harga minyak.
Hanief: Nasi dah jadi bubur. Hang memang lena.

Khairy: UMNO masih relevan.
Hanief: Ya, dengan rasuah. Tiada rasuah, tiadalah relevannya.

Khairy: PPSMI mesti dipinda.
Hanief: Dulu 2007, kata nak batalkan? Kenapa macam tak berani la ni?

Khairy: Anak-anak muda tak suka ISA.
Hanief: Masa orang edar lencana anti-ISA, hang tak pakai siap kata "Saya suka ISA".

Khairy: ISA undang-undang zalim.
Hanief: Tahanan HINDRAF yang hang tahan tu, bukan di ISA kah?

- - - - - - - -

Khir: UMNO mesti kembali kepada agama.
Hanief: UMNO caci ulama' , haramkan serban, tutup sekolah agama.

Khir: UMNO mesti kembali jadi parti rakyat bawahan.
Hanief: Dah hilang jawatan, baru sedar yang UMNO parti orang kaya?

Khir: Hanief you ni pandai jawab sangat kenapa? Nak masuk ISA kah?
Khairy: Ya! Masukkan dia dalam ISA.
Mukhriz: Ya! Sabitkan penderhaka ni dengan kes liwat.

Hanief: Kau orang semua akan dihumbankan oleh rakyat, tunggu dan lihat. Hahahahahah!

Jerubu Di Aceh Semakin Buruk


Kebakaran lahan yang menimbulkan kabut asap di Aceh Barat, NAD, sudah sangat mengganggu. Ratusan kepala keluarga terpaksa mengungsi karena tidak kuat lagi hidup dengan kualitas udara yang buruk.

Hanief: Di Kuala Lumpur juga terasa panas. Siapalah punya ladang kelapa sawit itu?

A Kadir Jasin Bantu Tertuduh Kes Pita VK Lingam

Ini suatu petanda di mana Maha Fir'aun punyai rangkaian yang tersendiri.

p/s: Correct, correct, correct!

Monday, February 16, 2009

GAMBAR : ADUN Selangor Bogel | Elizabeth Wong

Elizabeth Wong

Laporan polis foto bogel Adun wanita
Feb 16, 09 10:09am

Seorang exco kerajaan Selangor telah membuat aduan polis tengah malam tadi berhubung penyebaran foto-foto bogelnya kepada umum.

Elizabeth Wong, yang juga wakil rakyat Bukit Lanjan, membuat laporan di balai polis Damansara, Petaling Jaya kira-kira jam 11 malam.

Difahamkan foto-foto yang dirakam tanpa kebenarannya itu - kemungkinan oleh seorang bekas teman lelakinya - sewaktu beliau sedang tidur.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) wanita itu, dalam usia lewat 30-an dan masih bujang, dijangka mengeluarkan kenyataannya hari ini.

Beliau menjadi sasaran kedua berkaitan dakwaan seks selepas serangan terhadap seorang wakil rakyat PAS, yang juga exco kerajaan negeri, Dr Halimah Ali yang didakwa ditangkap basah di sebuah hotel sekitar Pelabuhan Klang.

Sambil menafikannya, beliau membuat aduan polis hujung bulan lepas terhadap sebuah laman web pro-Umno berhubung penyiaran tuduhan tersebut. - Laporan polis foto bogel Adun wanita
Y.B. Puan Lee Ying HaN22 Terataiyingha
Y.B. Cik Teresa Kok Suh SimN30 Kinrarateresa
Y.B. Puan Hannah Yeoh Tseow SuanN31 Subang Jayahannah
Y.B. Puan Haniza bt. Mohamed TalhaN33 Taman Medanhaniza
Y.B. Puan Elizabeth Wong Keat PingN37 Bukit Lanjanelizabeth
Y.B. Puan Rodziah bt. IsmailN41 Batu Tigarodziah
Y.B. Puan Dr. Halimah bt. AliN45 Selat Klanghalimah

Anda rasa siapakah yang bakal mewarnai Internet kita kali ini? Lihat senarai ini dan fikirkan sendiri. Bahana berteman lelaki sebelum berkahwin? Hahaha!

Saturday, February 14, 2009

GAMBAR : Sultan Selangor Atau Apek Mongolia?


Carian dengan kata kunci 'Sultan Skandal'

Gambar yang berada di dalam akaun Photobucket yuichiro_01

Rujuk gambar di bawah

Siapa orang tua itu?

p/s:- Melayu macam Hanief, tak mudah lupa ya!

