Malaysia : Tong Taik UMNO: Skandal Seks Sultan Selangor Dengan Kavita Kaur ?

Tuesday, March 1, 2011

Skandal Seks Sultan Selangor Dengan Kavita Kaur ?


Sultan baru?
Semua orang tahu bahawa Mohd Khusrin memelihara dan menyokong perzinaan Sultan Selangor dengan Kavita Kaur. Dan untuk menjadikan keadaan lebih teruk, Sultan Selangor ambil jalan mudah dengan keluar bercuti bersama Kavita - Bagaimana Sultan Selangor Memelihara Gundiknya (2011)

Sumber (2008)


Sumber (2006)


Hanief: Apa kata rakyat? Selama ini ada kerabat istana minum arak, bergaduh di disko dan kelab elit serta kes Manohara. Saya dahagakan satu Republik Malaysia, jika kuasa istana yang telah dikurangkan Mahathir ini, makin dicemari dengan kelakuan sumbang mereka sendiri. Paling tidak, kita boleh pulangkan semula semua duit istana kepada rakyat untuk bikin pendidikan percuma buat rakyat jelata.

p/s:
 
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.554309317915681.129352.384039804942634&type=1&l=292d28ea3c

184 comments:

Che Dex

yup....mmg aku sokong hanief, sultan2 ni bnyk menyusahkan rakyat sebnrnya....kasi perabis duit rakyat adelah.....dpt duit free pastu minum arak......

hapuskan sultan, kita angkat kedudukan rakyat

Anonymous

Jika Sultan-Sultan ini tidak berlaku adil dan menyalahguna kuasa maka merekalah yang akan menerima padahnya diakhirat kelak. Jika Sultan-Sultan dan kerabat di raja ini sentiasa fikirkan akhirat maka tidaklah mereka melakukan sesuatu yang boleh menjatuhkan martabat mereka sendiri.
Jika mereka sebagai ketua agama melakukan sesuatu yang bercanggah dengan kehendak agama maka mereka tidak boleh menahan rakyat daripada mengkritik mereka.Jika mereka terasa maka mereka juga kena fikirkan kenapa rakyat boleh kritik atas perbuatan mereka yang menyalahi agama. Allah telah beri mereka amanah tetapi mereka tidak pegang kepada amanah itu. Mereka ada duit dan berkuasa kenapa buat sesuatu yang boleh mendatangkan keresahan, kebencian dan kemarahan rakyat. Jika mereka tidak dihormati atas perbuatan sumbang mereka maka jangan salahkan rakyat yang memandang serong terhadap mereka.
Jika semua Sultan dan kerabat di raja inginkan penghormatan daripada rakyat jalankanlah amanah yang diberi oleh Allah s.w.t. dengan baik nescaya mereka akan dimuliakan oleh semua rakyat. Mereka juga akan dapat rahmat daripada Allah s.w.t.

Anonymous

Pengalaman peribadi.... saya ke JPJ Kg. Jawa untuk urusan JPJlah tentunya. Sambil menunggu giliran saya berjalan-jalan di sekitar kawasan. Saya terserempak dengan orang ramai yang sedang asyik melihat papan kenyataan...Tender Flat kereta rupanya!

Saya joint skali.... terperanjat saya. Tiada nama lain selain Sultan yang tertinggi dalam bidding nombor2 itu.

Mungkin benar, itu hak dia kerana wang dia.... tetapi alangkah lebih baik jika wang itu tidak digunakan untuk tujuan itu....

Sekadar berkongsi TRAGEDI

Anonymous

Insaf lla kpade semua rakya malaysia ye...

Anonymous

drp pemudaumnoampang,

jgn gelojoh beb...jgn percaya bulat2. Kene selidik/siasat. Cuba citer camni kene kat pemimpin pakatan...pun kene siasat dulu ok.

Anonymous

blog ini akan dilaporkan,u watch out!

Anonymous

kalu xnk beraja lagi...nak cuba pakai presiden ke...insyallah akn jadi mcm muammar gaddafi,hosni mubarak...tengok sendiri la..

Anonymous

kalo kita x bleh pelihara institusi beraja,sapa lg nk mnjaga kita,cuba bayangkan jikalau negara kita mnjadi seperti negara singapore,indonesia & yg lain2,agak2nya cmner,adakah kuasa pemerintahanakan still kekal kepada bangsa melayu

Hanief

Bukan senang nak lapor pada Sultan. Kena lalu macam-macam peringkat rasanya.

Kalau nak dibandingkan dengan zaman Nabi S.A.W, jauh beza. Tak perlu sembah ampun atau lalu macam-macam peringkat.

Barulah boleh digelar dengan gelaran pemimpin berjiwa rakyat.

Presiden atau Sultan sama sahaja. Bezanya hanya terletak pada ketakwaannya sahaja.

Kalau zalim pada rakyat itu maknanya tak ikut perintah Allah S.W.T. Maka tiada ketakwaan di situ.

Kalau berfoya-foya dengan duit cukai rakyat itu maknanya tak ikut perintah Allah S.W.T. Maka tiada ketakwaan di situ.

Kalau dicarinya nombor plate bertuah dengan duit cukai rakyat itu maknanya tak ikut perintah Allah S.W.T. Maka tiada ketakwaan di situ.

Takwa itu ikut cakap Tuhan dan tidak pula langgar laranganNya.

Harussani

Astagafirullah Al-Azim...

Tersentuh hatiku.

independent malay

As-Salam anon kat atas,inilah masaalah jika bergantung dgn manusia. Kan Allah yg empunya kita semua,Dialah yg lebih berkuasa untuk menjaga kita. Bukan Raja & Pemerintah yg zalim

Hanief

Islam itu tidak terletak pada Melayu. Ia tidak terletak pada Sultan. Ia terletak pada orang-orang yang melakukan Amal Ma'ruf Nahi Mungkar.

Selagi mana ada orang yang melakukan Amal Ma'ruf Nahi Mungkar, selagi itu umat Islam takkan hilang di dunia.

Kita telah menyaksikan bahawa dahulu kaum Arab menerapkan cara hidup Islam dalam empayar mereka, lalu mereka gemilang. Kemudian bersilih-ganti dengan kaum lain (yang bukan Arab). Hari in isemua serba kebaratan (sekular).

Amal Ma'ruf Nahi Mungkar (sampaikan kebaikan, cegah kemungkaran).

Anonymous

bukti???

Anonymous

Adakan ini citer benar atau rekaan sematamata? Nak tau juga.

Anonymous

Seorang lagi penderhaka

Hanief

Apabila Nabi Musa A.S memberitahu Firaun bahawa adanya Tuhan Yang Maha Esa yang jauh lebih berkuasa. Apakah Nabi Musa A.S derhaka pada Firaun?

Anonymous

fitnah lagi. Tugas hakiki tuan adalah memfitnah?

Hanief

Ayat fitnah tidak hadir dengan tanda tanya.

aMIMIMI

PUKIMAK PUNYA BLOG..BERANI KO HINA SULTAN DGN LAPORAN2 YANG TAK SAH DAN TANPA BUKTI..MAMPOS LAA KO I.S.A TANGKAP..TIDO LOKAP LAA KO MALAM NI HANIEF!!!!!!!

Anonymous

manisnya mulut penulis blog nie... sokong sgt2 kalau empunya blog nie yg mengutuk institusi raja2 kena ISA. bukan tue je... kalau kena pukul n belasah pun lagi bagus, lepas tue buang jauh2 tgh laut biar dia idup aman x beraja.

Sudir

mamat ni tak duduk Malaysia.. tu yang dia berani tulis artikel ni..

Anonymous

buang kerakyatan m`sia je dan tengok mana dia org nak pergi kat negara mana...
patut pada pemerintah......
patuh pada undang-undang.....

kalu dua ayat patut nie tak nak di patuhkan baik keluar je dari malaysia....

baik p tinggal kat mesir,libya,oman dan mana2 negara yang suka buat tunjuk perasaan(boikot kerajaan)

Anonymous

Kat malaysia lagi bagus kalu buat hal tak senonoh gi jumpa Nik Aziz.Nik Aziz boleh cakap Tuhan ampun dio doh...Kesimpulannya sama ada Raja atau Ulamak (kononya) bila berkuasa sama sahaja. Bagi saya contoh satu Negara Islam tulen didunia sekarang ni?

Anonymous

cakap je korang ni pandai..korg (yang menulis blog ni) bagus sgt ke..klu betul sultan dan raja buat salah..bagi bukti..jgn asyik pandai cakap..tadi undang-undang tak tahu...bertaubat la wei..jangan tau buat je...

Hanief

Firaun pernah ugut Nabi Yusuf A.S untuk dipenjarakan sekiranya enggan menganggap dirinya sebagai Tuhan.

Sultan bukan Tuhan.

Milo

Memang BETUI PUNN.. MACAM SULTAN JOHOR TU. GELARAN CHUA SOI LEK YG SAH SAH DALAM VIDEO BEROMEN DAN TAK BERMORAL TAK DITARIK.. CHUA JUI MENG PULAK DI TARIK.. ORG SURUH JAGA AGAMA ISLAM. JANGAN TANAH MELAYU.. DIA PERGI JAGA BAWA KERETA API BUAT APE.. TU BUKAN KERJA SULTAN BAWA KERETAPI .. SULTAN SEKARANG BETOI2 DIBODOHKAN UMNO... YANG AKU RESPECT SULTAN KELANTAN YANG BARU.. SULTAN SEMUA KENA SEDAR.. SULTAN2 NEGARA ARAB TU PUN DAH NAK PUPUS.. TOLONGLAH JANGAN JADI PERKAKAS UMNO..

blogenstarz

Islam tidak juga terletak pada PAS !

!

Anonymous

klo nk mnuduh pown kne la de bukti.besar dosa fitnah 2.kena la datangkan bukti baru nk brcerita.klo nk tduh owg berzina kne datang 4 orang saksi.jangan asyik nk wat hudud tapi hukum smua nk d langgar bila nk fitnah owg.taubat la semntara masih hidup nie....

Altantuya

Yg Hanief letak kat blog dia ni bukan dia yg tulislah. Kn dia siap letak lg link dr mana dia dpt sumber tu..
Klu nk dakwa, dakwalah blog yg Hanief link kan tu.

http://pr.bonology.com/2010/12/how-sultan-of-selangor-protect-his.html

http://thestar.com.my/metro/story.asp?file=/2008/2/28/central/20441632&sec=central

http://nisaladiva.blogspot.com/2006/05/royalties-hoo-haaz.html

MalaysiaKini: http://www.youtube.com/watch?v=L-t49L1QixY

NTV7 & SCTV: http://www.youtube.com/watch?v=KuB812M5SWU

Hanief

Kenapa tak suruh Kavita Kaur bertaubat?

