Malaysia : Tong Taik UMNO: Cerita Tol

Saturday, May 1, 2010

Cerita Tol

Dulu kalau saya tonton cerita klasik filem warna hitam putih, pasti ada babak orang kampung kena ugut bayar wang perlidungan pada samseng kampung itu. Hari ini pun ada babak sebegitu. Tetapi disulami dengan teknologi moden bagi meredakan kemarahan orang ramai.

Pondok tol dilengkapi dengan teknologi Touch n' Go, tag SMART. Siapa yang akan bertegang urat bersama mesin? Ia seperti mesin layan diri air tin. Jika duit anda ditelan mesin, kayalah taukeh mesin itu.

Teknologi hari ini mewajibkan anda terus membayar tanpa sebarang pertikaian atau pun tawar-menawar. Jika anda tidak bayar, maka anda tak akan ke mana-manalah jawabnya.

Bayangkan semua peniaga karipap, goreng pisang, apam balik, ayam percik dan lain-lain di Pasar Malam, ditukarkan dengan mesin. Apakah anda fikir masih ada peluang untuk tawar-menawar?

Mesin layan diri pizza di UK.

Selain tidak boleh tawar-menawar, kita juga tidak boleh mengadu pada mesin mengenai kesesakan jalanraya akibat tol. Bersempena dengan ini, saya ingin bertanyakan pendapat anda semua, apakah nama yang terbaik bagi nama syarikat saya di antara 4 nama di bawah ini?:-
  1. I Love Traffic Jam Enterprise
  2. I Love Toll Enterprise
  3. I Love Toll & Traffic Jam Enterprise
  4. I Love To Pay Enterprise
p/s: Mana satu?

14 comments:

Anonymous

i want to pick no 3 and i want to add no 5....." i love apco worlwide, they give benefit to malay survival" :P

Anonymous

4 4 nama tu saya x setuju. Saya syorkan nama syarikat 2, 'I Love Altantuya Enterprise'.

Bl@cK_C@t

aku syorkan taruh nama APCOTUYA Enterprise...pengerusinya Si Najib 2.....Kalau nak penolongnya...leh letak isterinya yang x reti nak pakai tudung.....dah tahu pakai tudung 2 hukum Allah...x reti nak ikut....nak sgt pakai tudung sekerat....

raremany

saya suka nombor 4, bila baca smooth

Raja Budak Lestari

Atas dasar kasih kepada Tok Guru Nik Aziz kami telah cipta satu page goup facebook "Kami akan lindungi Tok Guru Nik Aziz"

http://www.facebook.com/group.php?gid=117576414938578

Ini janji kami Anak-anak Kelantan yang berada di IPTA/S

harap pihak admin sebar2kan lama page facebook ini demi rasa kasih kita kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat ... Tok Guru kami

Kamishiro Maiku

Saya rasa menjadi tanggungjwb semua muslim utk menyokong & melindungi ulama'2 dr penindasan.

Berdasarkan konsep ini, Tok Guru yg RAJA BUDAK LESTARI perjuangkan bukan milik Anak2 Kelantan sj, tapi milik semua. Saya pn xpenah menganggap Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat hanya berjuang menegakkan Islam di Kelantan sj.

Saya harap RAJA BUDAK LESTARI tak marah..

Anonymous

woi lestari budak raja kenapa tak bela juga haji hadi? kenapa nik aziz sahaja? tu dinamakan perkauman kenegerian.

Bl@cK_C@t

masalahnya yang jd sasaran skrg adalah tuan guru Nik Aziz....apa yang dia ckp....UMNO anggap benda tu x munasabah...habis....yang UMNO mandi ngan Arak berbotol2 tu apa cerita...x reti nak taubat kot....kalau x minum pun taruh saham skali...sedar skit duit 2 duit haram!!!!

Bl@cK_C@t

huhuuh...aku nak cuti kejap dari tulis pendapat aku dalam blog ni....apapun aku tetap berada di blkg PAS untuk menyokong 100%...awal bulan 6 pulak aku komen tajuk2 yang anip keluarkan...wakakakak....Wallahualam....

Zul

CHELSEA,Manchester United, Arsenal, Liverpool..kalau berminat boleh email kat saya di star_trek1001@yahoo.com selagi stok masih ada...terima kasih

http://styelectonic.blogspot.com/

En. wira

takde highway complain..dah ada highway complain..
kena beratur bayar complain..dah ada t/go ,smarttag complain..
apa jenis manusia ko ni anep?
apa kata ko duduk je dlm gua dgn arnab2 ko tu?
kat sana takde apa2 yg ko bleh complain.kalau ada pun ko complain je dgn arnab ko tu..huahua

Anonymous

Raja budak lestari, aku nak tanya ko budak2 IPTA/s tu kebanyakkannya pinjam duit siapa?
siapa bantu diaorang? ko dgn budak2 IPTA/S ko tu tak tahu malu ke? ko paham maksud hipokrit tak? kalau ko tahu malu suruhla budak2 ko kat IPTA/S tu mintak duit pemimpin ko nak belajar.suruh adik2 ko cari sekolah pondok yg pemimpin ko agung2kan tu.nick raja budak lestari konon tapi bacul...huahua

Tok guru

raja budak lestari,aku nak tanya ko siapa yg bagi pinjam duit budak2 ko kat IPTA/S tu? ko dgn budak2 IPTA/S ko tu tak tahu malu ke?ko tau maksud hipokrit tak? kalau ko tau malu,suruh budak2 ko kat IPTA/S tu pinjam duit dgn pemimpin ko tu. suruh sekali adik2 ko belajar kat sekolah pondok yg pemimpin ko agung2kan tu.nick Raja budak lestari konon..tapi bacul..hahaha

Anonymous

hek eleh..kerek giler tulis..mcm la duit2 pinjaman tu guna duit gaji pak2 menteri Be eNd? agk bodohla ko mempertikaikn perkara itu..depa yg pinjm tu pn rakyat malaysia..rakyat malaysia ni bebas..bebas nk sokong sapa2 pn..aku rs ko ni bdk mentah yg blom abis upsr kot?

Post a Comment

Nak komen boleh tolong jangan mencarut.
You may comment but please do it without vulgar words.

Blog Archive