Emel budaklantis@gmail.com

Emel budaklantis@gmail.com
hanief..baru2 ni aku g sebuah bengkel kereta,niat aku nk repair keta lantis aku ni..semasa menunggu keta aku siap,aku pn lepak la dlm bengkel tu,dgn tak sengaja aku terdengar la perbualan toke bengkel dgn kawan2ya,aku ni bahasa cina dn india bleh la faham sikit2.. ko tahu bangsa lain tgah gelakkan kita kerana sikap kita pda sultan sendiri,mereka bercakap tntang demntrasi tmpohari dn gelak dgn tidakkan org2 melayu sendiri tak hormatkan sultan sendiri.. dgn saman menyaman lg... tu la kita tunjuk contoh pda bangsa lain cara2 menderhaka pda sultan,,

institusi melayu yg 4/500 tahun dulu semuanya sudah terhapus dgn peredaran masa dn keadaan,tinggal 1 saja yg masih ada hingga hari ini,iaitu institusi raja2..jika yg ini pn lenyap,maka tak ada lg lah tinggalan zaman silam utk melayu.. melayu mungkin akan trus ada di bumi ni,tp adanya melayu dgn tiada jatidiri... walau apa fahaman politik sekalipun,jgnla terang2 sangat tunjukkan derhaka tu..apa yg berlaku tentu ada hikmahnya,kena la terima dgn redha ketentuan DARINYA...
Nak Takut Buat Apa?
Sultan yang menjadi pujaan ramai orang Melayu, tidak perlu berasa gentar. Termasuk juga anda. Kerabat DiRaja tidak lagi kalis undang-undang. Ada yang berkata ianya berpunca daripada tindakan Mahathir yang menghakis kekebalan raja-raja. Mahathir perlu jawab hal ini jika dia berani.

Kerabat Istana Tidak Terlepas Dari Undang-undang
Ya! Berani kerana benar. Kalau Sultan Perak itu benar, datangkanlah apa sahaja Karpal atau pun Nizar nescaya Baginda akan menang bukan? Kita lihat, Raja Petra Kamaruddin seorang anak kerabat Istana Selangor juga disumbat ke dalam ISA dan keluar masuk kandang mahkamah.

Kebebasan Bersuara Terhakis
Mengapa rakyat tidak hairan dan berdemonstrasi seperti hari ini? Apakah hal itu disebabkan kebebasan bersuara yang diganggu-gugat kerajaan dengan menyekat maklumat, contoh ketaranya lidah PAS dan PKR (akhbar mereka) dirampas. Puluhan ribu unit akhbar dirampas dan ceramah diharamkan sama sekali di Perak.

Di Universiti Diajarkan Apa? Diluar Diamalkan Apa?
Di universiti heboh dengan demokrasi pertarungan sihat antara parti-parti. Mudah dan bebas berdebat dan memberi penerangan tak kira parti A atau pun B. Di dunia luar pula? Lebih teruk pula demokrasinya.

Sehebat Fir'aun, Tuhan Lebih Hebat
Sekali lagi usah takut, Tuhan akan membantu orang-orang yang menyampaikan kebenaran. Lihatlah empayar Fir'aun yang begitu gah sekali akhirnya hancur lebur akibat kebatilan yang cuba ditegakkan.

Friday, February 13, 2009

What Is Twitter?


David Pogue answers a few questions about Twitter, a free Web tool.

Nanas Yang Ditanam Pada 1998 Akhirnya Berbuah




Sememangnya dalam menanam nanas, sifat sabar perlu ada. Tanaman nanas ini mula ditanam pada tahun 1998. Kalau dikira, ianya sudah mengambil masa 12 tahun.

Jiran belakang saya juga ada menanam nanas. Apabila melihatkan tanaman nanasnya yang berbuah, saya merasakan tanaman nanas saya mungkin tidak menjadi. Tetapi, berkat kesabaran selama 12 tahun, akhirnya muncul jua.

Kita boleh ibaratkan kemunculan nanas ini sebagai satu hasil daripada perjuangan. Usah kita cemburu dengan perjuangan orang lain, kita harus tumpukan perhatian kita pada usaha kita bagi mengecapi kejayaan.

Selain itu juga kita perlu belajar daripada perjuangan yang lain. Contohnya perjuangan angelfishcuddles yang sudah 15 tahun bertarung dengan tanaman nanasnya bagi memastikan kita berada di landasan yang betul.

p/s: Nanas jenis apa? Saya pun tidak tahu. Nanas yang selalu kita lihat di GIANT dan Pasar Tani kebiasaannya adalah Nanas Josapine. Kita tunggu dan lihat.