Milo

Tak Kira la.. PAS ke.. UMNO ke.. Tapi Tolong jangan Menyusah Rakyat..SULTAN kalau Boleh jgn diperBODOH UMNO.. tolong lah jangan Tunjukkan berjiwa Rakyat dengan Bawa KeretaApi.. kalau Boleh Tolong RAJA RAJA ni Komen Sikit Bab Harga BArang Naik.. Kes Kerajaan ratah duit rakyat dengan SAMAN EKOR.. Luluskan Judi Bola.. Kes Sekolah Agama Daif.. Baru la Org Respect SULTAN.. ini tak pi tunjuk cara bawa Keretapi.. bab tu bagi kat India Estet pun takpe..

Tapi Gua Respect SULTAN KELANTAn abru ni.. Boleh pegi Masjid.. jemaah, boleh jadi Imam.. macam tu la raja kita Nak..

Anonymous

aku tak faham la kenapa bila orang asyik cakap "kalau sistem beraja tak ada,habislah orang melayu"..yang aku tengok...sama je sekarang..tak ada apa apa beza pon...


btw : saya menyokong sistem republik malaysia.raja raja tidak relevent sekarang ni.Malaysia menuju ke arah Republik.

Liberalis

From taufiq 08-01-2011, 01:54 PM :
http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=200739
Hina Raja nak kena buang negeri atau masuk penjara...Apa cerita yang hina Nabi? Hina Hukum ALLAH? Hina Hudud? Hina Sunnah Nabi? Hina Ulama'? Hina sistem Islam?


Aku setuju dgn komen ni. Seterusnya sila rujuk komen Dr.Asri lak kt link kt bwh(Sori Nep, aku aku tau ko x suke dia,hehe..):

http://news.ratubola.com/others/dr-asri-raja-raja-melayu-bukanlah-nabi-yang-maksum-sehingga

Btul jgk...

kimek

Antara topik2 yg membuat golongan Melayu bodoh lagi bangang meroyan antaranya adalah:

1. Ketuanan Melayu. Hasilnya kroni je yg dapat untung
2. Agama Islam. Hina Islam=Hina Melayu prffghtt...
3. Sistem di Raja. Hina Raja=hina melayu=hina Islam
4. Subsidi. Takde subsidi melayu rebah sbb kena pijak ngan bangsa lain
5. Bahasa Melayu. Kata nak buat PPSMI tapi B. Melayu pun penting gak. So mana satu?
6. sila tambah..

Org sibuk cerita, dia pun nak cerita gak tapi haram tak paham hujung pangkal. Yg tau nak meroyan aje. Last2 takde apa2 pun tindakan. Tak ke sial namanya..

Anonymous

Ok la. Melayu UMNO sembah Sultan, Melayu PR sembah Anwar. sama la tu, cuma individu yang disembah berlainan.

Hanief. ko jangan semua orang bodoh macam penyokong PR. ingat tu.

milo

Salah la.. UMNO sembah Tauke Cina.. dapat Komisen.. Cuba tanya tanah melayu kat malaysia hilang berjuta hektar sape gadai dekat 50Tahun? cuba la tanya Sultan sama.. kut depa tahu la.. atau Umno tak bagi tahu..

Anonymous

Bangang punya blogger. Kau jgn sekali2 hina sultan selangor. Hanya penyokong2 PR saja yang tidak menghormati raja-raja Melayu, sbb dorang semua ikut telunjuk DAPigs.

Anonymous

Apa dah jadi dgn bangsa ku.. yg menghina bangsa sendiri.. malangnya kita... dipersenda org... Sultan bukannya melantik dirinya sendiri menjadi sultan dan juga pemimpin.. semuanya urusan Allah SWT.. telah ditentukan oleh Nya sebagai bangsa apa kita dilahirkan supaya kita dpt berkenal2 dan mempelajari ketamadunan sesuatu bangsa itu.. bukanya dgn menghina bangsa sendiri, menghina sultan sendiri dan negara sendiri.. jika menjadi republik pun akan ada seorang president... dan kuasanya juga lebih jauh tingginya dari sultan di malaysia... bangga dan bersyukurlah dgn rahmat Allah.. kuasa Allah tiada batasan.. jika Allah mahukan pakatan pembangkang menjadi pemerintah hari ini... cuma dgn "Kun Fayakun".. tetapi tentu ada sebabnya kenapa Allah tidak menjadikan Anwar PM malaysia, walaupun dulu sebelah kakinya sudah berada di sana....

Anonymous

aku rasa nak muntah tgk SB2 yg dok komen dalam ni.

demokrasi ape ceni? bebas bersuara ape ceni? ptuih.

geli aku.

kimek

Hahaha...betul tak aku cakap..??

Zakir

Kepada blogger yang terlibat. berhati2 dengan statement anda. Apa yang anda post adalah tanggungjawab anda sepenuhnya, samada ia fakta atau fitnah. Ingat, tersilap langkah, buruk padahnya. Banyak contoh blogger disaman dek kerana fitnah yang mereka tabur, samada sedar atau tidak. Jangan kerana perasaan benci, memakan diri sendiri. Berfikiran waraslah sedikit.

Anonymous

Harap saudara memahami apa itu demokrasi... jgn ikut demokrasi acuan barat.. ikut demokrasi acuan kita sendiri.. kebebasan tetapi terikat dgn nilai moral, agama dan adat... kebebasan dan demokrasi cara barat boleh apa sahaja.. gay.. kahwin sesama jantina, mencarut, terpekik terlolong, kerana mereka tidak terikat dgn agama.. tetapi kita ada batasan agama dan moral... bebas bersuara bukan bermakna bebas nak maki hamun org, bebas bercakap tetapi tidak menggangu hak peribadi org lain... kalau tak suka cara demokrasi Malaysia... rasa tak sesuai..pilihlah negara yg tuan2 suka.. itu hak demokrasi tuan2..

kimek

Semua yg komen dalam ni bodoh lagi bangang. Baca la betul2 post Hanief ni kasik habis sengall...Kan semua tu link to the other blog, news & youtube which is the correct facts. Tang mana komen si Hanief yg buat korang rasa dia kena ISA? Now baca balik komen semua tu sape yg kaki meroyan. Apa orang Melayu sekarang ni memang fail konsep pemahaman ke? Sedihnya...

Anonymous

Ada aku dengar orang cakap (tak tau betoi ke tak) yg sultan di Perak tu juga kaki tonggang. Kalau betoi, kenapa si Harussani diankan diri ja.

Anonymous

kita manusia dikurniakan akal jika dibandingkan haiwan.dengan itu fikirkan sebaik baik kurnian Allah.jgn buat kenyataan tanpa gunakan akal.tidak dinafikan kerajaan sekarang ada membuat perkara yang baik untuk rakyat dan perancangan sangat baik.MALANGNYA impletasi lebih kepada menguntungkan kroni.dan banyak perkara2 yang tidak baik iaitu rasuah,ketirisan duit projekyang memberi kesan jangkamasa panjang.ciri-ciri pemimpin juga penting untuk memerintah negara kita.Sama-sama kita lihat ciri2 pemimpin umno baik @ tidak.kaki minum, kaki perempuan, pembuat fitnah, pembunuh..sama-sama fikir k .tq

Anonymous

hanief babi pengkianat negara, moga2 cepat mampus...

Anonymous

Apa salahnya Hanief digelar pengkhianat?Setakat copy paste link orang untuk anda baca dikatakan pengkhianat?Bodoh tahap gaban mu ni.....
Pengkhianat macam pemimpin kamu le.....perasuah.perogol,pembunuh,penipu,menghina Allah/Rasul/Sunah/Islam,hukum hakam Isalam dipermainkan.
Sedihnya ramai orang bodoh diMalaysia ni.Bodoh kerana tolak Islam.

Anonymous

hm xtaula ceta ni b2l ka x....pa pon kesimpulannya raja2 yang ada kt m'sia sebolehnya menjaga adab n tingkhlaku bgi mengelkkn msyrkt luar sana memandg serong terhdp institusi beraja..

Anonymous

banyak hang Tuah dari dari Hang Jebat...kipas kuat ni...hmmm setau aku dulu di rusia ada sejarah pemrintahan sistem beraja..akhirnya digulingkan oleh lenin kerana masalah yang hampir sama berlaku pada sistem beraja hari ini...lihat rusia sekarang.. apa dah jadi...aman..damai..maju jugak.....

kayMuhammad

saya cikgu.. selalu jugak jumpa budak yg spesis bangang yang tahap tertingg, keras kepala dan tak buleh diajar..banyak dah usaha.. tp diaorg ni mmg jenis yg bodoh tegar.. so, sy abaikan shj orang yg tak mau tolong diri sendiri ni.. --> kesimpulan: baikan aja anjing yang menyalak bukit.. kita pon sama bangang if kita lawan..
kpd tuan tanah : teruskan usaha.. sy doakan diberikan olehNya yang terbaik InsyaAllah..

Anonymous

hahah.....bagi yg tau cite ni mmg dah lame tau just malas nk heboh2, apa2 pun jika kita negara yg mendaulatkan Islam, keadilan sepatutnya ditegakkan

Anonymous

pasal sultan nie mmg dah lama aku bangkang masih ader kat malaysia nie....
kenapa kalo sembahyang jumaat time doa mesti ada skali doa utk sultan@raja???

Anonymous

blog anjing

Hanief

Hahahaha... seekor lipas dengan egonya.

Hussin Kamdol

Puak haprak ni dah takda keja lain. Nasihat aku, nak berpolitik, berpolitiklah.. Tapi jgn nak babitkan sultan. Aku rasa korang ni semua tak tahu pasal rukun negara kut.

Anonymous

hanief, kenyataan ko amat bahaya. aku x tau apa maksud ko, tp tuduhan ko tanpa bukti adalah fitnah. kalau ko x kemukakan bukti selepas ini, aku pasti ko akan makan nasik dlm lokap. ko suka sgt dgn apa yg berlaku di mesir, libya? aku rasa ko hanya sebarkan propaganda kononnya ko ni islamik, entah2 ejen yahudi. org yahudi baca quran, bukan untuk beriman dgnnya, tp utk mencari kelemahan penganut islam. ko di pihak mana hanief?

