Malaysia : Tong Taik UMNO: September 2010

Sunday, September 26, 2010

Ilmu Yang Tak Berguna

NEW YORK 26 Sept. - Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor menasihati semua penuntut Malaysia di luar negara supaya sentiasa cemerlang dalam menimba ilmu agar mereka menjadi modal insan berguna dalam proses transformasi ke arah menjadikan Malaysia sebuah ekonomi berpendapatan tinggi. - Penuntut Malaysia luar negara kena timba ilmu berguna
Hanief: Selama ini duit kerajaan telah dihabiskan untuk belajar ilmu yang tak berguna. Baru saya tahu.

Saturday, September 25, 2010

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

AFV 606

Hanief: Belah tepi pun takkan terlepas punya. Dia ingat penunggang motorsikal tak akan dibahayakan oleh lampu breknya atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WDQ 4820

Hanief: Terukkan lampu brek kereta nasional kita? Atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WHU 4604

Hanief: Kereta mahal tapi tak mampu beli lampu brek baru? Betulkah mahal atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WLK 1290

Hanief: Bawa bukan main laju? Tapi tak ada lampu brek? Suka hanya lampu brek yang kecil atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

Friday, September 24, 2010

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WHS 1330

Hanief: Sedihlah orang Malaysia tengok semua nasib kereta nasional begini. Mungkin ini semua boleh beri impak pada orang ramai untuk berbelanja. Samada mereka ini semua menghadapi kegawatan ekonomi atau pun kereta tempatan tak berkualiti atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

HWC 8355

Hanief: Ini kawan dia pada bulan lepas atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WML 8868

Hanief: Mangkuk ini nak masuk bulatan. Kereta dari arah kanannya tentu susah hendak mengetahui samada dia berhenti atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WPB 9943

Hanief: Ini bukan nak cari salah orang, tapi ini langkah untuk selamatkan para penunggang motor dan pengguna jalanraya. Kita tak perlukan lampu brek atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

NAS 9957

Hanief: Motorsikal kecil pun ada lampu brek. Lori besar pula tak perlu lampu brek? Jangan sampai orang memberikan satu perbandingan begitu untuk kita memahami sesuatu keadaan. Kita semua bodoh atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WKN 3770

Hanief: Kereta kecil pun lampunya mahal. Perodua Cooper pun tak ada kualiti lampu breknya? Atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

MAJ 3229

Hanief: Kalau duduk Melaka bikin agrikultur mesti boleh beli lampu brek. Lampu KL tak ada kualiti atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WJH 5184

Hanief: Hahaha... kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

Bukan Aku Tak Suka Budak Melayu Sendiri

Hari ini sama macam tahun lepas.

2009 - Budak belasan tahun main mercun depan rumah aku 1 pagi.
2010 - Budak belasan tahun main mercun depan rumah aku 5 petang.

BOOOMM... (bunyi mecun bom)

Hanief: (Pandang ke arah budak-budak)

Bebudak: (Buat bodoh)

Hanief: Kalau nak main mercun, pergi jalan lain ya. Mintak ya.

Hanief: Pergi Jalan 8 ke, Jalan 10 ke? Main dekat sana.

Bebudak: (Buat bodoh)

Hanief: Kau budak mana? Kau tinggal dekat rumah ni? Kalau duduk Jalan 9?

Hanief: Kau tahu ke sini ada arnab? Kau buat bising semua.

Hanief: Kau tahu mercun ni dah diharamkan.

Hanief: Kau beli pun benda ni cara illegal. Illegally!

Bebudak: (Buat bodoh)

Hanief: Kau budak mana? Jalan 9?

Hanief: Aku tak tau korang faham tak Bahasa Melayu.

Bebudak: Faham. (Nasib jawab, kalau lambat nama negara lain naik)

Hanief: Kau duduk sini ke?

Bebudak: Tak.

Hanief: KALAU TAK BLAH LA!!!