Thursday, February 12, 2009

Arnab Membawa Beberapa Rumput

Agak pelik juga kelakuannya


Rabbit Carrying Some Grasses

US, Russian Satellites Collide In Space


US, Russian satellites collide in space

Kosmos-2251, also spelled Cosmos, was a Russian Strela-2M communications satellite. It was launched into Low Earth orbit from Site 132/1 at the Plesetsk Cosmodrome at 04:17 GMT on 16 June 1993, by a Kosmos-3M carrier rocket.[1][2] At 16:55 GMT on 10 February 2009,[3] it collided with Iridium 33, an Iridium satellite, in the first major collision of two spacecraft in Earth orbit. Three previous accidental collisions were between smaller satellites.[4] The Iridium satellite, which was operational at the time of the collision, was destroyed, as was Kosmos-2251. It is believed that at the time of the collision, Kosmos-2251 had been retired, and remained in orbit as space junk. NASA reported that a large amount of debris was produced by the collision. - Wikipedia (Kosmos-2251)
The Iridium satellite constellation is a system of 65 active communication satellites with spares in orbit and on the ground. It allows worldwide voice and data communications using handheld satellite phones. The Iridium network is unique in that it covers the whole earth, including poles, oceans and airways. - Wikipedia (Iridium Satellite)

Gempa 7.4 Skala Richter Di Melonguane, Sulawesi Utara


Gempa 7,4 SR Mengguncang Melonguane

Gempa berkekuatan 7,4 SR mengguncang Melonguane, Kepulauan Talaud, Sulawesi Utara. Besarnya kekuatan dan kedalaman gempa yang hanya 10 kilometer berpotensi menimbulkan tsunami.

Lapangan Terbang Melonguane di Sulawesi

Hanief:
Pulau Sulawesi terletak di Tenggara Sabah dan juga di Selatan Filipina di mana terdapat ramai penduduk Islam Filipina.

Wednesday, February 11, 2009

Emel budaklantis@gmail.com

Emel budaklantis@gmail.com
asmkum hanief..maaf la kalau bahasa aku ni kasar sikit..tp aku nk tanya gak la kenapa ko takut untuk dedahkan segala keterlampauan penderhaka2 tu..ko pernah cakap kt aku berani kerana benar,apa lg ko dedahkan la salah laku dan kebiadapan penderhaka2 tu..ko jgn takut la hanief,selagi berpegang pda kebenaran ko takkan apa2 punya..
Nak Takut Buat Apa?
Sultan yang menjadi pujaan ramai orang Melayu, tidak perlu berasa gentar. Termasuk juga anda. Kerabat DiRaja tidak lagi kalis undang-undang. Ada yang berkata ianya berpunca daripada tindakan Mahathir yang menghakis kekebalan raja-raja. Mahathir perlu jawab hal ini jika dia berani.

Kerabat Istana Tidak Terlepas Dari Undang-undang
Ya! Berani kerana benar. Kalau Sultan Perak itu benar, datangkanlah apa sahaja Karpal atau pun Nizar nescaya Baginda akan menang bukan? Kita lihat, Raja Petra Kamaruddin seorang anak kerabat Istana Selangor juga disumbat ke dalam ISA dan keluar masuk kandang mahkamah.

Kebebasan Bersuara Terhakis
Mengapa rakyat tidak hairan dan berdemonstrasi seperti hari ini? Apakah hal itu disebabkan kebebasan bersuara yang diganggu-gugat kerajaan dengan menyekat maklumat, contoh ketaranya lidah PAS dan PKR (akhbar mereka) dirampas. Puluhan ribu unit akhbar dirampas dan ceramah diharamkan sama sekali di Perak.

Di Universiti Diajarkan Apa? Diluar Diamalkan Apa?
Di universiti heboh dengan demokrasi pertarungan sihat antara parti-parti. Mudah dan bebas berdebat dan memberi penerangan tak kira parti A atau pun B. Di dunia luar pula? Lebih teruk pula demokrasinya.

Sehebat Fir'aun, Tuhan Lebih Hebat
Sekali lagi usah takut, Tuhan akan membantu orang-orang yang menyampaikan kebenaran. Lihatlah empayar Fir'aun yang begitu gah sekali akhirnya hancur lebur akibat kebatilan yang cuba ditegakkan.

Blog Archive