PAPA GOMO

ntah apa apa lah lu ni hanief...nama macam islam tapi otak sebiji macam Yahudi.... elok di sembelih dan di bunuh je bro....senang kerja dan aman negara.

Anonymous

Lagi sekor barua anwar.Dah berapa juta anwar bayar mamat bingai ni

Anonymous

alah senang je nief...dalam malaysia ni raja dan sultan diperlukan untuk 'mengimbangi' dan 'meneutralisasi' rakyat dan kerajaan...raja dan sultan tak boleh berpihak pada mana2 parti politik...raja dan sultan kena adil dan saksama kepada semua jelata tak kira agama, bangsa dan ideologi...CUMA ada 'the big durian' yang tersasul contoh: http://en.wikipedia.org/wiki/Iskandar_of_Johor dan http://en.wikipedia.org/wiki/Tunku_Ibrahim_Ismail juga http://en.wikipedia.org/wiki/Tunku_Ismail jadi kita tak mboh jenis2 macam ni...bagi aku sultan yang patut dicontohi ialah SULTAN KELANTAN V Tuanku Muhammad Faris Petra...seorang imam, merendah diri dan begitu dekat dgn rakyat..

Anonymous

aku nk tnya korg..sapa yg bukak negari2 kt malaysia dulu ni kalau bukan sultan?knpa korg x menghargai jasa2 sultan..dulu sultanla yg bertindak mengembangka ajaran islam ke segenap nusantara?nape korg bodoh sgt menghina sultan?apa jasa korg dlm membangunkan negara selain drp caci maki, fitnah mengejek..sedar2la wahai bangsaku..jgnla ikut spt negara lain yg jd negara republik..negara2 tu semua ikut telunjuk dajal(usa)..sekrg kita boleh tgk apa yg berlaku kt mesir, turki, indonesia..disebabkn berkiblatkan republik amerika kekayaan negara mereka tdak dibahagikan sama rata..hasilnya rakyat berdemonstrasi..bila kita ikut meminjam dr imf secara automatik sistem kewangan kita ditentukan oleh mereka..jadinya kekayaan negara dikaut oleh nugara dajal usa..

Anonymous

ini olang bodoh.hina sultan,mak bapak x ajaq..org hina sultan ni sama dwengan mak bapak dia yg bodoh macam anjing dan babi,
daulat tuanku......sayang sultan,bodoh punya olang........kasi santau angin baru taw

Anonymous

sapa hina sultan aku hack blogger ni.aku budaik it programmer
aku akan cuba sedaya upaya hack blogger ni

Anonymous

Memang pepatah ada mengatakan "Raja adil raja kusembah, raja zalim raja kutentang" tapi perlu diingat Daulat raja dan fungsinya.Raja adalah sebagai Ulul Amri dan kita Wajib mentaatinya. Kalau raja buat salah kerna ia adalah seorang manusia juga dan kita wajib bersuara untuk menasihati bukan menentang.Sistem beraja sangat penting bagi sesebuah negara dan kuasa dan kepentingan raja itu sendiri. Thailand adalah salah satu negara yang masih ada Raja.Dan rakyatnya sangat menghormati dan mentaati rajanya sehinggakan ada warga Australia yang menulis keburukan raja mereka rakyat Thailand membantah dan menyarankan agar penulis itu di hukum bunuh. Semasa konfrantasi rakyat menentang pemerintan perdana menteri mereka tiada apa yang boleh di buat selain menteri2 kabinetnya menyembahkan agar Raja turut campur kerna pada masa itu Rakyat hanya mendengar titah raja.sedangkan negara bukan islam sangat menyanjungi dan metaati raja apatah lagi kita sebuah negara islam.Fikir-fikirkanlah.

anakkedah

kadang manusia pandai bercakap tp reality xde ,pandai menterjemah al quran dan hadis utk kepentingan politik padahal tidak phm maksud yg sebenar.............................

aku pernah duduk di negara luar...............pengalaman aku sendiri. aku bersyukur kerana aku di lahirkan di malaysia yg aman damai.............................

Anonymous

Milo...2 -3 hari lagi ko tak boleh nak chat dah..polis akan sampai ke rumah ko...boleh la jadi mcm Bang brahem...

Anonymous

utk aq sultan xd perlu kn pun. kalo ada pun boneka krajaan. n aq still xfaham, ape tugas sultan as KETUA AGAMA ISLAM? bini pun ada yg xb'tudung. nk jga hak owg melayu? ape yg ada in owg melayu nih? p'huni pusat serenti? rempit?
open up ur mind la people. bukti bangsa melayu nih unik tgk dkt feedback blog ni pun da cukup. it really funny see how u all defend the sultan. g tgk p'belanjaan sultan yg rakyat tampung. takat nk jdi ketua agama islam n pembela melayu, baek korg lantik aq. rm100 jew aq charge bulan2..
nk ckp pasal islam? aq bleh bgi. dlm islam xade pun istilah2 sultan nih. nk sembah2 ampun ape? ingat father kew bleh ampun2 dosa.
n now sila hentam aq. melayu~~

Anonymous

ko nampak suma masalah ni sebab majoriti sini melayu... kalau ko duk kat negara lain, ada ke ko ckap mcm ni? da tentu2 ko nampak byk masalah dari kaum majoriti... cakap kena pakai akal... si budak anip ni plak mmg dilahirkan cacat x berakal... x payah la layan dia...repot polis jer senang... kalau mak bapak dia baca ni pon mesti kena penampar dak anip ni... xtau la kot mak bapak dia pon bodoh sokong dia ataupun dia ni mmg anak pungut yg xtau bsyukur atas apa yg dia terima selama ni... hehehe... sian anip ni...

Anonymous

Korang semua cakap sultan tidak perlu , tetapi selepas korang semua kehilangan Sultan , baru korang tahu bagaimana pemerintahan puak puak DAP?
Seperti di Singapura , pernahkan anda dengan seruan Azan di luar masjid .Tidak , kerana kerajaan mereka melarang setiap masjid untuk Azan dengan kuat . Janganlah kamu semua termakan dengan pujukan atau ganjaran . Jadi ingatlah , Ketuanan Melayu perlu ada di Malaysia .

Anonymous

Lancaulah lu orang belajar sekolah pun X reti bahasa. cakap pasai islam pandai. tapi amalannya tak di teliti... yang puak pas salah umno. yang puak umno salah pas. yang sorang nak buang sultan yang sorang menyokong... launcaulah. kalau perang kat malaysia ni ... apa lu orang mau bikin mau lari mana ? bangsa lain dok tgk saja lu orng gaduh pasai sultan... pasai pemerentah ...pirah pundek launcau. cibai. akai ada ka ?

Anonymous

pukimak lu nak hina sultan johor...... agak2 ar bhai.... nak bawak ketapi ke basikal suka ati dia ar... x kacau hidup lu pon ok....... lu hidup diam2,,, jangan sebarang ckp mat.... ini bukan kat blog ni.... ni kat mamat atas,,,,,, watch out

Anonymous

Kalau ye la betul temberang ko ni hanief, sekurang-kurangnya ia membuktikan sesuatu yang sangat penting: SULTAN KITA TAK GAY!!! Mcm org yang disyaki tertinggal air mani dalam jubo bekas pekerja dia tuuu....

Setahu pemimpin GAY adalah HARAM untuk memimpin negara Islam, betui tak?

Anonymous

aku rasa hanief bukan orang melayu...

Kungkut

Kavita Kaur orang Melayu.

Anonymous

aku rasa perangai si hanief ni macam mak bapak dia juga kot ya lah anak h...m la katakan ...

Anonymous

org keja hotel lagi tau pasal raja2 nie..
baik dari makan, ngan sapa dia datang & air kesukaan..setiap org mesti ada kisah dia, tips dia lak ikut mood..belum lagi suku sakan dia lak..kadang2 yg nie la paling sial!

Anonymous

sultanah kavita, kalu ada anak aku ingat lebih dari 10 tahun umur dia.

Anonymous

mcm haram je gambar kat atas.... bodoh

Anonymous

ABANG HANIEF, KITA MACAM AWAK JUGAK, TAK SUKA SULTAN SEKARANG. TAPI KITA SUKA AWAK JADI SULTAN ATAU AGUNG...kah..kah...

Anonymous

AGAKNYA KALAU ABANG HANIEF JADI SULTAN ATAU AGONG, MESTI BERATUS GUNDIK ABANG SEBAB ABANG HANIEF NI BERANI BUKAN MAIN LAGI...BARU JADI BLOGGER TAK BERLESEN DAH BUKAN MAIN HEBAT LAGI...BRAVO..ABANG HANIEF...kah..kah..kah...

Anonymous

Abang Hanief sayang, kalau abang Hanief tak nak jadi Sultan, jadi Presiden Republik jadilah. Ina nak jadi isteri abang sebab baru hari pertama jadi isteri abang, mesti abang kena racun punya..Ina bolot semua harta abang...hi..hi.hi...muah..cabul betul mulut abang Hanief ni..mesti suka cabul orang..aww..

PutraRocker

Islam is the way of life

hamba ALLAH

saya nak tanya...mengikut perlembagaan..sesuatu akta yg digubal di dewan rakyat hanya akan dijadikan undang2 bila akta tersebut di tandatangani oleh yg dipertuan AGong...jika yg di pertuan agong tidak bersetuju dengan akta tersebut.akta tersebut hendaklah digubal kembali di dewan rakyat sampai yg di pertuan agong bersetuju dengan akta tersebut...jika yg dipertuan agong tidak jugak tanda tangan or setuju dengan akta tersebut maka sesuatu akta itu tidak akan menjadi undang2..tetapi apa yg saya tahu sekarang,jika sesuatu akta digubal di dewan rakyat jika yg di pertuan agong tidak menandatangani akta tersebut selama 14 hari akta tersebut tetap akan menjadi undang2...jd..disini,saya ingin bertanya siapakah yg telah mengurangkan kuasa yg dipertuan agong kita dlm meluluskan sesuatu akta sebelum ia menjadi undang2 negara kita???