Bebudak: (Separuh beredar).

Hanief: KAU BUDAK MANA? BLAH MAIN DEKAT PADANG!

Bebudak: (Semua beredar).

Budak terakhir: (Perlahan-lahan, poyo kayuh basikal tunjuk macho)

Hanief: BLAH LAH CEPAT! SAMPAH!

Hanief: KAU TU SAMPAH! SAMPAH! YOU'RE FUCKING GARBAGE YOU KNOW THAT!

Hanief: (Sambung balik kerja. Beri arnab makan dan minum).

Tok Mat: Kuat betul ya? Macam bunyi pistol. Budak kondo ke?

Hanief: Tak tau. Tapi budak tu semua tak duduk sini.

Sebab apa aku cakap Bahasa Inggeris bila jerit pada budak Melayu? Sebab budak Melayu rasa rendah diri apabila melihat sekelumat bangsanya sendiri fasih berbahasa Inggeris.

Alahai, macam mana nak lawan cakap? Kalau bahasa Inggeris tak reti sangat dan pula, bahasa ibunda pun tahap bahasa pasar. Bila tulis blog pun, orang baca sebaris tiba-tiba terus close tab.

Sebab itu, apabila umat Melayu sekarang yang gagal berbahasa Inggeris dengan baik, bahasa ibunda mereka sendiri boleh dipijak atas dasar kemajuan berbanding bangsa Jerman dan Jepun.

Saya jamin Mahathir takkan berani mulakan isu PPSMI, jika semua umat Melayu mampu mengira dalam bahasa ibunda dengan cemerlang dan dalam pada masa yang sama, fasih berbahasa Inggeris. Saya jamin PPSMI takkan wujud.

Saya jamin Mahathir takkan berani mulakan isu PPSMI, jika semua umat Melayu kenal Sains dengan bahasa ibunda mereka dan berjaya mencipta pelbagai ciptaan.

Belajar bahasa baru perlu lahir dari minat dan semangat diri kita sendiri. Jangan kita jadi umat-umat bodoh yang menjadi pengikut Dajjal.

Aku tahu, aku boleh ajak budak-budak itu kenal arnab daripada terus marah mereka. Tapi budak-budak mana yang minat haiwan? Mereka hanya tahu Lady Gaga dan Justin Bieber.

Sudahlah budak-budak sekarang tak hormat pada orang lain. Aku tak mahu panggil polis untuk handle budak-budak sekarang.

Sebab budak-budak macam itulah, yang selalu diserap masuk dalam dalam institusi pertahanan bila mereka dewasa. Bila tak ada otak, terpaksa guna otot.

Jangan sampai kita perlu pada kewujudan gun law dekat Malaysia untuk kurangkan jenayah dan kekacauan.

Gun law wujud sebab polis tak boleh pakai, sebab kastam tak boleh pakai dan sebab manusia ada yang tak boleh pakai.

Sebab itu kadang-kadang orang take the law into their own hands. Ambil tindakan dengan tangan sendiri tanpa perlu polis.

BAM! BAM! BAM! BAM! BAM! BAM! BAM! 7 orang budak meninggal, setelah seorang penternak arnab mengamuk akibat permainan mercun yang menggugat ketenteraman arnab dan jirannya yang merupakan pengidap sakit jantung (sampai badan masuk bateri ada kau kisah?).

Melayu, kalau nak orang sekeliling hormat, buatlah benda yang patut.

Nasib baik Hanief ini sikapnya terbuka. Suruh budak-budak itu, main di padang. Kalau ditembak terus? Lady Gaga pun tak kisah. Justin Bieber pun tak peduli.

p/s: Polis sita nasi lemak. Balik rumah mulut anak bau sambal. Polis sita mercun, malam-malam anak bau asap. Polis sita ayam-ayam, balik rumah ...

