Malaysia : Tong Taik UMNO: Kenapa BERSIH 3.0 Ganas ?

Sunday, April 29, 2012

Kenapa BERSIH 3.0 Ganas ?


Ini benda mudah. Mari saya terangkan mengapa ia ganas:-
  • Pendendam BERSIH 2.0
    Pernahkah kerajaan atau pihak polis buat kaji selidik mengenai peserta himpunan BERSIH 2.0 yang tercedera, yang dipukul, yang kematian orang tersayang, ditahan anggota keluarganya dan yang dirampas barangan semasa BERSIH 2.0?

    Saya tak terkejut jika individu yang mengalami semua kejadian tersebut telah menjadikan BERSIH 3.0 sebagai tempat melunaskan dendam. Walaubagaimana pun, saya yakin ramai rakyat Malaysia bersikap pemaaf seperti saya. SKMM ambil komputer saya, ambillah. Saya boleh beli yang baru dengan duit dolar.

  • Peserta Upahan dari BN atau Polis Sendiri
    Ini taktik lama. Kerajaan kita memang terkenal dengan taktik ini. Memasukkan penyamar atau kuda trojan di dalam sesebuah organisasi atau kumpulan. Bahkan sewaktu 2-4 bulan sebelum saya diserbu, saya didatangi dengan penyamar yang pura-pura untuk beli arnab, pura-pura order sangkar burung, pura-pura nak baiki komputer dan pura-pura jadi kawan di Facebook, YouTube, Blogger dan GMail serta lain-lain.

    Kita lihat krisis rampasan kuasa yang telah melanda Perak Darul Ridzuan, adalah juga disebabkan kumpulan api dalam sekam atau duri dalam daging ini. Semuanya teknik samar-menyamar.

    Khabarnya dalam penjara ISA pun akan ada 2 jenis polis yang akan meracuni fikiran tahanan. Seorang polis bersifat positif dengan tahanan, manakala seorang lagi polis bersifat negatif. Tapi kedua-duanya bermatlamat yang sama atau mereka bersubahat.

  • Penganggur
    Usah main-main dengan kumpulan penganggur. Mereka bukan semuanya malas bekerja. Ada jenis penganggur yang baru pulang dari negara maju. Mereka penat bekerja di negara maju berbelas jam. Mereka memiliki wang besar dan menyampah dengan negara sendiri.

    Dicampur dengan penganggur setaraf Mat Rempit yang tak reti berbahasa Inggeris dan penuh emosi, sudah tentu himpunan seperti BERSIH 3.0 amat sesuai dengan jiwa mereka yang memberontak.

  • Penumpang Sekaki
    Tumpang sekaki atau tumpang sekole. Ini merupakan kumpulan yang baik pada asalnya. Akan tetapi kumpulan ini mampu 'naik sheikh' sekiranya bersama-sama kumpulan yang besar seperti BERSIH 3.0.

    Segala perasaan geram dan bengang akan dilepaskan dengan cara menumpang sekaki. Kalau nampak ada orang sedang dibelasah, dia akan sibuk masuk dan lepaskan sebiji penumbuk atau yang sewaktu dengannya.

  • Kekurangan Jumlah Golongan Bijak Pandai
    Bila sesebuah negara dipenuhi dengan kelompok bodoh yang menjadi jumlah majoriti sesebuah negara, maka tentulah negara tersebut akan mundur dan sering bergolak.

    Dalam kes Malaysia, pemimpinnya memang jelas bodoh jika nak dibandingkan dengan para pemimpin Singapura. Bukanlah Malaysia tak ada golongan bijak pandai, cuma mereka telah berhijrah ke luar negara untuk menikmati popcorn berperisa kari sambil menonton Al-Jazeera, CNN dan FOXnews yang selalu merakamkan berita rusuhan dan revolusi mana-mana negara dunia ketiga.

    Tonton video di bawah, lihat bagaimana sebuah kawasan dikuasai Ah Long. Ini baru kawasan. Kalau negara mungkin taukeh (tak tau taukeh apa, anda tekalah sendiri kalau anda ini dari golongan bijak pandai). Sebab tak ada golongan bijak pandailah jenayah makin berleluasa.

Dengan ini, saya tidak hairan mengapa ia menjadi ganas. Saya tak tolak bahawa BERSIH 3.0 ganas, kerana saya tahu punca-punca atau sebab al-musababnya.

p/s: Najib gagal mengawal isterinya. Apatah lagi nak jaga kroni dan negara.

16 comments:

Anonymous

saya pun berpendapat macam ini juga.