Anonymous

KEPADA PENDEKAR2 melayu baca balik sejarah melayu melaka kenapa empayar melaka runtuh?
Runtuh kerajaan melaka kerna terdapat kaki bodek,kaki kipas sultan antara tokohnya SI KITUL, sejong emas,harta bertimbun-timbun itulah kegilaan mereka,asal bodek sultan dapat harta,masalah rakyat ditepikan.
bila rakyat suarakan pendapat maka bersegeralah kaki wa ampu sanasini nak tutup masalah segera hukum mereka sebagai penderhaka buang negeri bunuh.
jadi kita wajib menjadi agen menyedarkan sultan2 melayu,jaga peribadi mereka , berusaha dekati rakyat tak perlu dihampar karpet low profile supaya sultan berasa dekat dihati rakyat selami masalah rakyat dlm hal ni tahniah sultan kelantan baru ni berjiwa rakyat.
Kuasa sultan pelindung islam dan melayu rjuk perlembagaan malaysia dan negeri2,tetapi adakah sultan menepati apa dikatakan pemerintah dlm islam? jwpan tidak,
SULTAN PERLU DITEGUR BUKAN DISENYAP BEGITU SAHAJA,SAYA SOKONG 100% USAHA SAUDARA HANIF

malaysiabaru.com

malaysiabaru.com said,

BERI PELUANG UNTUK ANAK MUDA LUAHKAN PERASAAN.


apa nak takut bukannya anak muda malaysia ada telor macam pemuda egypt tunisia libya bahrain ... sangup serah nyawa nak jatuhkan empayar...

di sini,

bila SULTAN sebut daulat jer... bertempiaran lari anak muda melayu terberak cirit birit tepi jalan ....masuk bawak tempurung

anak muda melayu dengan minda sebini akan duduk dalam hutan di pedalaman felda yang takde air eleltrik sampai qiamat ...

petikan
www.malaysiabaru.com

Anonymous

korang ni semua sama je.. baik A baik B cakap meletup habuk pon tadak.. bull***t!

Anonymous

hahahahaha.padan muka anak haram ni dah kena tangkap.aku la yg buat report.:-)


-budak penang-

Anonymous

ko laa pemusnah agama islam wahai budak penang....

Anonymous

btl. kebodohan melayu t'serlah.
aq lgi suka jdi cina.
melayu bodoh, ape yg ada dkt melayu?
takat sultan? tapi xmaju2.
xreti b'dikari. ank luar nikah, mat dadah, mat rempit. tu jew yg dpt kuasai. fuck! o0o

Anonymous

kalo malaysia dah xder sultan.. abis la negara jadi cam singapore... ko xbelajr sejarah n ko anggap ilmu agama diri ko tinggi.... soal agama ko jangn nak main2... nak berpolitik terpulang tp kene pandai2 nak sentuh isu...jangn ikut suka ko nak utarakan isu sensitif tanpa fakta n bukti

Anonymous

.... kalau terjadi apa apa kat hanief. apa yg aku takutkan ialah bala bencana akan berlaku seperti di Tunisia dan Mesir....

Ingat ! Kerajaan yg berkuasa jangan terlalu takabbur !!!

Anonymous

Aku nak ingatkan ... bahawa penyokong PR dah melebihi 30% jumlah penduduk Malaysia. Cuba kira berapa jumlah penyokong PR. Pelajar2 universiti pun dah lebih 50% membenci (bersebab) Kerajaan memerintah.

Api dalam sekam dah lama membara!
Jangan menyemarakkan lagi kemarahan rakyat.

Boleh jadi dengan penahanan Hanief ini akan menyebabkan api dalam sekam akan terus panas dan membakar!

Macam macam kemungkinan boleh berlaku bila rakyat dah sangat marah !

NeverJudge

Nak berkongsi ilmu yg saya baca dr buku khutbah Rasulullah, ada pada satu masa Nabi berkhutbah mengenai pemimpin yg dibenci dan disayang. Uqbah bin Amir menceritakan bahawa Rasulullah pernah berkata: "apakah kalian mahu saya menceritakan cerita pemimpin yg baik dan yg buruk?"

Mereka menjawab,"kami mahu mendengarnya wahai Rasulullah,"

Nabi menyambung, "Pemimpin yg baikialah yg paling baik bagi kalian. Dia adalah pemimpin yg kalian sayangi dan dia juga sgt mengasihi kalian. kamu berdoa kepada Allah bagi pemimpin ini dan dia juga mendoakan kamu."

"Pemimpin yg jahat ialah pemimpin yang pling buruk bg kamu. Dia ini sgt dibenci dan dia juga membenci kalian. kamu berdoa kepada Allah agar dia mendapat balasan dan dia juga mendoakan kecelakaan kalian."

"Para sahabat bertanya, "Apakah kami boleh memerangi pemimpin2 yg keji ini Rasulullah?"

Rasulullah menjawab, "Tidak, biarkan mereka selagi mereka mesih berpuasa dan bersolat."

Khaibar2 Ya Yahudd

Teruskan perjuangan, ya Hanief...suka sy ingatkan, kita ni bila tolong agama ALLAH, ALLAH akan mudahkan segalanya, biarlah apa mreka nak kata... Orang yahudi takut pada org yg berperang sehingga bmati2an, kerana beruntungnya org mukmin yg berjuang..bila mati, syahid...bila xmati ttp dgn pjuangan, sy salute pjuangan anak muda ni...bg mreka yg menghalang org2 yg mperjuangkan agama, tunggulah saatnya nti, akan diazab, padan muka..wpun dia ditahan, dia xkan apa2..klu pun dia pg menghadap illahi dgn keadaannya yg dikecam msa dlm thnn, sungguh..dialah antara pencanang revolusi Islam d Malaysia...moga jiwanya yg terbakar dalam pjuangan berjangkit pada jiwa2 anak muda yg sedar..yg xsedar diri tu, jaga solatlah dulu, yee...sy benci pada org yg suka membebel..xtntu pasal, lebih pntingkan bangsa berbanding agama..raja klu mgkat pun, xkan jadi emas dalam kubur...ttp berulat.. sama je kita ni, asal dari tanah, balik nanti pun jadi tanah..xkan jadi emas punyeeee...

Anonymous

Insya Allah mungkin ada kejutan besar rakyat Malaysia tak lama lagi.

Peristiwa yg tak pernah kita bayangkan mungkin berlaku.

Bersedialah kamu wahai UMNO dan juga penyokongnya.
Bersedia kamu juga pembangkang (PR)

BN mungkin bersedia untuk kehilangan kuasa.
PR mungkin bersedia untuk mendapat kuasa.
Segalanya mungkin. Segalanya mungkin.

Mungkin dengan sebab terpencil ini akan merubah segalanya.

Mungkin dengan sebab terpencil ini akan merubah segalanya.

Kerajaan yg sedang berkuasa! Jangan ambil mudah perkara perkara sebegini !

Anonymous

sebaik-baik pemimpin adalah seperti ini.....

http://www.iluvislam.com/inspirasi/tokoh/1794-sultan-muhammad-al-fateh.html

-----highlight time nak pilih imam dalam citer----

Kerna Kebenaran & KeAdilan

Tenang, cekal dan cerah fikiran.

Kamu di jalan benar!

Akan cuba banjiri udara untuk sokongan!

dir

utk anon yg cakap kalu sultan xde ,sape nk jaga rakyat...huh...lupakan je la...cube sape2 bawak bukti yg tunjuk sultan2 menderita mase zaman penjajah jepon o british dulu?brapa kerat je yg betul2 bela rakyat...bukan sume....jgn la setia membabi buta cam babi....xde pekdah nye kat korang pon...ad ke bangga sultan bole drive keta api...rakyat lg bangga kalu sultan bole stop penyelewengan ngan rasuah...huh...

Anonymous

orang macam ni pun ada juga. kerana mulut badan binasa.Daulat Tuanku!

Anonymous

kepada budak penang..syabas sbb anda telah menambahkan lagi dosa dan kalau anda bukan islam anda telah menambahkan lagi bahan bakar api neraka..

jadi mcm mesir ke..tunisia ke..libya ke..bgsla..dpt satu dunia btol2 tau knapa rakyat xnak pemerintah yg sedia ada..dpt satu dunia tau ape yg dilakukan oleh pemerintah negara islam..

memperjuangkan bangsa sbg contoh bangsa melayu sama seperti puak athies yg xberagama..tp memperjuangkn islam sama spt nabi s.a.w memperjuangkan agama beliau tanpa mengira kaum..

lantak la ko bangsa melayu, cina, india, kalau dah islam, msti tegakkan agama melebihi bnda lain..mmg btol xleh maki sultan..tapi kalau pemimpin pun ade buat salah, perlu la ditegur..

pasal hanip ni, ape yg dia buat is post link pasal cite sultan ni je..if korg nk suh dia bertaubat kononnye, knapa x tgk dr skop lg besar..jgn slidik hanip ni, slidik ape yg dia post..kalau rakyat dipenjarakan dgn kesalahan yg dibuat..pemimpin juga perlu dterima hukuman if bersalah..

byk skarang kes2 yg melibatkan pemimpim je xleh nk tunjuk bukti, so camner nk bg bukti??byk yg dah terbukti pn still xde pape tindakan..ape nk buat?bersuara pn kne tgkp..

SESTER

hanief....best tak duk lokap? Macam dog food ada?

Anonymous

SULTAN bukan TUHAN!! aku rela derhaka pada sultan dari derhaka pada ALLAH!! Allahu Akbar!!

sultan ade ke takde, same je. da la abiskan duit rakyat. pastu claim cam bagus. hapuskan sistem beraja!! bia sultan-sultan n kerabat dorang keje. tengok ape rasa dorang cari rexki cam rakyat bawahan. tao nak pakai duit free je. ceh!!

Anonymous

salam sahabat, Syurga @ Neraka bukan kita yang tentukan penghuninya.. Dengan Redho Allah SWT sahaja kita ditentukan tempatnya. Bergiat dalam politik tidak wajib hukumnya tapi di zaman Rasullulah SAW ada siasah dan itu caranya yang patut kita contohi. Seorang muslim tidak akan melukakan hati seorang muslim yang lain kerana kita adalah bersaudara. Taat pada pemerintah selagi mana pemerintah itu melaksanakan tanggungjawabnya mengikut syariat dan tidak merugikan ummah adalah suruhannya. Nasihat ana, jangan tabur fitnah & jangan melukakan ummah..

Larry Jay

Kamu semua kat atas ni napa nak kondem blogger. Kamu semua ni tak cukup matang..terlalu ber-emosi & macam katak di bawah tempurung. Bila yang benar di-bongkar..kamu semua terloncat-loncat macam kera atau babi terkena sumpitan kat dubur & dah hilang waras!!! Kenyataan tetap kenyataan & tidak boleh di-nafikan. Manusia yang tak boleh menerima kenyataan ialah orang yang kurang upaya berfikir secara logikal & rasional. Kandungan blogger ni benar & saya mencabar secara ikhlas jika pihak istana boleh mengangkat sumpah kat mana-mana masjid ber-depan kitab al-Quran bahawa apa yang di-tulis oleh blogger ni tak benar & tak wujud!!