Wednesday, September 22, 2010

Cerita RM4 Bilion | Kelantan Nak Jadi Dubai


Cek replika RM4 Bilion
KOTA BAHARU, 21 Sept (Bernama) -- Adik Menteri Besar Kelantan, mengesahkan beliau menerima replika cek bernilai RM4 bilion dari sebuah syarikat Bumiputera, I'Da World Group Sdn Bhd, bagi membantu PAS Kelantan atas sifat peribadi dan bukan mewakili parti atau Kerajaan Kelantan. - Adik Nik Aziz Akui Terima Replika Cek Atas Sifat Peribadi

Patutnya duit emas sebenar. Duit kertas, cek atau cek replika tak main.
KOTA BHARU, 22 Sept: Kerajaan Kelantan akan menyenaraihitamkan sebuah syarikat yang didakwa mempunyai niat tertentu terhadap negeri itu berikutan pengumuman sumbangan RM4 bilion kepada PAS Kelantan.

Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkata kerajaan negeri atau parti juga tidak pernah melantik Nik Din Nik Mat, yang juga adiknya mewakili beliau menerima replica cek berjumlah RM4 bilion pada majlis makan malam baru-baru ini. - Cek RM4 bilion: Kelantan senarai hitam l’DA World
Hanief: Kalau dilihat dengan idea projek RM4 bilion ini, ramai yang akan berasa hairan. Antara kehairanannya ialah:-
  • Kenapa bikin pembangunan atas laut, sebelah Laut Cina Selatan.
  • Kenapa tak pernah dengar nama syarikat ini?
  • Kenapa laman web agak bercelaru?
  • Kenapa nak bikin pembangunan ala Dubai?
  • Kenapa tak promosi Dinar Kelantan sebanyak RM4 bilion.
  • Kenapa tak ada seorang pun yang berkopiah?
  • Kenapa tak low-prolife secara total kalau betul nak begitu?

Tuesday, September 21, 2010

Pepatung Itu Makan Nyamuk Bahalol !

LinkDragonfly nymph feeding on mosquito larvae

Hanief: Video di atas ini menunjukkan nimfa pepatung memakan larva nyamuk di dalam air.

Tuhan tak bodoh macam manusia, yang menggunakan semburan aerosol, di mana semburan itu mematikan pepatung, nyamuk dan apa jua kumpulan serangga terbang yang lain sekali gus.

Mahu lihat kitaran hidup seekor pepatung? Klik di sini. Kepada kakitangan kerajaan di kementerian pertanian dan kementerian kesihatan serta kementerian sains dan inovasi. Gunalah PHd. anda sebaik-baiknya.

Monday, September 20, 2010

Parking Rate Lowyat Plaza 2010

Lowyat Plaza Parking Rate 2010

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WHX 2707

Hanief: Kereta besar jenama import. Di tengah malam mungkin ada motor yang tak sedar terlanggar akibat lampu brek yang tak menyala. Orang Malaysia makin tak ada duit atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WJS 7597

Hanief: Aduhai Perdana pun tak ada lampu brek? Ekonomi merudum atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WSA 240

Hanief: Wah! Mercedes pun tak ada lampu brek? Tak ada kualitikah kereta ini atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WKQ 484

Hanief: Macam biasa kereta nasional tak menyala lampu breknya. Kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

Sekolah Menengah Kebangsaan Hamil

Logo sekolah hamil 1Malaysia.

Para pelajar.

Guru-guru

Ini satu berita baik buat penggemar porno yang masih bersekolah. Negara kita bakal mewujudkan sekolah hamil. Lencana sekolah sudah dicadangkan. Silibusnya sudah tersedia. Teruskan membaca untuk faham.

Mutakhir ini, banyak idea disumbangkan bagi mengatasi masalah seks bebas di kalangan budak sekolah. Alahai yang main lancau tu. Biasalahkan?