Anonymous

Kalau muka macam reentry aka parpukikari@masam, korang tak payah nak sabar-sabar lagi! Terus lempar tong drum kat dia! Perut dia tu pun dah sebesar tong drum! Kah! Kah! Kah! Kah! Kah!

Anonymous

Mana si reentry nie? Masih dalam jamban tercirit kari masam lagi ke? Kah! Kah! Kah! Kah! ooi mamak perut tong drum! Silalah jawab! Kah! Kah! Kah! Kah!

LX

Ini dipanggil ganas? Ha ha ha.. ini baru tahap budak tadika punya ganas. Dekat Korea Selatan diaorang berdemonstrasi guna "flame thrower", agaknya ini boleh diadaptasi di BERSIH 4.0 tak?

Kenapa berita semua tengah "hype" dengan polis dan juru media yang kena belasah? Kenapa diaorang tidak menujukkan aksi hebat pihak polis yang cuba membunuh manusia dengan menggunakan kereta? Agaknyalah kalau diaorang siarkan esok juga terbakar stesen polis seluruh Malaysia ha ha ha.

Anonymous

masa riot kat britain thn lepas..
rakyat dorg lepas geram kat pemerintah kau kau punya...
sampai jd keganasan merata..

tapi tgk cara polis odrg handle rakyat, nak dtg tangkap pon takut2..
sebab?
dorg ckp hak rakyat utk bercakap, utk protes..

even bila ramai pihak anjurkan polis guna water cannon mcm kt m'sia pon dorg x guna..

kat m'sia?
tok sah nak cite...
polis awal2 dah standby water cannon dgn tear gas utk perhimpunan bertentangan dgn kerajaan.

wah, sungguh aman bumi MALAYSIA!!

Anonymous

yes..
sungguh aman bumi m'sia!

bertuah aku duduk negara yg penuh dgn pendatang indon, bangla, nepal, myanmar dan pakistan ini...
byk anak2 gadis yg lebih bertuah, dapat kene tackle dgn mamat2 ini dan di bawa balik ke negara mereka=)

Bukan itu saja, setiap hari negara ini dimeriahkan dengan beberapa kes bunuh, kes tetak, kes rompak, kes buang bayi dan juga kes rogol!

sungguh bertuah aku di bumi M'sia.
Siapa yang join BERSIH 3.0 memang tak tahu bersyukur....

Baca dgn nada ala2 iklan PTPTpuuu..

Ismi'Aina Azizan

malaysia mmg aman .... malam semalam aku tido ok jer , takde bunyi letupan bom pun ...

████████

► Aku lewat letak komen bukan sebab apa pun Anon Bahlol woi..Aku sibuk sebab nak settlekan problem yang kumpulan BERSIAL 3.0 ni buat masa dekat Station LRT Masjid Jamek.PANTAT.Korang yang buat sial aku yang kena panggil kerja lebih masa nak FIX TAIK-TAIK yang korang buat.

► Automated Fare Collection System kat LRT tu baru je upgrade beberapa bulan korang dah macam JAKUN MONYET rosakkan.Nasib baik Reentry yang ensem-ensem ni ada nak repairkan.Wargghhh..Kahh..Kahh..Dah la main rempuh tak nak bayar.Kalau aku tak bayar takper la sebab aku ENSEM.Wakakakakaka...!!!

► Butuh kau lah Hanip peserta upahan BN dan Polis.Aku tengok muka sekor-sekor ntah datang dari CERUK ULU BENUT KAMPUNG mana ntah.Datang dari luar KL diupah oleh AMBABIGA dan Abang NUAR BERAHIM untuk menghuru-harakan Malaysia ni.

► Abang Nuar dan AMBABIGA sebenarnya mengharapkan akan adanya pertumpahan darah dengan peserta BERSIAL 3.0 dan Pihak Polis.Ini akan dijadikan modal yang padu untuk mencetuskan kemarahan dan kebangkitan rakyat.Taktik minta SIMPATI ala-ala KEPALA BURIT ni dah lama diamalkan oleh Abang Nuar untuk MENG PSIKO otak-otak peserta BERSIAL.

► Kebanyakkan yang memberontak tu aku tengok sebenarnya mereka ni terdiri dari orang-orang yang BODOH,LEMBAM,KECEWA DENGAN DIRI SENDIRI,IRI HATI DENGAN KEJAYAAN ORANG LAIN,STUDENT YANG BAJET INTELEKTUAL DAN BAJET PEJUANG RAKYAT(TAPI BELAJAR LEMBAM) DAN SEMESTINYA PUAK-PUAK YANG SUKAKAN MALAYSIA NI HURU-HARA.