Anonymous

taat pemerintah..ok..dlm konteks malaysia sebagai satu negara islam..jgn pula ckp isteri kepada mana2 pemimpim yang xbertudung tu menurut syariat n ajaran junjungan besar nabi s.a.w..

kalau benda dah jelas..jgn kita nk ckp "ala..jgn tuduh mcm2..kita doakan agar mereka dibukakan pintu hidayah"

y not tros amek yg betul2 islamic??knapa nak suruh org yg mengkritik tu bertaubat sementara masih idup kalau ade pemimpin kita yg korg belum suruh bertaubat lg?benda da jelas dan nyata..

korang bole doa utk mereka berubah..adakah mereka mau berubah setelah mendapat segala duniawi?xyah soal dorg..soal diri sndiri..

pasal tidak melukakan ummah tu..refer balek kes minyak naik..atau mcm2 lg bnda yg berjela2 lg mls nk sebut..adakah ummah happy?MRT 50bilion smpai..dah xde tpt nk tabur duit ke smpai 50b utk MRT?rakyat2 yg len cane?

a k h n a d i y ^ 47

ramai sangat cakap pasal SIngapore ni.. wey UMNGOK Bodoh2 sekalian.. sebab itu la ko kena kaji sejarah.. Singapura tu dulu Malaysia ko tau x ? Tanah Melayu + Singapura = MalaySia. Tapi sebab lemahnya kepimpinan Tunku Abdul Rahman bapak kemerdekaan, rusuhan kecil kat Singapura yg dirancang Lee Kuan Yew terus dilepaskan Singapura kepada LKY dgn hanya menghantar sepucuk surat dari UK. Kita hilang Singapura sebab UMNGOK. Sebab tu ko kena kaji sejarah. Kat dlm buku Teks sejarah mana ada cerita benda ni bodoh. Apsal TUnku Abdul Rahman Lemah beb? sebab dia ni bukan pejuang kemerdekaan yg menentang British.. dia ni Pegawai British yg disenangi oleh British. British nak merdekakan malaysia bagi lah kat org yg boleh di'puppet'kan..

Blooger Maniac

Semoga Blogger Hanief kembali ke jalan yang benar..Jangan sangka tulah diraja telah hilang.. :)

Anonymous

ape tula2?ko ingat ka;au krabat buat maksiat daulat dia hebat?desultan tu rakyat yang pilih bukan ida terus jadik sultan..pas dia jadi sultan di wariskan kesultanan pada kerabat dan kroninya...sebenarnya istilah sultan x wujud..yang wujud adalah khalifah...sebagai contoh arab saudu satu2 nya nama negara yang menggunakan nama orang ebab saudi ni dari keturunan bani saud yang ditaja amerika untuk merampas tanah arab..asalnya tanah arab ni di pimpin oleh kerajaan berkhalifah...tapi kerana kuasa dan semangat assabiah yang tinggi...maka sal saud telah meminta batuan amerika dan yahudi melancarkan perang saudara...dan selepas itu al saud menjadi sultan dan mentadbir negara arab dan mewariskan pada anak2 anaknya...sebenarnya tabah arab xder nama...nama sebenarnya adalah bakkah (tanah yang di berkati...di sebabkan didunia ni orang mengenali mekah dengan orang arab jadi la ia tanah arab..namun sesudah al saud merampas tanah arab dari pimpinan kerajaan khilafah islam...maka dunia menamakan tanah arab sebagai arab saudi atau saudi arabia sempena nama sultan pertama negara arab iaitu al saud..

Anonymous

banyak betul melayu2 bangang tak sedar2 kena bodoh dgn umno. sultan tu ada bagi korang gaji sebab puja, sembah, hina diri sendiri (patik pacal yg hina), ada ke ayat dalam quran kata sultan ni dilantik allah? ada sultan nk komen pasal minyak naik, barang naik, pembaziran beli kapal selam, buat menara bodoh 100 tingkat? ada? ada? bodoh.. aku bayar cukai bukan utk buat benda2 bodoh ni. bukak la mata melayu. jangan pikir sedap kena pegang konek dgn china doll boleh tak? kuat main bohsia, mmg jadi bebal la kepala otak.

Anonymous

alah bro...lu orang nak gadoh2 pown wat apa...??
bukan kita yang boleh menilai sultan...bukan kita yang menentukan segalanya....
mungkin di dunia mereka sgt mulia...sapa tahu di akhirat kelak...??
kehidupan yang kekal pon di sana bukan...??
mungkin di dunia kita dizalimi...tapi di sana..??
mana kita tahu perjalanan seterusnya ini...
diberi akal,maka seimbangkanlah yg mana baik dan yang mana buruk...kalo nak kata itu salah ini salah...manusia yg bikin undang2..manusia juga yg menjahanamkan undang2...so...??
sebagai contoh..
ada dalam Quran mengatakan hukuman jual dadah itu hukum bunuh...?? ada mana2 hadis menerangkan hukum bawa dadah itu bunuh...??
sekiranya nyawa diambil di dunia oleh undang2 yang kejam...maka tuntutlah di akhirat kelak...
ikut turutan nafsu binasa...selaraskanlah akal dan nafsu supaya dapat keseimbangan yang baik...wasalam...

Anonymous

Cerita Hanief ni ada kemunginan BESAR ada benarnya, jika tidak kenapa pihak-pihak tertentu pergi gelidah rumahnya. Anda pun faham siapa yang AMAT TAKUT atas pendedahan yang dibuat Hanief ini. Dalam khutbah Jumaat di doakan tapi pada hal sebenar mereka yang di doakan ini lain pulak citarasanya.Carilah yang halal, ingat hidup hanya sekali

Anonymous

Aku dah dengar cerita yang Hanief utarakan ni dah lama, apa boleh buat Raja-raja punya taste dah macam tu. Raja-raja cari yang cantik mcm Manohara, mana ada Raja yang isterinya berpelajaran. Raja yang dulunya Hakim pun kaki MA..K. Tanya Mufti pengampu dia.Anda kenal kan sapa Sultan tu? Ada lgi satu sultan yang ada anak luar nikah masa Sultan tu dulu jadi Agong hingga Sultan tu terpaksa selesai di luar mahkamah , ingat Sultan Negeri mana tu? Sama juga ada penyanyi yang di tangkap BASAH dengan Pak Menteri tapi dibebaskan oleh MBnya. Atas jasa MB tu skrg, MB tu pun dah jadi Pengerusi GLC. Anda kenalkan sapa dia MB tu dan PAK menteri tu? Cerita ni berlaku di satu bandar pantai dekat Selat Melaka? Anda teka anda cari sendiri ya, boleh.

Anonymous

bodoh. ade gak juak2 umnobn yg percaya pada tulah sultan.. daulat sultan..

SULTAN ADELA MANUSIA.. BODOH LA KAMO SUME!!

ALLAH pencipta semua makhluk. tuk ap takut pada sultan? BODOH!! baik takut pada ALLAH!! BODOH PUNYE UMNOBN!!

Lady J

link yg takde langsung tunjuk bukti kukuh tentang "skandal sultan dgn kavita", semuanya hearsay, dan siap ada gambar photoshop konon tun dr mahathir dgn kavita, when in fact gambar di bawah yg betul

http://cache.daylife.com/imageserve/0cZq3Bc8r51ve/610x.jpg

n u expect people to believe this crap?

Anonymous

bangang punya blog~~~ dok copy paste dari blog org lain lepaih tu dok sebar fitnah~~~ macam sial~~~ akai takdak ka~~~ dok cita pasai nabi la, al quran la, undang² islam la, hakikatnya fitnah semata²~~~ kalo nak edit gambaq pakai photoshop pun agak² la~~~ jangan tunjukkan hasil diri tu bangang sangat macam ko~~~

Anonymous

sultan bukan tuhan... korang yang kat sini pun bukannya tuhan.. syurga neraka sapa masuk tu pun tuhan je yg tau.. tapi patut ke nak tegakkan islam dgn bergaduh sesama islam ? gaduh melayu dgn melayu.. eeeee.. tak malu punya bangsa

Anonymous

Sembah Allah lebih bagus dari sembah manusia (terutama yang jahil bab2 agama).

Anonymous

jgn terlampau taksub sgt wahai si blogger...otak ko buley jdik giler nnt asyik smue org buat salah ko je la yg btoi..xdinafikanla pe yg ko ckp tu btol zaman Nabi..ko tuduh tanpa bukti...tau pun dr sumber xtentu...Bangsa asing ketawa dgn bangsa kte sendiri saling menghina..yang salah tetap salah disisi Allah s.w.t..biarlah Allah yg menghukumnye samada di dunia atau akhirat..jgn ko pulak nk jdik hero berjihad kepada jln yg xpasti...Bersatu lah!!!..

Champix

Champix bertindak dengan menindas ketagihan perokok pada nikotin PEROKOK yang ingin membuang tabiat tersebut kini boleh memilih untuk menjalani satu rawatan baru untuk mengurangkan ketagihan mereka itu. Ia dalam bentuk pil Champix atau nama kimianya varenicline. Pil tersebut adalah kaedah rawatan terbaru untuk berhenti merokok sejak beberapa tahun lalu. Champix tidak berasaskan nikotin - bahan kimia di dalam rokok yang menyebabkan ketagihan.

Anonymous

BESTNYA JADI ORANG MELAYU...BAIK HATI, BAGI KAUM CINA DAN INDIA YANG SUSAH KAT NEGARA MEREKA DATANG BERTANDANG DAN MEMBINA KEKAYAAN DI MALAYSIA...RAMAINYA ORANG CINA JADI JUTAWAN...KENAPA PULAK NAK CEMBURU PADA SULTAN DAN AGONG. AWAK INGAT BEST KE JADI SULTAN? NAMPAK MEWAH, TAPI NAK MAKAN PUN KENA ADA ORANG LAIN MAKAN DULU, BARU BETA BERANI MAKAN...TAKUT KENA RACUN...MAKAN SISA ORANG NAMPAKNYA...MAKAN KENA SOPAN...DUDUK KAT KAMPUS PUN KENA ASING DENGAN INANG TUA NI...TERINGIN NAK BEBAS MACAM REMAJA LAIN...NAK SURF INTERNET PUN TAK PRIVACY...BERSYUKURLAH DENGAN APA KEADAAN KITA SEKALIPUN KERANA DI SITULAH TERLETAKNYA KASIH SAYANG TUHAN....