Sebuah parti politik, PAS mencadangkan bahawa wujudkan satu sistem nikah gantung (khitbah). Bila sebut menikah, tentulah kena bayar adik-adik sekalian. Ada duitkah? Duit pun minta sama bapak dengan mak. Hahaha...

Tapi tak apa adik-adik tak perlu risau. Kalau ada girlfriend banyak dalam Facebook dan Friendster, adik-adik boleh terus romen saja. Nanti adik suruh girlfriend adik tu, masuk ke sekolah hamil.

Kalau polis tanya, nanti adik cakap macam Chua Soi Lek, "The girl is my personal friend". OK? Cantik adik! Kalau polis tanya lagi, adik cakap nanti baby tu akan jadi polis juga boleh roger dengan abang polis.

p/s: Kalau adik romen Shahrizat sampai mengandung, nanti girlfriend adik boleh jumpa dia di sekolah hamil itu juga. Bukan senang nak jumpa VIP tau. Tapi adik ada air mani ke? Kalau tak ada, boleh pinjam dengan arnab-arnab abang. Tapi jumlah kromosom dia ada bezalah.

Saturday, September 18, 2010

Mukhriz Mula Menuding Jari | Satu Petanda Buruk

Tindakan pembangkang yang sering memburuk-burukkan nama negara menyebabkan ramai pelabur asing takut untuk datang ke Malaysia, dan ia mengakibatkan pelaburan langsung asing (FDI) merosot sehingga 81 peratus bagi tahun 2008 dan 2009, kata Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir. - Mukhriz: Pembangkang yang burukkan FDI
Hanief: Jangan salahkan pembangkang. Dah habis ideakah? Mukhriz kamu pegang jawatan dalam kementerian. Apa lagi yang tidak cukup? Kereta mewah kamu ada, isteri cantik pun ada, mahligai mewah pun ada, pengawal pun ada. Media arus perdana pun tersedia dan Internet pun ada untuk kamu bersuara.

Kata Mahfuz Omar, kamu ada majalah dan buku-buku dari Israel di pejabat MITI kamu. Mungkin kamu ingin merujuk teknologi dan sedikit selok-belok negara Yahudi itu. Apa lagi yang tak cukup? Orang Melayu kata, "Kalau hendak seribu daya, kalau tak nak seribu dalih".

Undurlah sebelum terlambat.

p/s: Duit kertas itu senjata penjajah. Kita masih ikut telunjuk penjajah. Kerana itu perjuangan penjajah itu belum selesai. Puak-puak UMNO-BN kamu yang meneruskannya. Berani berubahkah kamu kepada dinar dan dirham serta muamalat?

Thursday, September 16, 2010

Cara-cara Menjajah Negara

Mengangkat senjata bukan lagi cara popular dalam menakluki sesebuah negara. Pertumpahan darah tidak memberikan kesan positif. Satu contoh terbaik ialah apa yang telah terjadi di Iraq. Jika saya ditanya bagaimanakah caranya untuk menjajah sebuah negara, contohnya negara Malaysia. Inilah resipinya:-
  1. Mainkan Sentimen Perkauman
    Laga-lagakan kaum-kaum yang ada. Cina, Melayu dan India. Tidak cukup dengan itu, ditambah pula dengan pendatang asing. Semua ini dilakukan bagi menggugat ekonomi antara kaum agar tidak sama-rata sampai bila-bila. Negara yang tidak bersatu, mudah dijajah. Kerana penjajah akan menggunakan orang-orang yang berpaling tadah bagi mendapatkan alasan untuk masuk campur urusan pentadbiran negara.

  2. Lemahkan Kaum Lelaki Melalui Pendidikan
    Peralatkan para menteri, canselor, guru besar, cikgu dan lain-lain. Gunakan mereka untuk menaikkan kaum wanita secara majoriti. Biarkan kaum lelaki menjadi kaum yang gagal dan sentiasa di bawah. Naikkan yuran pendidikan, cabutkan biasiswa dan wujudkan had umur dalam institusi pendidikan yang berlawanan dengan had umur pusat-pusat maksiat.

