Malaysia : Tong Taik UMNO: Kejatuhan Nilai Ringgit 1990-2012

Wednesday, January 18, 2012

Kejatuhan Nilai Ringgit 1990-2012


Berikut di atas, ialah graf bar yang menunjukkan kejatuhan nilai Ringgit dari tahun 1990-2012 berbanding matawang Dolar Singapura.

Kita hari ini megah dengan rekabentuk wang Ringgit yang baru. Seperti di bawah:-

Ini ialah teknik untuk menipu orang-orang yang kurang peka.


Jika anda bertanya pada saya, mengapa matawang dolar Singapura lebih melonjak tinggi berbanding Ringgit. Saya hanya ada satu jawapan.

Datanglah ke Singapura untuk bekerja dan tinggal di Singapura bagi menjalani kehidupan di pulau moden ini. Pastinya anda akan memperoleh duit dolar dan jawapan yang anda cari-cari itu.

5 comments:

Anonymous

macam mana nak dapat visa keje kat singapore?

Hanief

Tak perlu VISA.

Anonymous

dtg je bwk pasport n duit ckit ble smpi sana bli paper spore cri je keje dlm tu

Anonymous

sama jer matawang pape pun... kertas jer semua tu... yang betul nilai dinar dan dirham...

Anonymous

Apa yg trjadi dengan duit yg masih beredar sekarang dlm masa yang sama duit baru dicetak dn ditambah dan diedarkan..bermakna jumlah ringgit yg diedarkan bertambah berlipat kali ganda la yer...bukan kah ini juga bermakna QE(Quantitative Easing OR printing money) bagi Malaysia spertimana QE bagi USA. Kalau betul Malaysia juga buat QE bermakna inflasi akan bertambah dan nilai ringgit akan terus menurun(kenapa kita juga perlukan QE?)...apa akan jadi dgn nilai ringgit jika USD diberi nilai baru(Devalue)?? Sudahkah kita semua sudah bersedia..Tuan2??

Post a Comment

Nak komen boleh tolong jangan mencarut.
You may comment but please do it without vulgar words.

Blog Archive