Anonymous

NAK SAMBUNG CERITA...BULAN RAMADHAN YANG LEPAS, BETA SOLAT TARAWIKH KAT MASJID. MASA TENGAH SOLAT TU, NAK BUANG AIR KECIL. BETA PUN BERLARI KE TANDAS. PENGIRING BETA BERTEMPIARAN IKUT LARI SAMA. YANG MALUNYA HAMPIR SEPARUH JEMAAH PEREMPUAN BATAL SOLAT KERANA TAHAN KETAWA...AI...PUTERI RAJA TU MANUSIA BIASA...NAK BUANG AIR PUN KENA KETAWA KE? LAGI SATU CERITA SEDIH...SEBAGAI MANUSIA BIASA, BETA JATUH HATI DENGAN SEORANG PEMUDA YANG KUAT BERAGAMA LAGI MAHIR KITAB. HENSEMNYA...TIDUR MALAM TERBAYANG-BAYANG..BETA TAHU DIA PUN JATUH HATI DENGAN BETA NAMUN APAKAN DAYA...BETA TIADA HAK UNTUK BERCINTA...TIADA HAK UNTUK MENIKAHI SESIAPA YANG BETA CINTA...BETA TERINGIN MERASAI DICINTA & BERCINTA NAMUN JODOH BETA TELAH PUN DITETAPKAN DENGAN SEORANG ANAK RAJA YANG BETA TAK BERKENAN AKHLAKNYA...ITU TAQDIR ANAK RAJA SEPERTI BETA. ADA JUGA ANAK RAJA SAHABAT BETA YANG SERING DIPUKUL SUAMINYA NAMUN BERCERAI BUKAN ADAT KAMI...APAPUN, KAMI DILATIH UTK MENERIMA TAQDIR ALLAH DGN REDHA WALAUPUN DI DUNIA TIDAK BEBAS, DI AKHIRAT BELUM TENTU KERANA BETA DENGAR SEMAKIN KAYA, SEMAKIN LAMA DIHISAB...

Anonymous

BETA TAK MARAH PUN DENGAN TUAN BLOG INI KERANA KATA USTAZ BETA: "MANUSIA MENJADI MUSUH AKAN APA YANG TIDAK DIKETAHUINYA". CUMA BETA HARAP, JANGANLAH BERSANGKA BURUK DENGAN RAJA KERANA DI SEBALIK SEMUA KEMEWAHAN, TERSIMPAN KESEDIHAN YANG BERPANJANGAN....IBARAT BURUNG DALAM SANGKAR EMAS....

Anonymous

fucking communist dog.. all of u!

Anonymous

Malaysial......sial.....bodoh like a babi.....this sultan also like a motherfucker......

Muhd Habibunajjar

Assalamualaikum,hanief,jgn terlalu open sgt k...ana ni mmg sebelah dgn enta,tapi ni bukan masa yg sesuai,puak2 sebelah sana sensitif sikit dgn isu2 sultan ni,relax dlu..nnti smpai masanya bwu dedah semua..klu bleh dedah siapa yg 'menghambat' sultan2 ni untuk melakukan semua tu..jauh lagi perjalanan enta hanief so akn enta kna berhati2...malaysia dh kuatkuasakan undang2 siber yg tah pape ni...nk control dri rakyat mngetahui kbenaran..Allah maha Esa...Dia yg akn membuat perhitungan di dunia dan akhirat...tentera2 kerajaan sudah pun dihantar untuk memerangi para bloggers so xlama lge kita akan lihat Malaysir...mesir versi asia tenggara...bnyak2lah kita berdoa' semoga Allah memberkati perjuangan kita dan membantu kita menegakkan kebenaran..dunia dh jadi macam zaman para nabi dulu...siapa yg bawa panji kebenaran akn ditangkap,dihina,dicaci...inilah yg dimaksudkn Tuk Guru dengan rakyat 'Jahilliyah"
Allahua'lam....

Tuah

korang percayalah cite2 si BARUAH hanief ni..die ngan pemimpin idola die same jer..kalau laki ade nafsu kat pompuan tu normal TAPI KALAU LAKI NAFSU KAT LAKI JGK TU PARAH..MEMANG PARAH..TU YG JADI MACAM ALJUBURIN TU..SKANG NI TAKUT NAK BAGI DNA PLA..ALJUB ALJUB

Anonymous

apa la korang ni klu xde raja dlm m'sia ni dh lama dah negeri2 kt m'sia ni di guling oleh bangsa lain.korang nk ke bangsa lain bdh2 kn org melayu n bangsa asing jd pemimpin setiap negeri.x mustahil nnt org2 islam jd hamba bangsa lain.ni negara islam la so korang patut pikir knp pentingnya raja2 seriap negeri.pikir pakai otak jgn ikut sedap gigi je..

Anonymous

apa pn selagi pemimpin negara n negeri masih lg org melayu kita patut besyukur coz kita x ditindas jd mcm hamba abdi kt negara sendiri.klu nk pikir psl parti politik semua sama ada btl ada x btl..semua org ada yg becangah pendpt,masing2 pikir diri msg2 btl tp dr segi lain korang x pikir plak.hal2 mcm ni la buat semua org melayu x bersatu..bangsa lain ketawakan..apa pn ada baiknya raja tetap kekal..

wan mohd zuhdi

FucK!! gila bangang mereka yg dok sibuk appoint pasal bangsa...bangsa Melayu babi...apa jadah dgn Melayu..knp xle hina raja babi..raja xsemayang.masjid xpergi..bodo nak mapos.makan duit rakyat,,cuba kaji berapa ratus ribu abis renovate istana stiap kali tukar sultan...hanjing punye raja...melayu bodoh yg claim jgn hina raja..sialan kau..jd mcm firaun-gilakan bangsa (qibthi)...aku pon melayu,peduli haper melayu ke malaysiaL?

wan mohd zuhdi

apa jadah melayu x dtindas? ko mai tgk penang, pegi johor,,tgk kt bandar.ada brapa biji kedai,wisma,lot kedai yg melayu punya? alah,pALING CIKAI,,kau pg cari bengkel motor yg Melayu punye kt georgetown..ada ke x? dok sibuk berterima kasih pd kerjaan setan..apa hal? kena perbodoh dgn Melayu sial kau xsedar ke? takut dgn rusuhan,demonstrasi pastu kau jd berok jilat bontot pemimpin jahat..KM melaka tu brapa juta g mlawat negara luar setahun? EX Mb perlis brapa ribu abis bidding plate kereta,,tu ke keje pmimpin korang? Hanjing umno

wan mohd zuhdi

sekali lg fuck..raja ada tulah? tulah anjing mak kao...tulah ke sihir-syirik-bela jin??? phiasan kuning-kuning normalnya tok bomoh yg bela jin suka guna..nilaikan,pergi check dulu tulah apa jadah yg raja ada? bongok Melayu..

Anonymous

nih pukimak2 nih menyalak pasal d0rang tak dpt jd sultan jekk..kalo lu rase sultan tuh lebih kurang sama jek dgn rakyat biasa,lu rileks jek dah la..tak pyh nk jd anjing..terima la kenyataan..dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung. Daulat Tuanku.!!

Anonymous

nampaknye kebanyakkan anonymous berani meluahkan kata2 yang cukup sifat memaki hamun..

anda tahukah apakah sultan mendaulat ketuhanan... berapa ramai yg mengaggungkan budaya islam dan melayu... berbanding budaya barat,,,

bape ramai dedah kepala mereka (wanita)

Anonymous

Daulat tuanku..tapi rakyat susah
Daulat tuanku..BN jadi gomen, rakyat susah
Daulat tuanku..pls do something

Anonymous

aku tengok cermin....ikut syariat tak aku ni? ikut sunnah tak aku...? banyaknya kurang aku...so xdapat la aku nak komen kat blog ni....

Anonymous

Anip... Wa caya sama lu... Cara lu lihat dunia & bfikir guna akal mmg unik...

Wa dari zaman sekolah menengah dulu lagi benci dengan sistem monarki ni... Jadi sultan pun pasal bapak dia... Kalau bodoh sekalipun tetap jadi sultan gak nanti... Dari zaman penjajahan koloni sampai zaman rejim Mahathir asyik kena tipu & gaduh sama sendiri rebut kuasa... Macam bahalul lebih pentingkan kuasa & kemewahan dari kesejahteraan rakyat... Perkara mungkar jadi rutin seharian... Nak bukti? Pi tengok kat hotel sebelah KLCC tu ape ntah diorang minum happy semacam... haha! Pastu tiap hari Jumaat kita doakan kesejahteraan mereka yang jahil ni... pening kepala fikir...

"Semoga kita semua diampunkan segala dosa dan mendapat hidayah untuk kembali ke jalan yang benar bersama orang yang beriman..."

Ok anip, lu take care beb !!

Anonymous

"aku tengok cermin....ikut syariat tak aku ni? ikut sunnah tak aku...? banyaknya kurang aku...so xdapat la aku nak komen kat blog ni...."

- bro..menentang dgn kata2 (lisan) adalah selemah2 iman, better than nothing

Anonymous

* menentang kemungkaran

Anonymous

hahahha..hanieff.ak sokog 1000%..hnya org bodoh mentaati manusia..kah3 ad ap dgn sultan.hnya telor shj yg ad.batag blm lg berfugsi.wakakkaka
kebas duit rakyat..dlm mlaysia dua org je sultan yg ak betol2 respect..klntan dgn trgganu..yglain hampehh semua...

Anonymous

sudah2 la wei!!!
dduk lam ngara dah aman xpyah ar nk bsing2 pasal mnde niyh.. duk je diam2 haa..
manyak mongak korang niyh..

Anonymous

jadikan blog hanief sbg suatu sudut utk kte berfikir tentang negara,agama kita...belum tntu hanief ni btol...blom tntu jugk kte punye pandangan btol...so...gunekn akal kte...fikir sejenak...

psy

komen yg xsuka anep, suma maki dgn bahasa2 yg jahat.. tapi anep reply relaks je.. jahil sungguh org2 skrg ni.. tahniah utk anep

Anonymous

kenape perlu tkt dgn kerajaan? institusi raja skang mmg x relevan. x mcm dlu...tgk kuasa raja sepatutnya sebagai ketua agama..btol??? tp ape yg jd kt mlsia.ape yg gol ni sumbang tuk agama??.bod kilang arak kerabat sultan,kes nak jual KULIM Bhd spe punye dalang?cr la maklumat dr org2 yg bekerja dlm sykt anak johor tu k...spe dalang sebenar...hehehe....korang ni bace blog tnpe cari fakta yg sahih..bile org ckp pasal kuasa raja je krg nk melenting...ade ke x de same je zaman skang ni...melainkan klu drg ni patuh pada amal makruf nahi mungkar.yg tu kita patut terima n respek...hanief aku bukan nak respect tinggi kt ko...tp ade anak mude mcm ko ni la yg akan buka minda rakyat mlysia..