    Bila umur dah lanjut nak belajar tak dapat sebab duit tak cukup, jadi bapa ayam. Jenayah pun meningkat, rumahtangga bergolak dan negara perlu bergantung pada teknologi luar negara sampai bila-bila.

  3. Asingkan Bidang Pertanian
    Bidang teknologi moden akan ditekankan. Asakkan kepala otak anak-anak muda dengan teknologi moden, sehingga anak-anak muda lupa dan malu dengan bidang pertanian. Ubah semua rupabentuk binatang di media masa dan gantikan binatang dengan mahluk asing supaya kanak-kanak tidak tahu seekor binatang pun dan jua fungsi-fungsinya. Perhebatkan juga drama yang menghina kehidupan di kampung-kampung. Ratakan juga kampung-kampung dari pandangan kanak-kanak. Lahir-lahir sahaja sudah duduk di tingkat 3, tingkat 15 dan nampak lampu-lampu neon.

    Apabila semua ini berlaku, sumber makanan wajib diimport dari negara luar. semua dah siap dalam tin dan tidak membawa mesej dari mana dan bagaimana ia berasal. Makanan pun terjajah. Dari makanan juga segala genetik boleh dibentuk dan memberi kesan pada 27 juta mulut-mulut manusia. Aduhai senangnya menjajah.

  4. Cabutkan Agama
    Jadikan kaum agamawan sebagai orang-orang yang ekstrim dan dibenci ramai. Contoh terbaik ialah kes letupan berani mati dan kes ajaran sesat. Jemput artis-artis barat setiap bulan yang separuh bogel untuk menjaja budaya barat yang menghalalkan benda yang haram. Jadikan muzik dan pesta-pesta satu budaya di Malaysia, sehingga rumah-rumah Tuhan menjadi kosong dan tidak ada sambutan langsung. Kaum agamawan yang bakal menyekat penjajahan kini tewas dengan umpan hawa nafsu seperti muzik dan pesta-pesta yang disebutkan tadi.

  5. Ekonomi Bertunjangkan Hutang
    Hutang merupakan satu bentuk sistem perhambaan di zaman moden ini. Cuba lihat kehidupan orang yang berhutang. Hidupnya seperti terpaksa kerana hutangnya sekian-sekian banyak. Dari baik luhur budi pekertinya, terus bertukar menjadi seorang insan yang siang-malam mengejar wang bagi tujuan mengambus hutang. Pinjaman sana dan hutang sini. Belum campur lagi cerita inflasi dek penggunaan wang kertas dan kecelakaan lain. Lalu semua ini menyebabkan individu itu terjajah kuasa belinya. Semua main sewa-sewa. Pelancong pula dapat rumah.
Apakah sudah berlaku semua dari nombor 1 hingga nombor 5?

Sebab itu APCO & FBINAA boleh tembusi negara kita. Memang negara kita aman, tetapi aman dalam suasana penjajahan moden. Tiada pertumpahan darah. Tiada kerisauan.

p/s: Bagus Tok Guru Nik Aziz laksanakan dinar dan dirham. Ini semua akan membuka pekung BN dan Pakatan Rakyat samada mereka ini agen penjajahan moden atau pun bukan.

Wednesday, September 15, 2010

Lim Guan Eng Nak Hapuskan Tol Jambatan Pulau Pinang

GEORGE TOWN: On the 25th anniversary of the opening of the Penang Bridge, Chief Minister Lim Guan Eng reiterated his call to the federal government to abolish the toll collection.

Lim said after 25 years, the construction costs of the bridge at RM750 million had already been recovered with more than RM1 billion in profits made to date.