► Kesimpulannya BERSIAL 3.0 adalah perhimpunan yang GAGAL.Perhimpunan ini dipenuhi dengan EMOSI MELAMPAU,KEGANASAN,CACI MAKI dan menunjukkan bahawa Daya Intelektual para peserta ini berada di PARAS TAHI.

► Dulu kata korang BERSIH 3.0 cuma nak "DUDUK DAN BERAK".Sekarang apa sudah jadi.Aku tengok korang semua TERBERAK-BERAK sambil BERLARI.Ini adalah BODOH.

ChaiiTT..!!!

Terima KaseeYY..!!!

AMBABIGA CAYANG NUAR

•B•E•R•S•I•H 3•0

► 28 APRIl 2012

► DATARAN MERDEKA

► DUDUK DAN BERAK.Ptuiiiihh...!!!!!

Anonymous

Kah! Kah! Kah! reentry aka parpukikari @ mamak perut tong drum konon nak betulkan masalah. Kah! Kah! Kah! Harapkan perut tong drum kau tu aje! Kah! Kah! Apasal kau tak ada? Tengah sibuk jilat bontot serta kaki UMNO haprak tu ke sebab duit sedekah kau belum masuk? Kah! Kah! Kah! Kau tengah tak ada duit nak beli spender XXXL ke? Kah! Kah! Kah! Kah! Kau baik cari karung untuk spender! Kah! Kah! Kah! Kah!

Anonymous

Yang komen sebagai AMBAIGA CAYANG NUAR adalah reentry @ parpukikari @ mamak perut tong drum. Dia nie kaki togok bir pasal tu perut dia buncit macam tong drum! Dia tengah sibuk sekarang nie sebab duit sedekah dari UMNO belum masuk! Jadi terpaksalah dia ampu,jilat, liwat bontot UMNO. Kah! Kah! Kah! Kah! Kesian mamak tong drum nie! Hujung bulan uuit belum masuk lagi! Kah! Kah! Kah! Kah! Kah! Si Najib tengah marah sebab perhimpunan Bersih dah sebabkan banyak rancangan jahatnya tergendala! Kah! Kah! Kah! Kah! Kalau korang kacau mamak perut tong drum nie, dia tentu akan mati kebulur sebab duit dia dah disekat! Kah! Kah! Kah! Kah! Kah! Kah!

Anonymous

hanip....gua setuju dengan pendapat lu...cuma yang bodoh dalam entry ni adalah yang asyik ptuihhh...memang bodoh nak mampos....asyik bagi alasan nuar dengan ambiga je... malaun tu tak nampak pun apa kesalahan kejaan mesia ni..bagi mereka semua betul...tunggu je kejaan yang ada ni jatuh (ikut pilihanraya la) baru depa tau..masa tu elok la engkorang terjun dalam tong taik..duduk dalam tong tu...

Anonymous

6ti leh tolg citerkn skit sal sultan ismail(johor)....
emg nak taaw laaa........

Anonymous

this is my honest personal conclusion..


UM...NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

Be... ENDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD!

Anonymous

masa BERSIH 2.0 org umno bising cakap:

Orang Melayu jer bodoh berdemo.. org cina PR tak ada pon..

Masa BERSIH 3.0:

Pakatan Rakyat parti Cina sebab ramai cina turun!

Apa bende ni Umno? Apa bende ni BN?

sudah takut kaaaa?
kita org tak ada isu 'perkauman' ni dah....

ORG Be End sokong 1 Malaysia...
tapi betul ke 1 Malaysia?
Ada mcm PR nyer 1 Malaysia yg dah terbukti tak??

ke korg stil dgn parti BN yg kumpulkan parti parti perkauman korg tu dan berjuang utk kaum kaum sendiri juga??

It's hilarious on..
mcm mn boleh stand under BN tapi berjuang untuk kaum sendiri juga..

mesti ada cerita bawah meja ni...=P

Karaoke Dalam Jamban

Itu bukan kotey Azmin.Kotey Azmin bengkok keatas sikit,Kurus dan berbulu lebat di bahagian telur.Ini semua fitnah..fitnah..fitnah...Itu bukan Azmin..Itu bukan Azmin...Ptuuuiiiihhhh...!!!!!


-Jawapan Shamsidar apabila ditanya wartawan-

Post a Comment

Nak komen boleh tolong jangan mencarut.
You may comment but please do it without vulgar words.

Blog Archive