Anonymous

Tun Dr M bkn hapuskan kuasa Sultan la..dia nk sultan kalau buat keputusan, kena ada persetujuan majlis raja-raja.klu x, sultan A ni nk mcm ni, sultan B ni nk mcm tu..dah selisih faham..dah bperang sesama negeri mcm zaman sjarah dulu2.

Anonymous

mesia sbnrnya negara republik ...
raja2 xda kuasa utk mptikaikan isu smasa krna dgelpkn dgn dwet ...
modal tatkala "org melayu" dambang kfakiran

Anonymous

Mamat ni tak paham sejarah dan tak tahu langsung pasal sejarah sultan dan raja raja melayu..itu pasal dia macam org gila nak jadikan Tanah Jawi Nusantara ini sebuah Republik!

Anonymous

sultan bodoh..

Anonymous

Mungkinkah ada di antara kita Akan mengalami peristiwa spt yg Allah gmbrkan ini krn krn terlalu sembrono memuja makhluk yg x ma'sum..

Ibrahim(14:21)Dan mereka sekalian tetap akan berhimpun mengadap Allah (untuk dihisab pada hari kiamat); kemudian orang-orang yang lemah (yang menjadi pengikut) kepada orang-orang yang sombong takbur itu akan berkata kepada mereka (yang menjadi pemimpinnya): Sesungguhnya kami telah menjadi pengikut kamu; maka adakah kamu dapat menolak daripada kami sedikit dari azab Allah? Mereka menjawab: Kalaulah Allah menunjukkan jalan selamat kepada kami, tentulah kami tunjukkan jalan itu kepada kamu. (Sekarang) sama sahaja kepada kita, samada kita menggelisah dan mengeluh atau kita bersabar, tiadalah sebarang jalan bagi kita untuk melepaskan diri (dari azab itu).

Anonymous

Atau situasi ini...

Al-Baqarah (2:166-167)(Yaitu) ketika orang-orang yang diikuti itu berlepas diri dari orang-orang yang mengikutinya, dan mereka melihat siksa; dan (ketika) segala hubungan antara mereka terputus sama sekali. Dan berkatalah orang-orang yang mengikuti: "Seandainya kami dapat kembali (ke dunia), pasti kami akan berlepas diri dari mereka, sebagaimana mereka berlepas diri dari kami." Demikianlah Allah memperlihatkan kepada mereka amal perbuatannya menjadi sesalan bagi mereka; dan sekali-kali mereka tidak akan ke luar dari api neraka.

Atau situasi ini...

Al-A'raf(7:38-39)Allah berfirman: Masuklah kamu ke dalam Neraka bersama-sama umat-umat yang terdahulu daripada kamu, dari jin dan manusia. Tiap-tiap satu umat yang masuk, mengutuk akan saudaranya (golongannya sendiri); hingga apabila mereka semua berhimpun di dalamnya, berkatalah golongan yang akhir mengenai golongan yang pertama di antara mereka: Wahai Tuhan kami, mereka inilah yang telah menyesatkan kami; oleh itu berilah kepada mereka azab seksa yang berlipat ganda dari (azab) Neraka. Allah berfirman: Kamu masing-masing disediakan (azab seksa) yang berlipat ganda tetapi kamu tidak mengetahui. 
Dan berkatalah golongan pertama (ketua-ketua), di antara mereka, kepada golongan yang akhir (pengikut-pengikutnya): (Jika demikianlah hukuman Tuhan), maka tidak ada bagi kamu sebarang kelebihan atas kami. (Allah berfirman): Oleh itu rasalah kamu azab seksa disebabkan apa yang kamu telah usahakan.

Atau situasi ini...

Al-Ahzab(33:66-68)Pada masa muka mereka dibalik-balikkan dalam Neraka, mereka berkata (dengan sesalnya): Alangkah baiknya kalau kami dahulu (semasa di dunia) taat kepada Allah serta taat kepada Rasul Allah. Dan mereka berkata lagi: Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar. Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda dan laknatkanlah mereka dengan laknat yang sebesar-besarnya!

Anonymous

"hahahha..hanieff.ak sokog 1000%..hnya org bodoh mentaati manusia..kah3 ad ap dgn sultan.hnya telor shj yg ad.batag blm lg berfugsi.wakakkaka

Mungkin ko nie seorang anak biadap dan kurang ajar serta takkan cium bau syurga sebab tak mentaati kedua ibu bapa ko kan? Ye la kan dosa mentaati manusia..

Anonymous

Dei SKMM banyak free time ka?

Anonymous

kALAU KORANG NI DAH DI LAHIRKN BINATANG.. KORANG TTP BINATANG.. MMG GAMPANG.. SULTAN TU KITA PUNYA TUNGGAK.. KALAU KAU NAK PIKIR POLITIK?? KAU PERGI MAIN NGAN BINTANG.. SULTAN XDER KENE MNGENA DGN POLITIK.. KALAU LA SULTAN DAPAT BALIK KUASADIE.. AKU MINTAK2 KORANG SMUA YG MENCELA NAMA SULTAN DI BUANG NEGARA... GAMPANG KORANG NI.. OTAK ADA XNAK GUNA,.DASAR BINATANG.!

Anonymous

korang smua bukan nak aman di dunia.. malah korang sndri tak tahu mcm mana perjalanan dunia......

Anonymous

High time Malaysia turned into a republic and have a President !
Send the Sultans to hibernate !

Anonymous

-kita snjung depa, depa sanjung kita x??
-kita doakan depa stiap jumaat, depa doa kita x??
-kita bela depa, depa bela kita x??
-kita susah, depa susah x?
-kita tabik depa, deapa tabik kita x?
-kita byr duit(byr cukai) utk depa, depa bg duit(hibah) kat kita x??
sapa sokong ni ok la... xsokong ce cite pe ang dapat sikit pada depa??

Anonymous

AKU INGAT LAGI WAKTU TERIMA SARJANA KAT UITM DULU...SULTAN SELANGOR LA YG SERAH...TUDIA SEBESAR2 GELANG YG AKU YAKIN EMAS KAT PERGELANGAN TANGAN KIRI DIA...COMON LA KALAU NK MULIAKAN - MULIAKAN RASUL, NABI DAN PARA SAHABAT...KALAU DH ADA YG MEMBUNUH, BERZINA DAN DOSA2 BESAR YG LAIN NK BAIK HINA SETARAF ANJING SAJA!KPD MANGKOK AYON YG KATA PARA SULTAN/ RAJA TAKDE MENGENA DGN POLITIK...NAHHHH JARI TENGAH!! FUCK YOU LANJIAO MACIBAI...KALO NK RAKYAT HORMAT BUAT PERANGAI ELOK2...ZAMAN SKRG BUKAN ZAMAN HANG TUAH...INGAT SULTAN/RAJA BUKAN TUHAN...MANUSIA YG TAK LEPAS DRI DOSA...KORANG IGT KAT BAWAH SANA MALAIKAT NK "AMPUN TUANKU SEMBAH PATIK HARAP DIAMPUN DULU KE?" LANJIAO!

Anonymous

nah baca.. aku terjumpa baru sat tadi..


http://3.bp.blogspot.com/_OpMuhfIxbik/SZZW7ux4gBI/AAAAAAAAAe8/nLAFFjurStA/s1600-h/mingguan+msia.jpg

budakkampong

takdak sekoq makhluk pun kat sini yang btul2 bleh hurai apa peranan penting raja2 dalam menjaga islam dan melayu di malaysia,

hampa nampak dari padangan salah laku raja,tapi buta pada peranan institusi raja itu sendiri.. raja dan institusi raja adalah dua perkara yang berbeza,walaupun sama tapi tak serupa..

raja adalah seorang individu,institusi raja pla merangkumi semua raja2.. hapus seorang raja yang zalim korang boleh buat,tapi untuk menghapuskan institusi raja,percayalah allah pun takkan izinkan..

islam agama yang sempurna telah mengatur bagaimana seharusnya sikap seorang muslim terhadap pemerintahnya, baik yang adil maupun yang dzalim.

Allah Subhanahu wa ta’ala telah memerintahkan kepada kaum muslimin untuk taat kepada penguasanya betapapun kejam dan zalimnya mereka.

Tentunya dengan syarat, selama para penguasa tersebut tidak menampakkan kekafiran yang nyata. Allah Subhanahu wa ta’ala juga memerintahkan agar kita bersabar menghadapi kezaliman mereka dan tetap berjalan di atas sunnah.

Karena barangsiapa yang memisahkan diri dari jamaah dan memberontak kepada penguasanya(pemerintah) maka matinya mati jahiliyyah. Yakni mati dalam keadaan bermaksiat kepada Allah seperti keadaan orang-orang jahiliyyah.1 (Lihat ucapan Al-Imam An-Nawawi dalam Syarah Shahih Muslim)

Dari Ibnu Abbas rad., dia berkata: ”Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wassalam bersabda:

“Barangsiapa yang melihat sesuatu yang tidak dia sukai dari penguasanya(pemerintah), maka bersabarlah! Karena barangsiapa yang memisahkan diri dari jamaah sejengkal saja, maka ia akan mati dalam keadaan mati jahiliyyah.” (Shahih, HR. Al-Bukhari dan Muslim)

budakkampong

Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam bersabda:

“Barangsiapa yang hendak menasihati pemerintah dengan suatu perkara maka janganlah ia tampakkan di khalayak ramai. Akan tetapi hendaklah ia mengambil tangan penguasa (raja) dengan empat mata. Jika ia menerima maka itu (yang diinginkan) dan kalau tidak, maka sungguh ia telah menyampaikan nasihat kepadanya. Dosa bagi dia dan pahala baginya (orang yang menasihati).” (Hadits Imam Ahmad, Dishahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Dzilalul Jannah fi Takhriji Sunnah 2/521-522.)

budakkampong

Imam Tirmidzi membawakan sanadnya sampai ke Ziyad bin Kusaib Al Adawi. Beliau berkata :

“Aku di samping Abu Bakrah berada di bawah mimbar Ibnu Amir. Sementara itu Ibnu Amir tengah berkhutbah dengan mengenakan pakaian tipis.
Maka Abu Bilal berkata : “Lihatlah pemimpin kita, dia memakai pakaian orang fasik.”