"The federal government should abolish the toll for the bridge as the construction costs have already been surpassed with profits," Lim said at a press conference on Tuesday, Sept 14. - Guan Eng calls for abolishment of Penang Bridge toll
Lim Guan Eng mungkin bermimpi atau pun berkhayal seketika. Contohilah Nik Aziz. Perangi Barisan Nasional dengan wang dinar (emas) dan dirham (perak). Panahan strategi itu tepat mengenai rukun kapitalisme iaitulah bank pusat yang mengkhianati rakyat.

Sekadar menggesa kerajaan menghapuskan tol itu bagaikan jenaka. Tahukah Lim Guan Eng, bahawa tol itu nyawa buat CIMB? Tahukah di Pulau Pinang, tolnya ada Touch n' Go? Tahukah Touch n' Go dan CIMB dimiliki oleh adik Najib? Baca ini.

Kenapa di Russia tiada tol dan tempat parkir kereta pula, percuma? Mungkin sepupu saya silap atau pun ada pelajar lain di Russia yang boleh sahkan kenyataan ini?

Kesimpulannya, semua negeri Pakatan Rakyat harus melebarkan perlaksanaan dinar dan dirham.

China dah lama menggalakkan rakyat mereka membeli emas dan perak. Mungkin Malaysia nak jadi seperti China yang memiliki banyak wang kertas Amerika Syarikat. Kemudian berada dalam kebimbangan berikutan kejatuhan nilai wang kertas itu.

Matlamat apakah yang negara kita kejar? Apakah yang ahli ekonomi negara kita belajar di luar negara?

Saturday, September 11, 2010

Jambatan Pulau Pinang Terbakar | Kabel

Jambatan Pulau Pinang


Penang bridge on fire


Penang Bridge power cable on FIRE !!!!! 11 09 2010 10 58am


Power cable fire on Penang bridge causes massive traffic jam


Jambatan Pulau Pinang Terbakar | Kabel
BUTTERWORTH: A 132kV power cable caught fire on the Penang Bridge, causing massive traffic jams on both sides of the bridge.

The 10.40am fire at km1.5 of the island-bound stretch also caused a brief power disruption on the island, especially in the Bayan Lepas area.

As at 11.55am, the bumper-to-bumper crawl had stretched up to 4km on both sides of the bridge. - Power cable fire on Penang bridge causes massive traffic jam

Hanief: Kabel kuasa di Jambatan Pulau Pinang telah terbakar dan mengakibatkan kesesakan sepanjang 4km. Moga selamat semua hendaknya.Show all

Thursday, September 9, 2010

Salam Aidil Fitri Maaf Zahir Batin 1431

Salam Aidil Fitri Maaf Zahir Batin 1431

Malaysia Jatuh 2 Tangga , Dipecut Arab Saudi

KUALA LUMPUR (Sept 9, 2010): Malaysia slipped two notches to the 26th position from 24th previously in the World Economic Forum's Global Competitiveness Report 2010-2011 released today, with higher education, institutions and labour market efficiency among the concerns. - M'sia slips to 26th in global competitiveness



Oil Sheik Throws Away $2mil

Hanief: Negara yang banyak rizab minyaknya akan naik mengalahkan negara lain. Ini fakta. Negara kedua terbesar rizab minyaknya kini ditadbir oleh tentera AS. Negara ketiga terbesar rizab minyaknya kini di ambang peperangan dan negara nombor satu terbesar rizab minyaknya makin stabil kerana setiap tahun jumlah orang mengerjakan haji dan umrah bertambah-tambah dan ekonomi tentulah berkembang pesat.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

HWC 554

Hanief: Teksi pun gua tibai. Asyik sangkut dalam jam saja. Rosak lampu brek. Hahaha... Atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WKA 700

Hanief: Mungkin pakar dari syarikat Proton boleh kemukakan jangka hayat sebenar lampu brek belakang semasa pembelian kereta dibuat. Hahaha... atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

p/s: Lu main highway dengan lampu brek rosak? Serupa nak bunuh orang bai! Lu tau ka?

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WKF 1854 | WLN 6905

Hanief: Kombo? Nak kata apa lagi? Hahaha... kurang kualiti? Atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

BCM 9254

Hanief: Banyak kereta nasional bermasalah lampu breknya atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WHV 2657

Hanief: Tak guna kalau kereta merah macam Ferrari tapi lampu brek tak merah menyala atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

JGL 8385

Hanief: Balik kampung Johor dengan lampu brek rosak bahaya tahu? Atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WLR 1816

Hanief: Mungkin Mahathir tak tahan mata melihat banyak benar kereta nasional bermasalah lampu brek. Sebab itu Waja ini akan diganti dengan model baru. Tapi dengan lampu brek lama? Atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

p/s: Lu ingat gua suka-suka bikin blog? Kalau gua terlanggar kereta lu? Lu nak salahkan gua? Cibai lu lah!

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WPB 3717

Hanief: Dengar cerita Waja akan diganti dengan model baru. Tapi mungkin dengan lampu brek lama agaknya? Atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WJK 4451

Hanief: Perodua pun lampu brek tak menyala? Atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

GAMBAR : Rakyat Makin Miskin

WGD 9120

Hanief: Kereta tempatan naik basi dengan kes lampu brek tidak menyala. Proton beri barang terpakai atau pun kita semua sedang diliwat?

Pos blog ini berharga RM1,000. Jika mahu gambar di atas dipadamkan, sila emel saya bagi mendapatkan butiran akaun bank saya.

Tuesday, September 7, 2010

Konon Rugi RM9 Bilion

KUALA LUMPUR, 4 Sept — Malaysia mencatatkan kerugian bernilai RM9 bilion dari segi sosio ekonomi akibat kemalangan jalan raya sepanjang tahun lepas, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata, menurut statistik Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (Miros), kerugian itu berdasarkan kehilangan nyawa dan kecederaan yang dialami oleh pengguna jalan raya. - Negara rugi RM9b akibat nahas jalan raya - Muhyiddin
Hanief: Tak payah salahkan pengguna jalanraya. Cuba salahkan diri sendiri dahulu. Bagaimana keadaan jalanraya yang tiada tol di Malaysia ini? Teruk bukan? Tenang sekali semasa menggunakan jalanraya yang mantap tidak berlubang.

Sedangkan Lebuhraya DUKE pun ada lubang? Inikan pula jalan biasa. Hahahaha...

Kalau orang atas lesapkan dana, pergi main judi dan salahguna kuasa. Kontraktor bikin jalan goyang telurlah jawabnya.

Bagaimana pula dengan kerosakan lampu isyarat yang amat berleluasa sekarang ini? Hantar emel pun buat bodoh saja. Tapi lokasi di Kuala Lumpur dan Selangor. Bukan di negara termiskin pun.

Dalam filem Collapse yang dibintangi oleh Michael Ruppert, katanya negara yang runtuh (ekonominya) akan menunjukkan tanda-tanda seperti:-
  1. Surat tak sampai atau tak dihantar.

  2. Kapal terbang tak terbang sebab pengawal trafik tak dibayar (jadi mereka tak kerja).

  3. Jambatan dan lebuhraya serta kemudahan asas tidak diperiksa.

  4. Pemeriksaan makanan dan ubat-ubatan tak dijalankan.

  5. Penyelenggaran akan melibatkan pembayaran

  6. Penguatkuasaan undang-undang tidak berfungsi
Lepas semua kemudahan asas ini berfungsi dengan baik barulah cari salah pengguna jalanraya.

p/s: VVIP pun perlukan iringan polis di jalanraya sebab mereka tahu keadaan jalanraya mempu mengancam nyawa mereka.

Malaysia Today Diserang Lagi? Kerana Isu PKFZ ?