Lantas Abu Bakrah berkata :

“Diam kamu! Aku pernah mendengar Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam bersabda :

‘Barangsiapa yang menghina (merendahkan) penguasa(pemerintah) yang ditunjuk Allah di muka bumi maka Allah akan menghinakannya.’ ” (At Tirmidzi)

Anonymous

Sultan pandai lakang mali.

Anonymous

spe org umno dlm nie yg dpat tender bjuta2?
kalau korang duk bela umno.tapi dr mude smpai skrang pakai kapcai.takyah buang masa korang la.

korang bela umno pun.bukan bleh duk istana negara pun
-melayu berfikiran jauh

Anonymous

aku setuju dgn melayu berfikiran jauh.
kau memang berikiran jauh bro!

Tiger Army

hanief ko nie macam komunis,pemberontak,,ape nak jadi ko ngan ko nie..

ridzONE

AKU GERENTI DIA NI INDON..CUBA BACA BETUL2 NI " Apa kata rakyat? Selama ini ada kerabat istana minum arak, bergaduh di disko dan kelab elit serta kes Manohara. Saya dahagakan satu Republik Malaysia, jika kuasa istana yang telah dikurangkan Mahathir ini, makin dicemari dengan kelakuan sumbang mereka sendiri. Paling tidak, kita boleh pulangkan semula semua duit istana kepada rakyat untuk bikin pendidikan percuma buat rakyat jelata. " BIKIN?? REPUBLIK??? UNSUR2 INDON NAK PROVOKASI MALAYSIA YE????

Mr and Mrs

Sultan kat malaysia ni hanya tinggal nama saja.kuasa bukan ditangan mereka pun.jawatan yang dipertuan agong tu utk mengalihkan perhatian sultan sultan sedia ada agar jangan bergaduh atau berperang sesama sendiri.tiap-tiap sultan boleh jadi Yang Dipertuan Agong.Takdelah Sultan A dan Sultan B bergaduh berebut nak jadi yang terhebat. Cuba tengok jawatan Perdana Menteri.jawatan dia ada satu je.tapi kuasa Perdana Menteri tu sendiri mmg best.bini nak beli cincin RM 28 juta siapa pun tak boleh larang.nak melaram beg LV? dipersilakan.Beli barang tu pakai duit siapa? duit datang dari mana? Duit Gaji? Wallahuallam.Lepas tu pulak jawatan Perdana Menteri tu menjadi rebutan.masing masing nak jadi Perdana Menteri.

Soalan kat sini kenapa yang berebut rebut tu SEMUA berminat dengan jawatan perdana Menteri? kenapa tak jadi sultan terus? dah jadi Sultan esok lusa jadi Yang DiPertuan Agong pulak.

Kalau diperhatikan betul betul jawatan Perdana Menteri tu SEBIJI macam jawatan Residen British pada zaman sebelum Merdeka dahulu.Ini sekaligus menafikan `kecemerlangan` pemerintahan Sultan tu sendiri.

Cth la Zaman Sultan Melaka Sultan Alauddin Riayat Shah.dikatakan beliau akan keluar malam utk melawat rakyat jelata.Dan hasilnya? Melaka jadi aman dan makmur semasa pemerintahan beliau.

jadi korang paham Konsep Sultan sebenarnya kan? Sultan memerlukan orang melayu utk terus hidup.dan orang melayu memerlukan Sultan didalam hidup mereka.

Anonymous

Salam saudara, ada 4 saksi ke nak menuduh Sultan tu berzina. Cuba kalau kena kat anwar ibrahim, kecoh mintak 4 saksi la, qazaf la, bla...bla...bla.. Hipokrit betul.

Anonymous

Aku penah jumpe hanief nie cam terencat jer kalau korang ada yang setuju dengan die tahap IQ ko pun same cam si hanief nie

Anonymous

Kalau xde bodyguard, hari2 dah aku rakam. Yg itu yg ini... Masya Allah. Tapi x semua Sultan camtu. Cthnya Sultan kelantan dan terengganu. Sultan Mizan dtg sini.. seawal azan pertama dah idup lampu bilik. Aku sokong tun mahathir dan aziz bari. Hanya diaorg yg berani ttg kuasa sultan. Mufti patut nasihat Sultan. Jgn dok diam je cam kayu.

VECASTS - LISTEN ONLINE RADIO WATCHING ONLINE TV

TONTON PELBAGAI SIARAN TV ONLINE DAN DENGARKAN PELBAGAI SIARAN RADIO ONLINE DARI DALAM DAN LUAR NEGARA SECARA PERCUMA
VEBCASTS - Listen web Radio Watching web TV, Tv Online. Watch Over 3000 Online TV Channels And 6500 Radio Stations Free For Around In The Wold clik to watching
Listen Hindi radio click ,watching live movie ,live international radio,indo radio.usa radio and more ,LIVE MOVIE ,LIVE SPOTS,LIVE HINDI RADIO ,HINDI MOVIE ,AXN LIVE ,STAR MOVIE LIVE ,MAX CHANNEL LIVE LIVE UNTERNATIONAL RADIO AND TV BROADCASTER
MALAYSIA RADIO ONLINE , UNTUK MENONTON sini lawati >  http://vecasts.blogspot.com/2011/10/malaysia-tv-online-watch-malaysia-tv.html
MALAYSIA RADIO ONLINE terdapat lebih 180 buah stesen radio online malaysia lawati >  http://vecasts.blogspot.com/2011/11/listen-malaysia-radio-online-live-radio.html watch live ,rtm1 ,rtm2 ,tv3 ,ntv7 ,8tv ,tv ,pas tv ,mobtv ,1hujau tv ,1 malaysia tv ,tv selangor and more tv

Anonymous

Sultan??...ermm..membazirkan duit rakyat je..tpi sultan kelantan sngat bgus,very humble person..alangkah bgusnya kalau bginda yg mnjadi pemimpin malaysia..

Anonymous

Remove semua Sultan. Membazir duit rakyat je. Kaki minum, kaki perempuan.

Singapore yang negara maju tu pun tak nak ada President.

Anonymous

cayala hanief. gua support lu. nk dedahkn bende2 cmni bukan sume org bole buat. gua respect lu bro

Anonymous

aku sokong sultan kelantan sekarang nie walaupun aku bukan rakyat kelantan.

Anonymous

kesian aku tgk sorang bodyguard XXXXX baru2 ni. depan mata aku diperlakukan cam binatang. ditarik telinga, disepak, dilempang etc.... hanya kerana berjaga di luar bangunan atas arahan DIA juga. haiiii...kepala dah masuk air~~~

Anonymous

aku rasa hanya beberapa org pemimpin rakyat yg berani dan lantang bersuara cth dato' rahim bakar, tun mahathir, aziz bari etc... alangkah bagusnya Sultan2 yang ada mencontohi Sultan Kelantan.

lyme disease symptoms

HEbat sgt kah kau Hanief dlm Agama.Sedalam mana kah ilmu agama yg kau ada sehingga nak kata orang macam2.Apa bukti yang kau ada.Kalau setakat nak keluarkan hal agama utk post kat blog kau pun nak kena search kt pakcik google.X payah la.Blogger taik .

Anonymous

Yang Sebenar Raja Raja Melayu yang seluruh malaya ini kalau mereka sedar siape mereka senang lah rakyat, raja raja ini semua ikut penasihat nya UMNOIBLIS, patutnya Raja raja duduk diam jaga amanah rakyat, bukan memihak kepada satu pihak rakyat je seperti PERAK. Raja Perak Bekas orang pandai undang undang.. Ikut juga cakap UMNOIBLIS wahai tuanku sekalian jalankan tugas dengan adil jgn campor urusan orang politik, bersyukur lah siapa saja menang tuanku tetap ada takta,tolonglah tuanku UMNO ni dah ilang akal sekarang..

Anonymous

Semoga kemenangan kepada yg benar..kuatkan semangat..berkatalah benar walaupun pahit. Semoga Allah swt membuka mindakita semua.

KurasaRaksaksa

qadak qadar,rezeki semua ALLAH dah tentukan untuk setiap manusia.Xperlu sakit kepala fikir dosa/pahala orang lain.Fikir nasib diri sendiri kat akhirat nanti agak2 yang mana satu tempat kita ikut amalan kita dari dulu sampai sekarang.
- Apabila seorang hamba ALLAH mati maka menangislah ahli keluarga dengan pemergianya tapi malaikat maut berkata kepada mereka(tanpa mereka ketahui)- Kenapa kamu menangis dengan kematiannya,sepatutnya kamu menangis untuk diri kamu sendiri mengenangkan apakah nasib kamu bila mati nanti(syurga/neraka)

Anonymous

hell is the best place for sotan..oops..setan!

Anonymous

Pertembungan yg bisa menyeronokkan setan

afiq elijah

aq bersama mu anip ..

Anonymous

Terbaik Hanief.. teruskan usaha anda utk jadikan negara ini perintis kepada perpindahan kuasa bangsa2 lain... mmg kuat bisikan halus bangsa2 lain memporak porandakan Bangsa Melayu... sehinggakan Melayu dah tak ingin bangsanya berkuasa di tanah air sendiri.. makin jelas perjuangan utk menyama ratakan bangsa sedangkan kita terkial2 di negara sendiri..mujurlah UMNO still majoriti.. silap hari bulan.. semua negeri nak jadi sperti negara jiran kita diselatan tanah air.

Khairul Nizam

Hei Hanief aku dengar Sultan Selangor dah ampunkan kau! Nasib kau memang baik la sial...tak sangka Sultan Selangor tuh masih pikir nasib manusia terencat dan hilang akal macam kau nie..kau nie agaknye ada malu tak lepas buat fitnah camni nak jumpe Tuanku dan minta maaf? Eloklah jumpe Tuanku skrg sementara kau masih bernafas...aku risau kalau2 dekat padang masyar karang payah kau nak jumpa Tuanku dalam lautan billion manusia nanti...susah tuh nak cari die masa tuh...bukan ade alamat ke, nombor telefon ke bole call. Aku sekadar ingatkan ajer, jangan kau ingat Tuanku sultan tak nak proceed maknanye kau betol...die cuma kenangkan nasib kau ajer, dah la takde keja, merempat pastu tabur fitnah...memang mulia sungguh Tuanku Sultan Selangor...agaknye sebab tuh die jadi sultan tapi kau jadi puaka...

Post a Comment

Nak komen boleh tolong jangan mencarut.
You may comment but please do it without vulgar words.

Blog Archive