Dokumen Hak Milik Kerajaan Malaysia - PKFZ

Hanief: Jumlah rompakan berbilion-bilion memang budaya BN. Cuma saya nak tahu, permintaan kelulusan kabinet untuk rompakan berbilion-bilion ini, semasa di bawah pemerintahan PM mana? Hahahahahaha!
PUTRAJAYA: Former Transport Minister Tun Dr Ling Liong Sik thanked Tun Dr Mahathir Mohamad for his willingness to testify in court in the cheating charge he is facing.

Dr Ling said it was very generous of the former Prime Minister to say that he was ready to be a witness if he was called to take the stand. - Liong Sik thanks Dr M for willing to be a witness
Petikan di atas ini menyatakan ucapan terima kasih suspek PKFZ Tun Dr. Ling Lion Sik kepada Tun Dr. Mahathir, kerana sudi menjadi saksi kes PKFZ.

Persoalannya, kenapa si Tun haprak ini terhegeh-hegeh nak jadi saksi? Oh! Rupa-rupanya, Tun ini telah terasa pedas, setelah termakan cili di kabinet dulu. Hahaha...

Apa itu kes PKFZ? tonton video di bawah:-


Ringkasan Isu PKFZ

p/s: Siapa bikin Melayu, Cina dan India kaya? PKFZ?

Wednesday, September 1, 2010

Ismail Omar Ganti Musa Hassan

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan tidak akan diberi lanjutan kontrak untuk kali ketiga dan jawatannya akan diambil oleh timbalannya, Tan Sri Ismail Omar, berkuatkuasa 13 September ini. - IGP: Ismail Omar ganti Musa Hassan
Hanief: Tonton video di bawah bagi menyaksikan aksi Ismail Omar.


Perhimpunan HINDRAF | Kuil Sri Subramaniam Hindu Batu Caves


Persiapan Polis Pada Pilihanraya Umum Akan Datang

Rahsia Besar Di Sebalik Kehangatan Isu Perkauman

Pada tahun lepas iaitulah 2009, harga minyak telah naik pada ulangtahun kemerdekaan ke-52. Ketika itu tiada isu perkauman ditimbulkan.

Menjelang September 2009, ramai rakyat Malaysia marah dengan kenaikan harga itu.


Harga Minyak Naik RM0.25 Sen | 31 OGOS 2009

Pada tahun 2010, isu perkauman dihangatkan oleh media arus perdana kita. Sangat aneh sekali. Ia dihangatkan menjelang tarikh 31 Ogos 2010, di mana ulangtahun kemerdekaan ke-53 berlangsung.

Pada saya, mungkin ada rahsia besar yang bakal menanti kita semua.

Buat masa ini, apa yang saya tahu, September 2010 merupakan bulan kenaikan harga makanan haiwan ternakan.

Bagi para pembaca yang tahu, saya menjual makanan arnab. Ketahuilah bahawa hari ini, saya akan ke stor pembekal saya bagi mendapatkan makanan arnab yang dinaikkan harganya berkuat-kuasa hari ini (1 September 2010).

Pembekal saya itu juga ada menjual makanan ikan, lembu, kuda, kambing, ayam, burung dan arnab seperti para pembaca sedia maklum.

Mengapa kenaikan harga makanan haiwan ternakan berlaku?

Ia mungkin kerana kenaikan harga minyak yang bakal berlaku lagi sekali.

Ia mungkin disebabkan cuaca sekarang yang menyababkan hasil tani terjejas.

Waima apa pun, akibat dari kenaikan ini tentulah makanan daging-magin akan melambung harganya.

Belanjawan 2011 akan dikeudarakan pada Oktober 2010 ini. Apakah rahsia besar Belanjawan 2011 ini nanti?


Najib Tak Ada Idea Belanjawan 2011


2010 Defisit Belanjawan Meningkat

p/s: Saya dah jadi vegetarian. Anda bila lagi? Hahaha...

Blog Archive